Jeg må si jeg blir overrasket dersom Sarsia ikke har tegnet for noe, det ville vært veldig rart.
Som nevnt tidligere solgte Sarsia Seed AS 44 millioner tegningsretter 7. juni, tilbake har denne delen av Sarsia noe over 15 millioner tegnigsretter. Dersom de ikke hadde tenkt å bruke dem, skulle man tro de hadde solgt alle.
Sarsia Seed AS, a company closely associated to Sveinung Hole which is a member of the Board of Directors of the Company, has on 6 June 2023 sold 44,000,000 subscription rights of its total holding of 59,719,358 subscription rights in the Rights Issue.
Edit: Det er forresten børsmeldt at Sarsia Seed AS har tegnet. De tegnet seg for 8,1 millioner aksjer, så da lot de altså ca 6 millioner tegningsretter bli verdiløse med mindre det er noe jeg overser:
Sarsia Seed AS, a company closely associated to Sveinung Hole, Member of the Board of Directors of BerGenBio ASA, on 12 June 2023, exercised 8,100,000 subscription rights in the Rights Issue, entitling Sarsia Seed AS to be allocated 8,100,000 offer shares in the Rights Issue at a price per offer share of NOK 0.10, subject to the Rights Issue being completed.