Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Men det er enighet om at det rekrutteres en felles kontrollarm på 60 pasienter i hele Accord 2 studiet?

Mulig at resultatene skal presenteres samlet. Men, det må være innlysende at dersom man i SA ikke hadde observert positive data, etter at FPD den 21 oktober, så ville forsøkene med Bemcentinib vært terminert for flere uker siden.

Det faktum at så enda ikke har skjedd, det forteller meg at Bemcentinib har positiv effekt. Spørsmålet er bare hvor god den er. Samt hvor mange pasienter som må gjennom studien før de med sikkerhet kan fastslå at effekten skyldes Bemcentinib.

Jeg føler meg sikrere og sikrere på at ledelsen kommer med positivt nytt innen rimelig kort tid. Innen utløpet av januar? Trolig tidligere.

11 Likes

Kanskje man kunne spurt ledelsen om man fullfører testene uavhengig av resultater underveis…?

Accord stopper studier om det ikke viser effekt. Det må man anta de også gjør når det gjelder egne studier.

DETTE er dynamitt…

14 Likes

Fant denne relevante studien som ble publisert 8. januar 21 :

AXL is a candidate receptor for SARS-CoV-2 that promotes infection of pulmonary and bronchial epithelial cells

https://www.nature.com/articles/s41422-020-00460-y

Abstract:

The current coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic presents a global public health challenge. The viral pathogen responsible, severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2), binds to the host receptor ACE2 through its spike (S) glycoprotein, which mediates membrane fusion and viral entry. Although the role of ACE2 as a receptor for SARS-CoV-2 is clear, studies have shown that ACE2 expression is extremely low in various human tissues, especially in the respiratory tract. Thus, other host receptors and/or co-receptors that promote the entry of SARS-CoV-2 into cells of the respiratory system may exist. In this study, we found that the tyrosine-protein kinase receptor UFO (AXL) specifically interacts with the N-terminal domain of SARS-CoV-2 S. Using both a SARS-CoV-2 virus pseudotype and authentic SARS-CoV-2, we found that overexpression of AXL in HEK293T cells promotes SARS-CoV-2 entry as efficiently as overexpression of ACE2, while knocking out AXL significantly reduces SARS-CoV-2 infection in H1299 pulmonary cells and in human primary lung epithelial cells. Soluble human recombinant AXL blocks SARS-CoV-2 infection in cells expressing high levels of AXL. The AXL expression level is well correlated with SARS-CoV-2 S level in bronchoalveolar lavage fluid cells from COVID-19 patients. Taken together, our findings suggest that AXL is a novel candidate receptor for SARS-CoV-2 which may play an important role in promoting viral infection of the human respiratory system and indicate that it is a potential target for future clinical intervention strategies.

16 Likes

“AXL is required for authentic SARS-CoV-2 entry into human cells”, og “AXL promotes authentic SARS-CoV-2 infection in primary lung epithelium and in COVID-19 patients”. Det virker jo igjen som om det kommer mer og mer tydelig fram at en AXL-hemmer kan ha god virkning der da. Hadde det bare vært noen slike under uttesting…!

11 Likes

Downregulating AXL, but not ACE2, significantly reduced infection of pulmonary cells by SARS-CoV-2. Soluble human recombinant AXL, but not ACE2, blocked SARS-CoV-2 infection in cells expressing high levels of AXL. Taken together, our results suggest AXL as a novel host receptor that promotes SARS-CoV-2 entry into human cells.

7 Likes

Vanvittig takknemlig for at du fant denne. Her står det sort på hvitt at i lungene finner man ikke mye ACE2 , men derimot Bemcentinibs nemesis AXL finner man plenty av i cellene som er undersøkt. Fortsatt gjelder dette cellekulturer og ikke levende menneskekropper . Ingen røyk uten ild sier nå jeg , og om alt går som vi alle her har tro på skal vi snart oppleve stikkflammene Og buldret fra en gigantisk børsrakett.

11 Likes

Interessant at et kinesisk prestisjelaboratorium bekrefter resultatene til vår venninne Wendy Maury!

11 Likes

Veldig spennende tid vi har nå. Bør vel tikke inn noe fra studien i SA for Covid -19 innen en måned.

