Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Re

For dette tror jeg data på STK11 må foreligge. Nå som studien er i gang så gir det ingen mening for BP å kjøpe før data er generert.

Slik jeg har tolket designet på studien vil første del av studien vektes mot toleranse, og den siste delen av studien mot effekt. Kommentarer?

1 Like

99% Enig med deg, men har forsøkt å si at det eksisterer grei data per dd. å friste BP, syns jeg :nerd_face:

Det er jo det jeg har sagt. Når fase 1 STK11 studien er i satt i gang, hvor første mål er å stadfeste dosen pasienten skal gå på (dvs de vet ikke enda optimal dose), så gir det lite mening for noen BP å inngå deal nå før data.

Man får data tidligst i 2025, til da må selskapet ha fundet. Enkelt forklart, ikke like enkelt gjort.

Har noen tilgang til hele artikkel? Interview med M. Olin.

Se innlegg 6154 hvor jeg limte inn hele artikkelen

1 Like

Effekt sjekkes underveis i studien , studien vil da stoppes ved dårlige resultater.

Takk for svar :slight_smile:

Er du sikker på det?

Det er ihvertfall vanlig å sjekke effekt underveis i større studier, slik at man ikke risikerer å bruke unødvendig ressurser og penger i ett større apparat… Mange studier blir stoppet underveis pga manglende effekt, heldigvis… Kanskje studien til BB er et unntak, tvilsomt i mine øyne.

1 Like
  1. STK11 studien er ikke en stor studie

2. Man sjekker sikkerhet i alle studier, noe som har regel gjøres av en Data Safety Monitoring Committee

3. Store studier kan ha predefinert interim-analyser hvor man ser på effekt signal. Man kan også prespeifisere, i store studier, det man kaller for en futility analyse. Det vil se om endepunktene overhodet kan oppnås i studien, dette gjøres av uavhengige og man gir en anbefalelse på å fortsette eller ei uten å fortelle noe om dataene.

Hvis man underveis randomly sjekker effekt så mister studien sin regulatoriske integritet.

Det er en fase 1b/2a studie

I fase 1b-delen av studien er hensikten å måle hvor godt kroppen tåler og håndterer bemcentinib i kombinasjon med standard behandling for pasienter med ikke-småcellet lungekreft uavhengig av om disse pasientene har STK11-mutasjoner. I fase 2a-delen skal selve effekten av bemcentinib vurderes. I denne delen av studien, som forventes å starte senere i 2023, vil kun pasienter med ikke-småcellet lungekreft med STK11 mutasjon
inkluderes.

4 Likes

Esmo Lung 2023 poster!

9 Likes

Jeg har ombestemt meg, og dersom jeg får lyst og har noe som jeg mener er relevant, kommer jeg til å dele det. For å kunne få en konstruktiv samtale, vil jeg oppfordre til at fokus er på det som faktisk skrives/deles.

4 Likes

SignalChem har nå fått godkjent sin IND-søknad av FDA for sin AXL-hemmer SLC-391 i kombinasjon med Merck’s pembrolizumab i NSCLC:

SignalChem Lifesciences Corp. today announced that it has received US Food and Drug Administration (FDA) Clearance of Investigational New Drug (IND) Application for its single-arm, open-label, phase 1b/2 Study of SLC-391, an AXL inhibitor, in combination with KEYTRUDA® (pembrolizumab) in subjects with advanced or metastatic non-small cell lung cancer (NSCLC).

The trial will evaluate the safety and efficacy of SLC-391 in combination with KEYTRUDA® (pembrolizumab), Merck’s anti-PD-1 therapy, in subjects with advanced or metastatic non-small cell lung cancer (NSCLC). SignalChem and Merck (known as MSD outside the US and Canada) plan to conduct the study in multiple cancer centers in the US and Canada (SKYLITE trial).

1 Like

Men ingen fast track foreløpig

Laaang fra fast track!
Veldig tidlig fase, kun forsøkt på dyr, foreløpig vurdering av safety i mennesker og se farmakokinetik/dynamik og finne riktig dose i mennesker! BGB var der for over 6 år siden :wink:

1 Like

BerGenBio har startet på nytt igjen, blant annet ved å legge ned AML-satsingen (James Lorens solgte deretter sine aksjer, sannsynligvis fordi han var uenig i nedleggelsen).

Deretter starter de med blanke ark på NSCLC med STK11m, og der er de ikke kommet lenger enn første pasient fase 1b for å teste sikkerhet (safety/tolerability).

Greit nok at de har fast track, men det ser ut til å ha vært veldig lav terskel for å få det de siste årene.

Fast track er ikke blanke ark :slight_smile:
BGB og FDA hadde sett priliminary effekten på STK11 med 8 pasienter for 1 år siden. Derfor fikk de FT. Tror ikke de skulle gått all-inn dersom de ikke var så sikre!
Også Vurdering av safety er en del av alle studier. Selv om safety allerede er bekreftet med over 600 pasienter :blush:

5 Likes

Det er heller ikke blanke ark å…
Ha påvist veldig få bivirkninger gjennom dosering av hele 700 pasienter på bemcentinib
Ha fremlagt gode data innenfor ulike kreftformer og i tillegg antiviralt

4 Likes

For meg (som tidligere aksjonær), oppleves det som at de har restartet og startet på nytt. Kanskje ikke ordene “blanke ark” var det beste valget. Jeg sliter med å se de helt store verdiene av dataene de har fra tidligere studier, for dette må uansett bekreftes på nytt i NSCLC/STK11m. Med tanke på alle pengene som er brukt over så mange år, og nå skal de kjøre og finansiere NSCLC/STK11m fra starten, føles det for meg som at de har restartet. Det eneste måtte være om AXL-SolidAct overrasker meg med ikke å bli nedlagt, da har de i hvert fall to bein å stå på, men jeg tviler på det, fordi foreløpig ser variantene vi har nå ikke ut til å gå like langt ned i lungene.