Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Det _kan_være aten valutaeffekt har påvirket kostnadsbildet negativt. Usd har vel f. Eks gått drøyt 20% i 2022,men enig i poenget om kostnader

Hva gjelder laserfokus, så er det grunn til å stille spørsmål om hvor mye laser det er. Riktignok snevret de inn til stk11 og covid-19, men den siste tiden har de igjen rettet fokus mot andre områder. For meg fremstår det merkelig.

Kjernen nå er iallfall at Bergenbio og bemcentinib kan utgjøre en avgjørende forskjell for pasienter med stk11. Data så langt tyder på at bemcentinib rett og slett kan berge livet til mange som blir rammet.

Jeg håper Bergenbio kan bygge opp under gjeldende plan på en tillitsfull måte.
At Bergenbio lykkes med dette vil gagne både pasienter og aksjonærene.

Overdriver du litt nå eller?

1 Like

https://meetings.asco.org/abstracts-presentations/222514

https://meetings.asco.org/abstracts-presentations/226055

4 Likes

På samme måte som talentspeidere følger unge talenter verden over i fotball.

Dette kan du si til absolutt alt. Hva om, hvis, men?

De har lagt bort AML en periode og brenner fremdeles ca 60-70 m i kvartalet. Er det STK11 som står for samtlige midler her?

AML ble jo lenge hevdet å være BGBIOs beste case.

Mtp at hovedfokuset hele tiden har vært påstått å være kreftbehandling og covid har vært betegnet som en bonus, så kan man ikke si annet enn at hele greien har vært en stor tragedie når hovedmålet og fokus har vært sirup? Hvor seriøst er det da?

Forøvrig så gjenspeiler dagens kurs hvor stor suksess hele selskapet har vært.
Du kan dra opp så mye speiding fra big farma, Trond Mohn og andre navn som du bare vil. Sannheten er at det har ikke hatt noe å si. Da hadde det vært en suksesshistorie og ikke fiasko. Nesten er ikke godt nok. Resultatene taler for seg selv.

4 Likes

Martin Olin last year… 3 shots on goal, laser focus and creating shareholder values was highest prioriteres. And today… a shareholder massacre. CEO has some explanation to do.

4 Likes

Ser ex-direktøren hos Trond Mohn, som sluttet sammen med Kvinnsland tidligere i år, nå starter i Sarsia. Mon tro Sarsia kjøper seg opp i BGBIO i kommende emisjon, de burde vel ha troa?

Dersom Sarsia deltar i emisjonen, fremstår det rart at det ikke er opplyst om det i meldingene. Vil tro det bare er kortsiktige tradere som ikke ønsker å få sitt navn opplyst i meldingene om emisjon?

Tenkte at Hole har trolig vært bull BGBIO hos Mohn og mulig han også kjører dette i Sarsia, men du har nok rett. Sarsia er nok trolig ute og har tjent en grei slant på BGBIO ved at de kom inn tidlig. Ikke noe alle kan si.

Sarsia er inne med ca 3,72 % andel av BGBIO, vedder på at de skal ta sin del i emisjonen.

2 Likes

Det er flott, kanskje de og de andre utenom Mohn også tar mer. Det hadde vært fint.

På generelt grunnlag faller gjerne kursen ned mot emikurs eller like under. Eller blir BB unntaket, blir interessant.

Hva blir emikurs?

Det blir ikke lett å gjette. Jeg vil tro kursen vil bytte på å falle og gå sidelengs frem til GF 22. mai, og så blir det jo 37,5% rabatt på gjennomsnitt av kursen siste tre dager før GF. Tegningsretter vil bli omsatt på børs, og selv satser jeg på å kjøpe noen billig retter til den tid. Gudene skal vite hvor stygt dette kan bli.

Will the rights be listed: The Company will apply for listing of the preferential rights on the Oslo Stock Exchange

ISIN for the preferential rights: To be announced when clarified

Fra: https://mb.cision.com/Main/15728/3758037/2011237.pdf

2 Likes

Jeg vil tro kursen holder seg på dagens nivå med små justeringer, så kommer rabatt på det.
Kursen har falt på relativ lav omsetning ,slik at det kan bli vanskelig å få kjøpt større volum .

1 Like

Det er ikke meningen å kverulere, men jeg synes volumet har vært veldig stort. I kroner og ører blir det jo mye mindre nå, fordi kursen er så lav.

På det store fallet i går ble det omsatt 3.404 millioner aksjer, og det er det meste som har vært omsatt på én dag siden 29. juli 2020.

2 Likes

Aksjen kommer nok til å ligge høyt på dagens taper liste de neste dagene også. Det er en god del dager frem til 22 mai og lander nok rundt 1kr. Så etter emisjonen blir vel kursen rundt 70 øre. Laserfokus på å Skape shareholdervalue :joy: med mindre det skjer et mirakel så har ihvertfall jeg avskrevet aksjene. Så langt har selskapet skuffet totalt.

3 Likes

Jeg tipper at emisjonskursen lander marginalt under en krone og at den lett blir fulltegnet.

1 Like

DNB har jo lagt et psykisk target på 1kr ved å sette det som kursmål, men skal man se på DNBs kursmålhistorikk er det så fravikende fra virkeligheten som man kan komme. Så jeg ville sagt “ikke tenk på det”, men ser også at det så og si ikke er andre synspunkter nå enn det som sammenfaller med DNBs kursmål, så da blir det vel realiteten også.

Personlig tror jeg 0,5, 1, 2 og 3 kr er helt sannsynlig. Og det avhenger bare av hva tradere foretar seg i dagene fram til emi. Sånn de har oppført seg hittil tror jeg 0,5-1 har stor overvekt, selv om 2-3kr i realiteten burde være like sannsynlig. Mye av emi faller tross alt i hendene på folk som ikke selger, så “kun” 75-150M må tas imot av markedet i etterkant. Ikke hele 250M. Men er folk virkelig klare for å ta imot såpass? Jeg frykter 0,3-0,6 i emisjonskurs og holder avstand i hvert fall. Selv om jeg erkjenner at det ikke fundamentalt nødvendigvis trenger å gå dit, og kortsiktige har god mulighet til å booste kursen over 3kr til emi om de ønsker det, da freefloat her nå er relativt marginal sammenliknet med etter emi.

Alt er vel like sannsynlig. Jeg anser 1 kr som emisjonskursen. Hadde vært spennende om den falt helt ned til 0,1kr slik selskapet «skisserer» som worst case og det er faktisk ikke helt utenkelig. Da ville 1 øre oppgang tilsvare 10% :joy:. Har sluttet å si at jeg er aksjonær i selskapet fordi det rett og slett er pinlig å si det.