Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Jeg må si jeg blir overrasket dersom Sarsia ikke har tegnet for noe, det ville vært veldig rart.

Som nevnt tidligere solgte Sarsia Seed AS 44 millioner tegningsretter 7. juni, tilbake har denne delen av Sarsia noe over 15 millioner tegnigsretter. Dersom de ikke hadde tenkt å bruke dem, skulle man tro de hadde solgt alle.

Sarsia Seed AS, a company closely associated to Sveinung Hole which is a member of the Board of Directors of the Company, has on 6 June 2023 sold 44,000,000 subscription rights of its total holding of 59,719,358 subscription rights in the Rights Issue.

Edit: Det er forresten børsmeldt at Sarsia Seed AS har tegnet. De tegnet seg for 8,1 millioner aksjer, så da lot de altså ca 6 millioner tegningsretter bli verdiløse med mindre det er noe jeg overser:

Sarsia Seed AS, a company closely associated to Sveinung Hole, Member of the Board of Directors of BerGenBio ASA, on 12 June 2023, exercised 8,100,000 subscription rights in the Rights Issue, entitling Sarsia Seed AS to be allocated 8,100,000 offer shares in the Rights Issue at a price per offer share of NOK 0.10, subject to the Rights Issue being completed.

Kom børsmelding tidligere i dag hvor det informeres om at de tegnet 33 mill aksjer i emisjonen. “The Company has been informed that Sarsia Development AS, a company closely
associated to Sveinung Hole, Member of the Board of Directors of BerGenBio ASA,
on 12 June 2023, exercised 33,131,992 subscription rights in the Rights Issue,
entitling Sarsia Development AS to be allocated 33,131,992 offer shares in the
Rights Issue at a price per offer share of NOK 0.10, subject to the Rights Issue
being completed.”

Jeg snakker om Sarsia Seed AS.

Sarsia seed solgte de overskytende (børsmeldt).
Ellers er følgende børsmeldt
The Company has been informed that Sarsia Development AS, a company closely
associated to Sveinung Hole, Member of the Board of Directors of BerGenBio ASA,
on 12 June 2023, exercised 33,131,992 subscription rights in the Rights Issue,
entitling Sarsia Development AS to be allocated 33,131,992 offer shares in the
Rights Issue at a price per offer share of NOK 0.10, subject to the Rights Issue
being completed.

Sarsia Seed AS, a company closely associated to Sveinung Hole, Member of the
Board of Directors of BerGenBio ASA, on 12 June 2023, exercised 8,100,000
subscription rights in the Rights Issue, entitling Sarsia Seed AS to be
allocated 8,100,000 offer shares in the Rights Issue at a price per offer share
of NOK 0.10, subject to the Rights Issue being completed.

Ja, se “Edit” i min i forrige post. Sarsia AS lot ca 6 millioner t-retter bli verdiløse etter at de tidligere har solgt 44 millioner t-retter.

Same same, but not same.

Det er ikke det samme, med mindre Sarsia Development AS har overtegnet for å veie opp for 44 millioner t-rettene Sarsia Seed AS solgte og ca. 6 millioner t-retter de lot bli verdiløse. Jeg har ikke oversikt over om Sarsia Development AS har overtegnet for å veie opp for dette eller ikke. Kanskje noen andre har?

1 Like

Stemmer. De hadde 59». Solgte 44». Kjøpte 8».
Etterlot 7 millioner. Mulig development overtok de. Antar det er det mest sannsynlige.
Edit: regner med det børsmeldes mere rundt dette ila morgendagen

1 Like

Hvis noen andre gidder, burde det vel være enkelt å finne ut av ved å sjekke opp Sarsia Development AS sin tidligere beholdning, da ser man jo hvor mange t-retter de har blitt tildelt. Men jeg orker ikke. Er sliten i øyenene og hodet i kveld (trenger nok briller snart).

De hadde 33 mill og brukte alle, iht børsmeldinger.

Joda, men passer 33 millioner t-retter med antall aksjer de hadde før emisjonen? Spørsmålet er jo om de har overtatt noen t-retter fra Sarsia AS. Men da fremstår det for meg som de ikke har det. Og da er vi tilbake til at Sarsia AS har nettosolgt 44 millioner t-retter og latt 6 til 7 millioner t-retter bli verdiløse?

Ingen overtagelse av t retter børsmeldt. 7 mill t retter ikke benyttet, solgt eller overtatt.

1 Like

Klokken 12 vil det pipe og vibrere i mobiltelefoner over hele landet når nytt nødvarsel på mobil skal testes.

Subscribers having access to investor services through their VPS account manager will be able to check the number of Offer Shares conditionally allocated to them from 12:00 hours (CEST) 14 June 2023.

1 Like

Jeg har ikke fått noe i vps enda.

Tror ikke klokkeslettet som sto i prospect stemmer. Det er nok ingen som har fått i VPS enda. Det blir nok synlig innen utgangen av børsdagen. Dersom du hadde tegningsretter, så får du alt du tegnet inkludert det du har overtegnet. De som tegnet uten tegningsretter får 51,8 prosent av det de har tegnet.

Subscribers with subscription rights have been allocated their full subscription including oversubscription, and investors without subscription rights have been allocated 51.8% of their subscription.

Edit: Tildeling er synlig for meg i VPS nå.

Skulle ikke gjort Bergenbio til den nye Gamestop da? :sweat_smile:

99,9 % sikkert har de som har shortet aksjen, kjøpt tegningsretter og tegnet seg foret tilsvarende antalll aksjer som de er “short”. Dette var en mer eller mindre risikofri arbitrasjemulighet og betyr egentlig ikke at det er noen reelle shortposisjoner i selskapet. Utrolig dårlig journalistikk.

3 Likes

Ingen bekymringsmelding/varsler fra Nojoy om konkurrenter lenger, etter å ha fått sitt billige aksjer :grin::wink:

1 Like

Så når jeg poster informasjon, både negativt og positivt, avhengig av hva jeg finner, så er det bare kjeft å få. Når jeg ikke poster noe, er det også bare kjeft å få? Jeg kan godt lete opp litt informasjon dersom du ikke kommer med kjeft og surmuling? Men hvorfor kan du ikke lete opp litt informasjon selv? Google er gratis å bruke. Jeg dumper alle aksjene mine på fredag.