Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Hvis det virkelig var seriøs BP interesse for BEM eller Tilvestamab dvs AXL hemming, kunne ikke interessenten bare nå bare legge inn et bud på BGBIO? Emisjonen priser jo selskapet veldig billig. Et slikt bud ville også vekke interesse og hjelpe med å få frem verdier i selskapet

Jeg tror vi overvurderer norske selskaper veldig, litt fordi vi har så få. Er tusenvis der ute som alle lover gull og grønne skoger, som er mer strømlinjeformet i forhold til å operere i USA f.eks. enn norske selskaper er. Er kun overbevisende medisinske resultater som teller for om man blir tatt seriøst, for å bli sett må man også markedsføre seg veldig godt og det må være et reelt behov for produktet hos et av BPene som de ikke kan få andre steder og som ikke ødelegger for deres andre produkter/eller er så ødeleggende at de må eie det.

4 Likes

Mine dukket opp idag tidlig. Tror faktisk jeg tar en sjans… what to loose? Har ca. 90% tap på investeringen til nå…

1 Like

Gjør regnestykket. Hva får du for rettene?

Spesielt negativ til BerGenBio

Investtech er spesielt negativ til BerGenBio etter at selskapet varslet om emisjon og kraftig utvanning.

– Dette er nå en klar lottoaksje, med snarlig utstedelse av 28 ganger så mange aksjer som finnes fra før, til 10 øre stykket, og stor sannsynlighet for kursfall frem mot, og kanskje etter, emisjonen, sier Linløkken.

Interessant video publisert 26. mai: Role for IO Therapy in Advanced NSCLC With Concomitant KRAS and KEAP1/STK11 Mutations

Key opinion leaders in the field of non–small cell lung cancer management discuss the role of immunotherapy in patients with concomitant KRAS and KEAP1/STK11 mutations.

Hverken bemcentinib eller AXL blir nevnt i det hele tatt, og dette er såkalte key opionion leaders som diskuterer nettopp KEAP1/STK11 i NSCLC. Derimot ble fase 3-studien Poseidon nevnt, jeg googlet Poseidon og ser at dette er L1, akkurat samme linje som BerGenBio satser på: https://www.astrazeneca.com/media-centre/medical-releases/poseidon-phase-iii-post-hoc-exploratory-analyses-presented-at-wclc-2022.html

Men kontekst er IO Therapy, og jeg er litt usikker på om AXL-hemming kan kategoriseres som IO Therapy. Jeg forsøkte å undersøke litt, og tror kanskje man kan kalle AXL-hemming for IO Therapy. Men er litt usikker.

1 Like

Jeg har ikke lest prospektet så veldig grundig, men merker meg at på den positive siden at flere ansatte og styremedlemmer som ikke har hatt aksjer før vil tegne, men andre skal få lov til å vurdere om innsatsen deres er stor nok med tanke på at disse pengene i stor grad skal brukes på fremtidig lønn og redder arbeidsplassene deres.

6.26 Participation of major existing shareholders and members of the Company’s Management, supervisory and
administrative bodies in the Rights Issue
To the Company’s knowledge, the following members of the Board of Directors and Management intend to subscribe for Offer
Shares in the Rights Issue at a minimum level as set below. Only part of these subscriptions will be covered by subscription rights.

Name Position Amount
Anders Tullgren … Chair of the board NOK 140,000
Sveinung Hole… Board member NOK 100,000
Sally Bennett … Board member NOK 60,000
Debra Barker… Board member NOK 60,000
Martin Olin … Chief Executive Officer NOK 200,000
Cristina Oliva… Chief Medical Officer NOK 60,000
Gayle Mills … Chief Business Officer NOK 60,000
Nigel McCracken… Chief Scientific Officer NOK 50,000
James Barnes … Chief Operating Officer NOK 50,000
Rune Skeie… Chief Financial Officer NOK 50,000

Jeg er ikke imponert over disse småtalla de går inn med. I tillegg er vel endel eller alle av de på listen garantister (i hvert fall 500k), og får dermed 12 prosent i betaling, cash i lomma hvis de vil (de kan velge mellom aksjer og cash). Det er flaut å se hvordan CFO kun går inn med 50k, det er kun for syns skyld.

