Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

De vaksinene er det forsket på i årevis(siden svininfluensaen?) og studiene startet øyeblikkelig med fast track og maksimalt med resurser fra verdenssamfunnet, så ikke sammenlignbart som jeg ser det. Hadde BergenBio forsøkt seg på vaksine, så er jeg kanskje litt enig, men det er jo langt fra alle som er med i vaksine kappløpet, som lykkes skal du huske på, men de forsøker vel kun å behandle de sykeste med infeksjoner i lungene med sin kreftmedisin og axl hemmer bemcentinib, hvis jeg har forstått det riktig? Jeg har troen. Viser dette å virke på de sykeste med covid19 lungeinfeksjon og blir godkjent som behandling, så kan det jo sikkert brukes på alvorlig syke fra sesonginfluensa også senere? Eller er jeg for optimistisk?

Du må vri fokuset.
Bemcentinib kan, med god effekt, gis så tidlig i forløpet at syke ikke trenger legges inn.

Og hvis det virker mot Sars-CoV-2, så bør det også hjelpe mot andre såkalte “innpakkede virus” som opererer på samme måte.

4 Likes

Dette var gode nyheter fra UK for oss Bgbio aksjonærer! Ble veldig lettet da jeg leste dette, det viser oss at det er solid fokus på å drive frem nye Covid medisiner også i disse vaksine tider. Men enda viktigere er hvor raskt de godkjenner i UK. Resultatene er ingen revolusjon dette her, men dyttes gjennom og det med statsministeren som kaster glans.

Bem kan fint gi gode resultater, Richard har sagt at det er god rekruttering, men uten å spesifisere i hvilket av studie landene.

Mhmmm, nei jeg lukter gull jeg :blush:

7 Likes

Legger på denne som egen post, dæven for noen priser de skal ha…

1 Like

Tror vi får oppdatering fra bgbio veldig snart.

Jepp, enig…hva er det man sier; “det ligger i luften”

Jeg er mest spent på dette med partnerskap, for det kommer til å rive skinnet av høna

1 Like

Hadde jo ikke vært dumt med et pling på telefonen i morgen kl 0700. ;-))

Med godkjenningen i UK bekreftes vel egentlig teori i praksis langt på vei. Demp betennelse og reduser fibrosedannelse så overlever flere.Svært lovende for Bemcentinib dette.

5 Likes

21/10 - first patient enrolled in South africa
24/11 - first patient enrolled in India
8/12 - first patient enrolled in updated accord in UK ( first round will be included in results readout)

Vil resultatene presenteres samlet? Isåfall kan det gå noen uker til. Men S-A og muligens India nærmer seg nok presentasjon av end results.

1 Like

Sør-Afrika og India er ett og samme studie (Bgbc020)

1 Like

Helt ny og god presentasjon ligger ute, må virkelig si selskapet imponerer stort i Pipeline.

15 Likes

Strong science supporting COVID-19 treatment in 2 randomised phase II trials
• Anticipate top line clinical data Q1’21

4 Likes

Denne er fra webcasten nylig.Godfrey er fortsatt positiv per januar :pray:

Covid19 vil fortsatt eksistere tross vaksine. Man kan godt se for seg at Bemcentinib, (som gis som en pille/ enkelt! ) vil kunne spille en stor rolle for å forkorte sykdomsforløpet og dermed smittsomheten/ antall virus hos en smittet person. Dewrmed vil antallet somblir smittet kunne reduseres kraftig vha B.

4 Likes

Ja, og så kan man jo spekulere udover Covid19. Der vil være et potentiale for bemcentinib her også. Jeg tænker lidt a la Panodil, bare mod influenza

Sjekk ut av lista også da. Dette er en flytting mellom to investinor selskaper

Ok, takk for oppklaringen .

UK

Antall smittet siste døgn:
68053

Antall innlagt sist kjente døgn (4 januar) :
3867

1 Like

Blir vel en ganske heftig lockdown av dette tenker jeg. Satser på at de får skikkelig god rekruttering nå så de kommer i mål med denne fasen.

Brutale tall og sterkt stigende trend.
Verden trenger virkelig at Bemcentinib virker godt og at store volum kan produseres raskt.

Men de må få “ut fingeren” i UK og rekruttere nok til Bemcentinib Stage 1/fase 2.

Det nærmer seg Bergamo-tilstander veldig mange plasser nå.

4 Likes