Også kan se at de har planer for Phase 1 på Covid og AML i tillegg til NSCLC! For min del er dette en bekreftelse på hva BGB holder på
Det er et krav om at innkalling til årlig generalforsamling skal sendes to uker før møtet avholdes: Lov om allmennaksjeselskaper (allmennaksjeloven) - III. Innkalling til og informasjon til aksjeeierne i forbindelse med generalforsamling - Lovdata - generalforsamlingen var planlagt å avholdes 20. april: NewsWeb - jeg har derfor ventet og lurt på hvorfor det ikke har kommet noen innkalling enda.
Til slutt tok jeg et søk på “Oslo børs Newsweb”, og der ligger det en børsmelding selskapet sendte 29. mars (jeg har ikke mottatt den, selv om jeg abonnerer på børsmeldinger, den har heller ikke dukket opp i “fundamental-tråden” på TI). I børsmeldingen fra 29. mars har de endret dato for både “Annual report” og “Annual General Meeting”: NewsWeb
Annual report er endret fra 30. mars til 28. april, og Annual General Meeting er endret fra 20. april til 12. mai. Nytt tidspunkt for innkallelse til generalforsamlingen blir da innen to uker før 12. mai. Jeg vet ikke om røde dager/helger kan være medregnet eller ikke. Men det burde uansett bli rundt slutten av april.
Stille på tråden! Har Alle har gitt opp (les: lagt aksjen i skuffen og mistet nøkkelen).
Egentlig er posten et desperat forsøkt på å holde liv i bgbio småprat. 😮💨
Har ikke gitt opp. Faktisk har jeg kjøpt mer i dag, og har fylt på mer enn 50% etter at aksjen falt under 5 kr. Trua er ikke like sterk som før, det skal jeg innrømme, men syns det uansett er god risk/reward her nå, så blir sittende og fyller på litt i blant. Tror hvert fall det er god sjanse for å komme ut i pluss, om man er tålmodig. Håper at det vil skje positive ting utover sommeren og høsten, før man kommer så langt at man må hente mer penger.
Selskapet presenterer på American Association for Cancer Research Annual Meeting 2023 om fire timer samt på onsdag, så det skjer da noe For ikke å snakke om at det er tatt nye bilder av hele ledelsen på websiden, hvorpå også de har kuttet Debbie Molyneux fra ledergruppen. BerGenBio - Introducing the experienced management team
American Association for Cancer Research Annual Meeting 2023
April 14 – 19, 2023
Orlando County Convention Center – Orlando, Florida
Poster Title: AXL as a Therapeutic Target in STK11 mutant NSCLC
Session Title: Combination Immunotherapies 1
Session Date and Time: Monday Apr 17, 2023, 1:30 PM – 5:00 PM
Poster Board Number: 18
Abstract Presentation Number: 3245
Poster Title: Combined inhibition of AXL and ATR enhances replication stress, cell death and immune response in small cell lung cancer
Session Title: DNA Repair / Molecular Classification of Tumors for Diagnostics, Prognostics, and Therapeutic Outcomes
Session Date and Time: Wednesday Apr 19, 2023, 9:00 AM – 12:30 PM
Poster Board Number: 8
Abstract Presentation Number: 6206
Stille ja, men har også fylt på jevnt og trutt (og lagt dem litt i skuffen)
Når forventer folk at det vil komme noen avklaringer eller nyheter av betydning frem over? Hva kommer først nyheter eller behov for friske penger?
Begge kommer. Jeg tror ila året. Hadde jeg bare visst hvilken som kommer først.
Utvidelse av studiepopulasjon aktuelt - noen som har Medwatch abo så legg gjerne ut hele artikkelen.
Interessant fra poster:
Nå har de data fra 17 pasienter med STK11 m.
Også som nevnt på interviewet har pasientandel som kan få effekt av behandling med Bem. har økt fra 20% til 30% inkludert KEAP1m. passientgruppen!
Etter min mening er nå finansiering den eneste usikkerheten som har påvirket kurset og fremtiden.
Med såå nydelige data er i tvil om det blir en emisjon på 1-2 kr og kraftig utvanning!
Personlig tror jeg på en ny lånegaranti fra Mohn eller en partneravtale med BP.
Men nytt konvertibelt lån betyr jo også kraftig utvanning om kursen det kan konverteres på er lav.
Nå er de ferdige med dagens presentasjon på norsk tid! Ny børsmelding i morgen?
Kom ikke akkurat et rush av kjøpere idag! Får håpe den endrer seg når amerikanerne våkner, men er vel ikke noe som tyder på det.
