Ikke ta på alvor Jeg var bare bekymret etter flere dages stille Nojoy
Ny forskningsartikkel fra 16/6 som tar for seg AXL hemming.
There is ample evidence supporting the important role of AXL in drug resistance across various types of cancers. Therefore, targeting AXL is a promising strategy for addressing drug resistance. Drugs that inhibit AXL can be grouped based on their mechanisms of action, including small molecule selective inhibitors (such as BGB324 and TP-0903), antibody–drug conjugates (such as BA3011), anti-AXL Fc fusion protein AVB-S6-500, and multitargeted inhibitors (such as ONO-7475, Merestinib and Sitravatinib) [105]. Experimental data from both in vivo and in vitro studies suggest that carboplatin/paclitaxel combined with AVB-S6-500 is more effective than chemotherapy alone [59]. Additionally, the combination of nivolumab and BGB324 prolongs the survival period of mice with GBM [23]
Veldig useriøst av deg. Hva med å bidra med noe selv? Her har du et par saker jeg har funnet den siste tiden som ikke er delt. Når det er sagt, jeg bruke ikke mye tid på å lete lenger. Gidder ikke:
Glioblastoma-studien ble oppdatert 5. juni 2023: AXL Inhibitor BGB324 in Treating Participants With Recurrent Glioblastoma Undergoing Surgery - Full Text View - ClinicalTrials.gov
Kun én endring av betydning, de har endret dato for “Primary Completion” fra 30. april 2023 til å bli 30. oktober 2023. Her er “History of changes”: History of Changes for Study: NCT03965494
19 juni 2023 ble BerGenBio fjernet fra S&P Global BMI Index på grunn av for lav markedsverdi:
Du vet vi setter pris på din innsatts
For å være litt konspiratorisk, tenker jeg at når selskapet utsetter å slippe de nye aksjene til fredag, etter kvartalsrapporten på torsdag, så slår de to fluer i en smekk og kan gi oss en ekstra hard nedtur i kursen - kanskje det er nettopp det de ønsker, slik at kursen kan bli så lav som mulig før utstedelse av nye opsjoner til seg selv en uke eller to i etterkant? Kurs på opsjoner er jo gjerne regnet ut fra et gjennomsnitt noen dager eller uker i forveien, og nå som alle opsjonene til ledelsen er verdiløse, tenker jeg de ønsker å forsøke å skaffe seg noen nye opsjoner til så lav kurs som mulig.
Jeg hadde ikke hørt om AXL3 før, noen andre som har hørt om AXL3? Her et abstract fra 20. juni 2023. Full artikkel tilgjengelig som PDF: https://ashpublications.org/blood/article-pdf/doi/10.1182/blood.2022015581/2059648/blood.2022015581.pdf
Key Points
The newly identified AXL3 isoform is aberrantly expressed and represents a new biomarker and therapeutic target for MCL.
In a pre-clinical model of MCL, inhibition of AXL tyrosine kinase, using bemcentinib, shows superior activity than ibrutinib.
In conclusion, we show that MCL cells express AXL and that it contributes to the biology of MCL by promoting cell growth and survival characteristics. We also discovered that MCL cells express a third AXL isoform that this is responsible for the cell growth and survival effect observed in MCL. Moreover, we also demonstrate, in a xenograft mouse model of MCL, that bemcentinib, an AXL inhibitor that got fast-track designation in Non-Small Cell Lung cancer and currently in clinical trials in acute myeloid leukaemia, may hold promise in treating MCL as a single agent or in combination with BTK inhibitors and/or immunotherapy modalities (CAR T/BiTes).
Jeg legger også merke til at forfatterlisten er fylt opp med folk fra Universitetet i Bergen og Haukeland Universitetssykehus.
Short i BerGenBio er nå oppe i over 10 prosent: Details - Short Sale Register
Det er veldig mye frem til de nye aksjene gjøres tilgjengelig. Med over 10 prosent av aksjene short, sliter jeg faktisk med å tro på at shortere har klart å låne så mange aksjer. Nå er det nesten så jeg begynner å lure på nakenshort her, men jeg har ikke oversikt over hvor vanskelig det er å få til for dem som ønsker å gamble på at de ikke blir tatt?
Edit: Jeg har nå sendt e-post til Finanstilsynet og oppfordret dem til å dobbeltsjekke alle short-posisjonene i BerGenBio.
Hvis det hadde vært noe større omfang av “naken shorting” i aksjen hadde det fort blitt problemer med levering av aksjer til de som kjøper aksjer. Så dette hadde nok blitt fanget opp om det var et problem.