2 Likes

Covid19 finnes allerede i diverse mutasjon varianter. Naturlig nok er de største vaksineprodusentene ute med løfter om fortsatt effekt. Det har kun gått få uker. Hva med om noen mnd og flere større mutasjoner? Greit at de påstår å kunne endre RNA slik at spike- protein- komplekset som lages kan tilpasses det muterte viruset, men det vil jo også bety en ny variant av vaksinen. Skulle vel tro at dette måtte testes først , dersom ikke samfunnet gir totalt carte blanche til BF og gir bånn gass med lukkede øyne. Hvor mange vaksiner skal den enkelte «sau» da måtte ta for å få godkjent sine vaksinepass? Universalnøkkelen ( Vaksine produsert spike- kompleks) til bl.annet lungeceller endres jo hele tiden og det må jo også antistoffene kroppen lager. Men det er en konstant her. Døra viruset bruker for å komme inn og slå av viktige virusdrepende deler av immunforsvaret er konstant . I lungene er den døra, i følge den kinesiske studien , AXL. Regner med at det fleste her forstår hva det kan bety.

7 Likes

Jeg tror og håper at bem blir soc. Dårlig? Positiv coronaprøve? Ok, her ta ei pille.

6 Likes

Enig i at det er veldig spennende om BEM viser effekt i 60 pasienter vs kontroll. Dette viruset vil nok være med oss til neste sommer, minst. I hvert fall i deler av verden som ikke er prioritert for vaksine.

2 Likes

En annen interessant vinkel er jo at variasjonen i sykdomsforløp og alvorlighetsgrad er stor, men det er jo også graden av AXL - ekspresjon i følge BergenBio. Kanskje de får brukt for testen sin også :money_mouth_face:

3 Likes

Tenkte å dele mine tanker rundt Covid trials:

Både invitro og invivo (Case med NSCLC under Bem. beh. med lett Covid inf.) er påvist at Bemcentinib virker mot Covid-19. Jeg har INGEN TVIL at Bemcentinib funger mot Covid-19 infeksjon, og jeg tør å si jeg kommer til å bruke den på eget ansvar dersom jeg eller min nærmeste får Covid infeksjon, MEN …
Jeg er litt bekymret for at trials mislykkes pga disse punkter:

  • sykehus innleggelser vanligvis skjer etter 2. uke og ikke relatert til direkte infeksjon. Det er ofte resultat av ukontrollert immunrespons cascade, inflammatorisk prosess og embolier! Funger Bem. i denne sykdomsfasen? Vet ikke!

  • Den casusen med NSCLC var på lengre tid under Bem og AXL supressjon da hun fikk Covid infeksjon! Er 2 ukers behandling nok? Kanskje skulle de kjørt på 200mg x 2 (dobbelt dose) instead of singeldose.

  • De innlagte Covid-pasienter er en VELDIG heterogen-gruppe med ofte flere andre grunnnsykdommer , som kan føre til forskjellige grad av respons til Bem. behandling!

Del din mening! Hva syns dere?

10 Likes

Veldig gode betraktninger og er helt enig. Bemcentinib må inn før multiinnflamstorisk prosess, hindre fibrose og død. Burde vært gitt nesten profylaktisk til pasienter med kjent fibrose og feber. Tenker at ledelsen har tatt sine vurderinger av dette .

11 Likes

Tror det var CEO hos Moderna, eller var det Pfizer/ Biontech som uttalt at vi løpet av 2021 må omdefinere verden til den nye normalen, altså den hvor vi lærer oss å leve med viruset. Han trodde vi ville ha viruset rundt oss i minimum 10 år. Dette minner om sesongbaserte influensaer, bare et hakk verre. BergenBio har den tid de behøver for å teste ut Bemcentinib grundig. Blir medisinen SOC finnes det vel knapt en nasjon som ikke kommer til å anskaffe den i stort omfang og sikre selskapet enorme inntekter i mange år. Og dette er bare et «sidespor» i forhold til BergenBio sin hovedsatsing, nemlig på kreft. Holder kursen seg stabil denne uka skal det lastes opp mere.

7 Likes

Det er så sykt. I natt klokka halv 2 før jeg la meg fikk jeg en hunch om at det skulle komme melding i dag. Jaggu sa jeg smør :heart_eyes:

8 Likes

Synes den går mye på en nøytral melding. Noen vet mer…

2 Likes

Den gikk rolig fra start, og så ble det fart lenge etter at børsmeldingen kom, mulig det er fomo som trigger men kan også tyde på at det er noen som vet mer. Noen som har oversikt over volumet og om noen av topp 50 handler?

1 Like