Forventer ikke en eksplosiv interesse for aksjen før finansiering er avklart tross for gode meldinger! Da er det å bare plukke på billig salg fra shorten
Den skjønte jeg ikke helt🤔
Her er hele artikkelen - med et kort intervju av Olin hvor han kommenterer respons fra en ny pasientgruppe. Liker at han presiserer at funnene ikke bare har betydning for de som selskap men også kreftforskningen i sin helhet.
–
Bergenbio-sjefen om studiefunn: – Kan bli aktuelt å øke studiepopulasjonen
Ny pasientgruppe responderer på Bergenbio sin hovedkandidat. – Kan bli aktuelt å øke andelen av pasientpopulasjonen fra 20 til 30 prosent i lungekreftstudien vår, sier Bergenbio-sjef Martin Olin.
SKAL VURDERE: – Vi vil nå vurdere funnene og hvordan vi eventuelt skal utvide studiepopulasjonen, sier administrerende direktør Martin Olin i Bergenbio. | Foto: Symphogen
Bergenbio har gjort nye funn i den første fasen av selskapets fase 1b/2a-studie på lungekreft. I studien blir AXL-hemmeren bemcentinib gitt som førstelinjebehandling sammen med Keytruda til pasienter med avansert ikke-småcellet lungekreft (NSCLC).
AXL-hemmeren bemcentinib er i utgangspunktet tiltenkt pasienter som har STK11-mutasjoner.
Omtrent 20 prosent av pasientene med NSCLC har slike mutasjoner, og de aller fleste av disse har høye nivåer av såkalt AXL-aktivering, som AXL-hemmeren bemcentinib er rettet mot.
I fase 1b-delen av studien gis derimot bemcentinib til pasienter uavhengig om de har STK11-mutasjoner eller ikke.
Nå viser det seg at pasienter med såkalte KEAP1-mutasjoner også responderer på Bergenbios legemiddel. Dermed kan det bli aktuelt å utvide pasientpopulasjonen.
– Dette er tidlige data, men oppmuntrende funn som gjør at kan bli aktuelt å øke andelen av pasientpopulasjonen fra 20 til 30 prosent i lungekreftstudien vår, sier administrerende direktør Martin Olin til MedWatch.
Skal vurdere funnene
Grunnen til at pasienter med KEAP1-mutasjoner viser respons, kan skyldes at de i likhet pasienter med STK11-mutasjoner, opplever tap av STK11-proteinets funksjon.
Både analyser fra en tidligere studie der bemcentinib ble gitt som andrelinjebehandling og offentlig tilgjengelige datasett skal antyde dette.
– Vi vil nå vurdere funnene og hvordan vi eventuelt skal utvide studiepopulasjonen, sier Olin.
Presentert på kreftkonferanse
Funnene ble nylig presentert på den årlige konferansen til den amerikanske kreftforskerorganisasjonen (AACR). Olin mener det har stor betydning å kunne presentere de nye funnene på AACR-konferansen.
– Både for oss som selskap, men også for kreftforskningsmiljøet som får ny kunnskap.
Den første pasienten i fase 1b-delen av studien ble dosert i mars i år.
Fase 2a-delen, der opprinnelig kun pasienter med STK11-mutasjoner skulle inkluderes, skal etter planen starte i løpet av året.
Tilvestamab-studien (NCT04893551) ble i dag endret til å være “terminated” på A Study of Tilvestamab (BGB149) in Relapsed, Platinum-resistant, High-grade Serous Ovarian Cancer (HGSOC) Participants - Full Text View - ClinicalTrials.gov
Studien ble avsluttet før tiden og med færre deltakere enn planlagt, årsaken er ikke tydelig oppgitt i beskrivelsen i “overall status” og er som følger:
Terminated [After completion of all planned dose levels in the dose escalation phase, the sponsor decision was not to continue with expanding the cohorts of any of the dose levels, using the existing study design.]
Det var opprinnelig planlagt 24 deltakere, mens studien ble terminert etter kun 16 deltakere (se “Enrollment” i lenke nedenfor).
Videre var “primary completion” opprinnelig planlagt å være juni 2023 og “study completion” var planlagt å være desember 2023. Begge er nå endret til å være 27. juni 2022.
Her er lenke til “history of changes” som uthever alle endringene siden forrige oppdatering: History of Changes for Study: NCT04893551
Edit: Jeg synes det er rart at “study completion” nå er oppdatert til å være 27. juni 2022, og at dette ti måneder senere fortsatt ikke er meldt til markedet.
Kan dette være konsekvenser av den nye ‘laser fokus strategien’ eller evt. at den skal utlisenseres?!