Og som jeg har skrevet tidligere er dette sikkert posisjoner som er hedget med kjøp av tegningsretter og som vil bli dekket inn når emisjonen er ferdig. Så det er finansielt ingen shortposisjon, og dermed ikke noen stor grei i mine øyne.
Ja, mulitg du har rett. Jeg ser at rapportert short reduserte seg litt i dag, så da er i hvert fall den delen som har redusert seg lovlig short, da noen må ha bedt om å få tilbake aksjer.
Men jeg mistenker fortsatt at det kan være litt nakenshort her. Jeg sliter med å se hvordan de skal få tak i så mange aksjer. Jeg ble gjort oppmerksom på at Investinor kunne stått for endel av utlånet, men hvis jeg husker riktig, så har prosentandel eierskap til de ikke endret seg på veldig lang tid i forkant av emisjonen, og jeg synes det er rart hvis de plutselig låner ut aksjer når de ikke har gjort det før.
Jeg tenker at det er godt mulig at shortere som eventuelt driver med nakenshort vet å begrense seg med mengde volum, slik at det ikke blir så åpenbart.
Jeg har også fulgt med på Nordnet, og der har det i veldig lang tid ikke vært mulig å låne aksjer, samt at jeg har sett det har vært folk på XI tradingchat som har postet at de regelmessig har kontaktet Nordnet og spurt om aksjer til utlån, men at det aldri har vært noe å få tak i.
Jeg tenker at gjennomsnittlig kostpris for de som kjøpte aksjer i forkant av emisjonen med plan om å selge dem første dag eks tr for å kun beholde tegningsrettene, er vesentlig å få med, men det er jo ikke mulig å regne seg frem til. Vi måtte jo da vite hva de opprinnelig ga for aksjene, samt hvor mye de var i stand til å selge dem for, så sitter de tilbake med en restkostnad der.
Samt gjennomsnittlig kostpris for de som kjøpte tegningsretter på BGBIT skulle vi også hatt med i dette umulige regnestykket.
Noen som har tilgang og kan dele litt fra artikkelen? Utfra bildetekst ser det ut som de har hentet inn uttalelser?
Noen som vurderer å sitte med aksjene fra emisjonen i håp om å få høyere pris enn mest sannsynlig dump i morgen?
Ja, har vært med i mange år og gir meg ikke så lett.
Flagges ca 9 mill aksjer på 0,12 og lavere i CB nå, må være naken short som synes
Håper flere kan sende e-post til Finanstilsynet, for at vi kan være sikre på at de overvåker dette. Dersom det er juksing, er det kjipt om de slipper unna.
Edit: Litt rart at dette skjedde samtidig som børsmeldingen om at ny aksjekapital var registrert ble sendt ut. Kan det være noen som tror at de slipper gebyr om de selger nå? Eller kanskje det til og med er lovlig å selge nå? Selv om aksjene ikke har blitt levert til oss enda?
Hvis du vil vite om det er naken short i en aksje kan du jo også høre med oppgjørsavdelingen i en større aktør som DNB, Nordea eller andre og høre om det har vært problemer med levering av aksjer i BGBIO i det siste. Hvis noen selger short uten å låne inn er det nødvendigvis noen som ikke får levert aksjer. VPS burde for øvrig selv varsle Finanstilsynet om det er et stort problem. Det er nok også sånn at aktører som skjønner at de skal rapportere short til tilsynet, nok også skjønner at de må låne inn aksjer - folk er gjerne ikke bare “halvt-skurk”.
Jeg skjønner for så vidt heller ikke hvorfor du er så opptatt av dette, lite penger å tjene på disse grubleriene.
Det burde være åpenbart hvorfor jeg er oppatt av dette.
Kaptitaløkningen/Aksjene er nå registrert i Brønnøysund, sikker derfor noen tar sjans på å tyvstarte med å selge aksjer de ikke har på konto.
Hvis du skal gjøre noe med sånne ting, så må du kjenne oppgjørssystemet i litt detalj og faktisk ha klare indikasjoner på at det er noe galt som skjer.
Det er nok helt OK å selge aksjene du har fått tildelt nå BTW - ref børsmelding.
Aksjene blir ikke tildelt før i morgen. Ingen har fått tildelt aksjer enda. Ref. børsmelding.
The Offer Shares and the Warrants are expected to be delivered to investors and tradable on or about 23 June 2023.