Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Nettopp! Hvor er resultatene fra forskningen han har gjort i forbindelse med doktorgradsarbeidet de siste årene? Det som skal presenteres i dag er jo i følge deg allerede kjent/publisert?!

hei kan dere hjelpe meg: Slik jeg har forstått har både ultimovax og bergen bio forsøkt seg i NSCLC. Kan vi sammenligne resultatene deres for å forsøke å finne ut hvem som er best av disse i denne indikasjonen?

Ultimo rapporterte disse resultatene:
Men jeg kan ikke se at de brukte noe annet enn UV1 her.

Data in the publication with a cut-off date of March 2020, demonstrated that administration of UV1 resulted in specific T-cell responses in the majority of the patients. The highest dose of 700 µg, resulted in the highest proportion of immune responses. In addition, immune responses in the high-dose cohort were stronger, occurred at an earlier timeframe and were associated with long survival. The 4-year overall survival (OS) for the patients in the highest cohort was 83%, as compared to 39% for the total patient group.

bergen bio i kombinasjon med keytruda:

Kombinasjonen av bemcentinib og pembrolizumab ble generelt vist å være godt
tolerert og klinisk aktiv i CPI-resistent, kompositt AXL (cAXL)-positiv NSCLC.
Av de evaluerbare pasientene i kohort B var 58% cAXL-positive, 25% var PD-1L
-negative (<1% TPS), og 42% av pasientene var PD-L1 lavt positive (1-49% TPS).
86% av cAXL-positive pasienter oppnådde klinisk nytte (clinical benefit)
bestående av en delvis respons (PR) og fem stabil sykdom (SD), mens ingen ble
observert hos cAXL-negative pasienter.

Studien viste en median progresjonsfri overlevelse blant cAXL-positive pasienter
i kohort B-pasienter på 4,73 måneder, sammenlignet med 1,87 måneder blant cAXL
-negative pasienter.

JEg ønker å investere i det selsakpet med best resultater. Ingen vits at de er bedre enn dagens medisin om det okmmer en nykommer som er mye bedre.

1 Like

BGBIO start 1:48:00

Det er næsten for spændende, hvordan den pipeline udvikler sig… :pray:t2:

Følger …

Med forbehold om litt manglende kunnskap om ultimo:

De kan sånn sett ikke sammenlignes, da ultimo er i en populasjon som ikke tidligere er behandlet (altså første linje). Da er også sjangsene for respons høyere.

Bergenbio sine pasienter er allerede behandlet og har feilet. De har dermed en svært dårlig prognose i utvangspunktet.

Begge resultater er i mine øyne strålende. Jeg er bgbio investor. Hvis jeg hadde mer cash, så hadde jeg kanskje vært ultimo også.

3 Likes

Det kommer an på om han er basert i Norge.

Selv har jeg har så langt ikke brukt Cristin i det hele tatt (tilknyttet utenlandsk universitet). Cristin er veldig lokalt, med underlige valg ift “nivå 1” og “nivå 2”. Ville søkt på Medline, evt Google Scholar.

Jeg forstår. Ok. De behandler det som kalles refractory. Derfor det er så skjøre overlevelse der regner jeg med. Syntes det var veldig lavt. Men alikevel så er det vel enda dårligere prognose uten axl.

Det er fra 2016, det er vel ikke den som ble presentert i dag?

1 Like

Neppe den, nei. Hajjar er nok førsteforfatter på hovedpub. til egen doktorgrad. Virker som det ikke er publisert ennå, men kan være til vurdering av tidsskrift.

Fra gårsdagens disputas. Legg merke til hva som skjer med volumet av kreftsvulstene i musene som blir behandlet med 100mg/kg bemcentinib.

20 Likes

Kanskje enda tydeligere her.

8 Likes

Veldig tydelig dose/respons-forhold han viser frem der.
Noen som husker hvor høye doser de har testet tidligere i mus og i mennesker? Var det bieffekter som begrenset doseringen de gikk videre med eller andre årsaker?
I AML+LDAC-studien som Sonia Loges rapporterte fra nettopp så har de en anbefalt fase 2-dosering på bare 200mg per dag. Og det er ikke per kg så vidt jeg kan se. Noen som kan bekrefte det? Da blir det i såfall bare 2-4mg/kg som brukes. Mye lavere enn dosene i museforsøkene til E.Hajjar.
Er det vanlig å ha lavere dose per kg i mennesker enn i mus?

Vet du når BGBIO legger det ut eller at disputas blir bredere vist frem på nett?

Jeg har sendt en epost til Ehsan Hajjar og spurt om doktorgrad avhandlingen er tilgjengelig for offentligheten.

Jeg sendte bb en epost onsdag der jeg prøvde å motivere de til å sende ut en melding med funnene i disputasen.

4 Likes

er d noe nyheter i vente dette året eller blir d i 2021 ?

Vet ikke om Covid studi Bemcentinib nyheter kommer?

Hva mener CEO med Q1 som er fra 2 uker tom 14 uker fra nå?

Jeg forventer noe FOMO på det. Muligs veldig naiv?

1 Like

takk for svar;-)