Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Det kan nok knyttes til litt FOMO. Mye spennende som skjer fremover.

Absolutt! Vi går nok noen meget spennende uker i møte nå.

:mantelpiece_clock:

Screenshot 2021-01-13 at 09.50.53

2 Likes

:chart_with_upwards_trend: , blir det gjennom motstanden denne gang?

Screenshot 2021-01-13 at 10.31.32

Tok en kjapp gap-close og rett opp igjen :star_struck:

5 Likes

:mantelpiece_clock: det bygger :slight_smile:

Screenshot 2021-01-13 at 11.15.02

Mildt sagt skummelt hvis det er XI hype som kan drive aksjen så voldsomt.

3 Likes

Voldsomt volum siden mandag, vi får se i morgendagens aksjonærlister hvem som handlet på mandag, da får vi kanskje en indikasjon på hva som foregår.

Det sier litt om potensialet vi har om en stor aktør plukker opp eller tar opp dekning.

1 Like

Er det noe spesielt om XI jeg bør vite?

begynte å lese der inne i går.

Om du mener hype uten noe bak synes jeg det er rart, syns det er rart det ikke er mer hype rundt Bergenbio selv. Det kan komme viktige og store meldinger snart fulført faser. Det er alltid en risiko med knusende negative resultater fra biotek, men bergenbio har flere bein og forhåpentligvis flere meldinger i vente i nær fremtid. Forhåpentligvis noen få uker, men alt blir forsinket for tiden… Så det er vanskelig å si.
Det er iallefall mine tanker

2 Likes

Jeg tror du misforstår. Tipper det @Savepig mener er at det er drøyt hvor lite som skal til nå før aksjen flyr

Åja, kan godt være​:sweat_smile: håper han har rett da :sweat_smile:

Jeg har prøvd å regne risiko juster nåverdi av 2L AML, 2L NSCLC og Covid-19, og kommer til 168kr.
De fleste antagelser kommer klart frem i skjerm dumpene.
De gule feltene (peak sale) er hentet fra Edison sin analyse som har blitt postet før.
Total marked for covid-19 medisin er basert på info som jeg fant på nettet, og er kun en andel av Remdesivir sin andel. Dette beløpet kan derfor være svært konservativt. “Global Remdesivir (COVID 19) Market is expected to hold a value of USD 10,119.99 Million by 2027 and is expected to register a growth of 31.2% from 2020 to 2027”.
Kurver som viser salg for hvert år er også vist i skjerm dump. 1 på y-aksen tilsvarer 100% av peak sale. Kurver for salg er typisk S-form i følge litteraturen.
Basert på denne inputen får jeg nesten samme aksjeverdi for 2L AML og 2L NSCLC som i EDison sin analyse. Jeg har i tillegg lagt til covid-19 verdi.
Merk at jeg har brukt LOA som for oppstart fase 3, dvs jeg har antatt av alle går over i neste fase.
Tar gjerne imot forslag til justeringer av input parametrene!


image

33 Likes

Svært bra analyse. Blir spennende med neste fra meglerhus.

1 Like

TA, hvordan ser det ut etter de siste 3 dagens handel?

Holde oss over 37 ut uka så ligger vi godt an

5 Likes

Noen som har oversikt over når bgbio presenterer i morgen?

Fredag 29 januar 2021 klokken 9.50AM (Singapore time) / 02.50AM (CET)
Presentasjonene vil bli gjort tilgjengelig på www.bergenbio.com under: Investors/Presentations på datoen for konferansen

Skal vel dukke opp her?

3 Likes

På mandag 9.40 cet.