Edit: Forøvrig, jeg har ikke lest prospektet. Mulig jeg leser det om noen uker, gidder ikke enda. Jeg har lært at selskapet (Olin) driver med villeding i stor utstrekning, og min største feil i livet har vært å ta det Martin Olin sier seriøst. Jeg gjør ikke den feilen igjen. Derfor er det ikke noe stress for meg å lese prospektet. Jeg synes det er bedre å vurdere selskapet uten å lese prospektet, det er heller noe jeg kan skumlese i etterkant av en avgjørelse.

2 Likes

Enig at det er små beløp de går inn med. Garantert noe de får dekket i form av «lønn/bonus» i tillegg. Hadde nesten vert bedre om de ikke hadde vert med.

2 Likes

Dagens børsmelding dukket ikke opp i fundamental-tråden. Her er den:

BerGenBio ASA - Commencement of the subscription period for the rights issue: https://mb.cision.com/Main/15728/3776544/2090913.pdf

Jeg ser at tegningsrettene skal være omsettelige fra og med i dag:

The Subscription Rights will be listed and tradable on Oslo Stock Exchange from 30 May 2023 to 16:30 hours (CEST) on 7 June 2023 under the ticker code “BGBIT”.

Men BGBIT gir ingen treff hos Nordnet enda. Antar den dukker opp før bårsåpning.

Ligger ute på Nordnet.

Ikke hos meg:

bgbit

Kurs nå er 0,2660, (på rettene). Men du har skrivefeil på tickeren…

Hehe. Temmelig høy kurs. De lure selger tidlig. Jeg har ingenting å selge, men ønsker å følge med. Venter fortsatt på at BGBIT skal bli tilgjengelig for meg på Nordnet.

Edit: Nei, jeg hadde ikke skrivefeil i ticker. Det er likegyldig om det er små eller store bokstaver. Men nå dukket den opp for meg også. :slight_smile:

Rettene går nå for 2 øre og vil koste 10 øre å løse inn. Så da har du aksjer for 12 øre og det er rimeligere enn de som tegnet retter. Siste dag i tegningsperioden var kursen nede i 1 krone og det tilsvarte litt over 13 øre inkl. retter. Emisjonen tok vel utgangspunkt i verdi på 16 øre med gjennomsnittspris på 1,80 siste tre dager? At aksjen selges for 27 øre er jo rart.

Tegningsretter omsettes for 1,77 øre og aksjen omsettes for 27 øre :crazy_face:

Musikken spiller fortsatt i sirkuset

2 Likes

Ny shortposisjon i aksjen med 1,23 % av de gamle aksjene. Sikkert en gevinst dette, men det blir vel allikevel bare småpenger å tjene?

1 Like

Det der er jo penger på gata ja, men ikke så mange nei.

Men hvem i all verden er så dumme at de låner ut fremfor å selge?

1 Like

:point_up:ikke vert med på dette før, spør derfor her om noen kan hjelpe meg.
På kontoen min nå (Nordnet) så har jeg 1 mill tegningsretter nå.

1. tenker å beholde disse. Hva skjer om jeg ikke foretar meg noe nå til perioden er slutt? Mister jeg de, eller forblir de mine?

2. Hos CARNEGIE kan man tegne seg for flere aksjer, her tegner man seg for 0,1 øre pr. rett. På Nordnet ser det ut som man kan kjøpe samme rette for 0,014 øre🤷🏼‍♂️ noen som kan forklare dette?

Takk for svar folkens🤝

1: Du må foreta deg noe, hvis ikke blir t-rettene verdiløse, og du får heller ikke noen opsjoner. Dersom du ikke foretar deg noe, kaster du i praksis penger i restavfallet. Selg dem eller innløs dem, eller en kombinasjon av begge deler.