I kveldens børsmelding så fremkommer det endel salg av tegningsretter, litt uoversiktlig med både kjøp og salg, men orker ikke å studere det så nøye i kveld: BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO) - #4772 av TekBot
As of this date, 7 June 2023, the Company has been informed that the following primary insiders and close associates in the Company have sold subscription rights, as set out below:
Sveinung Hole, member of the Board of Directors of the Company, has on 6 June 2023 sold 83,182 subscription rights of his total holding of 83,182 subscription rights in the Rights Issue.
Svev AS, a company closely associated to Sveinung Hole which is a member of the Board of Directors of the Company, has on 6 June 2023 sold 945,053 subscription rights of its total holding of 2,945,053 subscription rights in the Rights Issue.
Sarsia Seed AS, a company closely associated to Sveinung Hole which is a member of the Board of Directors of the Company, has on 6 June 2023 sold 44,000,000 subscription rights of its total holding of 59,719,358 subscription rights in the Rights Issue.
Jeg legger spesielt merke til Sarsia Seed AS, de solgte jo masse aksjer via flere av sine fond eks tr, og nå har de solgt 44 millioner tegningsretter.
Første oppføring med Sveinung Hole, er jo et veldig lite antall, men det var alle t-rettene han hadde han solgte. Så personlig skal han på død og liv ikke delta i emisjonen?
Edit: Det blir ekstra drøyt når vi ser på børsmeldingen fra 24. mai med meldingen om at Sarsia hadde solgt masse aksjer: NewsWeb - der skrev de følgende:
Both transactions are conducted to fund subscription in the rights issue announced from the Company 25 April 2023.
Men i dag kommer det altså frem at Sarsia har solgt 44 millioner t-retter. Så det var bare løgn det som ble skrevet 24. mai? Eller er det noe jeg ikke forstår her?
Hmm. Hvordan kansellerer jeg en ordre med tegning i emisjonen?