Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

LOA ikke oppjustert ? Hva driver De med? Historisk gir påbegynt fase 3 en oppjustering vel?

Kanskje de vil se først hard facts.

Valuation: NOK5.16bn or NOK59.1 per share

We continue to value BerGenBio at NOK5.16bn or NOK59.1 per share based on a risk-adjusted NPV analysis. Our forecasts remain unchanged. The key drivers are bemcentinib in second-line NSCLC (peak sales $1.2bn, NOK40.7/share) and AML (peak sales $588m, NOK13.3/share) plus COVID-19 opportunity (NOK5.9/share).

isch $1,7 billion sales… for kreft… P/E10. isch 20mrd NOK antatt selskapsverdi. (uten covid)

Ser den, men overgang til fase er vel hard facts? Priset til LOA 10 prosent hvis vi drar fra egenkapital??? Dette blir vel helt feil uansett?

RT 12:13
Screenshot 2020-12-16 at 12.11.26

Å melde 29.jan presentasjon er en tidelig heads-up? Akseptense komite mener at BGBIO har noe å fortelle. :ok_hand:

6 Likes

Litt over 7 mill aksjer flyttes på 36,- bør vel strengt tatt ikke hensynstas men spennende uansett. Hva gjør det med det tekniske @Savepig?

Slik jeg ser det så faller det fundamentale mer og mer på plass for BGBIO. Hvorfor aksjen surrer rundt midten av 30-tallet vet jeg ikke, men jeg tror våren 2021 kan bli en særdeles hyggelig reise for aksjonærene.

1 Like

Og ikke minst blir morgendagens disputas fra universitet i Bergen spennende. Håper selskapet har vett til å gi det litt oppmerksomhet i form av en børsmelding dersom det kommer veldig positive resultater fra forskningen til Ehsan Hajjar og veileder professorene hans.

3 Likes

Høyeste sluttkurs i år er 53,32.

Er ikke du minst like flink med charts selv din knøl? :smiley:

3 Likes

Alt derfra er nok publisert offentlig allerede. Kommer ikke noe nytt ut på en disputas.

Overhodet ikke. Jeg kan lese og forstå men resten er ikke mitt bord :rofl: Jeg er han som handler på hunch, gut feeling, gambling, innstinkt og sunn/usunn fornuft

3 Likes

Men det handler om å få informasjonen ut til (aksje) markedet også.

Sånn rent chartmessig vil jeg jo si volumprofilen skyves litt oppover av denne transaksjonen. Men hva er vitsen med den egentlig?

2 Likes

Ser ut som de splitter opp i holding selskap . Gudene vet hvorfor. Mulig de vil inn i selskaper og sektorer de ikke kan eller bør og gjør det via datterselskaper. Samtidig er det jo så tett på emi på 37,- at det bør jo bli både vanskelig å skyve kursen nedover igjen da. Var det jeg lurte på.

Flott at de ikke solgte / dumpet aksjene og valgte det å holde dem innefor sin satsninger.

3 Likes

Det kan godt være at du har rett i det, men hvor er det i såfall publisert? Jeg har forsøkt å finne det i de databasene jeg har tillgang til uten hell.

Jeg forventer at BGBIO legger ut presentasjon av disputas på sine sider i ettermiddag.

Han ser ut til å ha bare en publikasjon i Cristin,

Profil her: https://www.researchgate.net/profile/Ehsan_Hajjar

1 Like