Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

“Merck shuts its Covid-19 vaccine effort after disappointing trials and will speed work on antibody treatments”

Merck er sammen med Bgbio på kreft. Hvorfor ikke også på covid?

5 Likes

Dette var vaksine da. Bem er medisin.

De leger ned vaksine forskningen og vil satse på medisin samtidig som BerGenBio søker partner til Covid.
Mange ting som klikker her.

1 Like

Har denne nye studien vært postet før - omhandler Glioblastoma?
A Pilot Study Assessing the Ability of Bemcentinib to Get into Brain Tumors in Patients with Recurrent Glioblastoma Who Need Surgery | Memorial Sloan Kettering Cancer Center (mskcc.org)

Ja, den har vel det - er vel ikke knyttet veldig store forventninger opp mot den, men på den annen side kan den føre til stor interesse dersom den viser seg å ha noe effekt, da det er stor mangel på behandlingsalternativer for denne typen kreft.

Edit: Det er vel forøvrig ikke nødvendigvis lenge til det kommer noe data fra denne heller. Om du søker oppover i tråden, eller i fundamental-tråden så tror jeg du finner mer info.

Edit2: Fant noe her: BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Var guidet resultater fra de fem første pasientene i q4 2020. US sponsored studie og covid fører vel lett til litt forsinkelse, men som du sier kan det komme foreløpige resultater når som helst.

Krysser bemcentinib blod-hjerne barrieren, så vil jeg si at det blir store forventninger, da en ser høyt utrykk av AXL i denne indikasjonen.

2 Likes

AstraZeneca vaksinen er kun 8% effektiv på eldre over 65 år påstås det i Tyskland. Om noen lurer på om det er behov for Bemcentinib framover dersom medisinen fungerer så er det vel liten tvil om det. Viruset kan bli en årlig influensa som vi alle må vaksineres mot.

13 Likes

Kan noen forklare dette?
Mange små poster på 750 med 5 øre forskjell, som ikke forklares med gevinstsikring, og dette er før fredagens presentasjon hvor forventes flere (god)meldinger!!

Det pågår vel litt hamstring nå og dette er nok algoritme basert handel hvor det legges inn en brems mot for høye kurser. Men hvem i all verden finner på å selge nå rett før 2 virkelig store nyheter skal kunngjøres.

3 Likes

En interessant article fra 2017 om forholdet mellom AXL og HPV-indusert cancer cervix! Ikke nevnt Bem., men interessant å lese :slight_smile:

https://www.researchgate.net/publication/318504919_Blockade_of_Axl_signaling_ameliorates_HPV16E6-mediated_tumorigenecity_of_cervical_cancer

1 Like

Tilfeldig så dette på en pdf om ACCORD studiet:

Trial Status: Master protocol version ACCORD-2-001 - Master Protocol (Amendment 1) 22nd April 2020, the trial has full regulatory approval and recruitment is ongoing in the bemcentinib (first patient recruited 6/5/2020), MEDI3506 (first patient recruited 19/5/2020), acalabrutinib (first patient recruited/5/2020) and zilucoplan (first patient recruited 19/5/2020) candidates (and SoC).

Slik som står på rapporten var faktisk recrutering tregt, og ingen pas. ble dosert før mai! Også var Bem. første preparat som ble administrert :nerd_face:

3 Likes

Ser ut som det blir resultat fra kohortene B2 og C1 på fredag i BergenBio som er på 29(opp til 17 nye) i B2 og 14 i C1. Mye data på komboen med Keytruda om jeg forstår det riktig. Skjønner ikke at det ikke er mer snakk om det hvis jeg har forstått dette riktig? :open_mouth:

5 Likes

Blir veldig spennende, og snodig at det ikke blir diskutert. Her er det masse nye data til sammenligning med det som ble presentert på SITC i November.
Resultatene her vil være av stor betydning for et eventuelt fase 3 studie i 2. linje nsclc.
Fast track nsclc?

6 Likes

Meget spesielt å nuke kursen i dag.

Med én handelsdag igjen før WCLC (presentasjonen foregår natt til fredag norsk tid såvidt jeg kan se, så den vil bli postet på newsweb før åpning fredag) så framstår det nokså snodig, ja - nesten som om markedet ignorerer den og har skylapper for alt annet enn covid om dagen? Jeg gjorde et forsøk på å fange en fallende kniv på 34,65, men den fortsatte å rase ned etterpå gitt. Nå var vel hele sektoren og makro ganske dårlig i dag da, men jeg hadde nesten forventet litt økning på forventning på denne. Noen teknikere som kan ta en ny titt på denne på teknisk-tråden?

3 Likes

Jeg sitter i hvert fall med inntrykket av at kursen er låst/fallende helt fram til vi får nyheter ref. covid, forstå det den som kan

bør ikke det da heller børsmeldes allerede imorgen torsdag?

Det kommer når det kommer. BerGenBio bruker vel å være flinke på meldinger.

1 Like

Fordi der tages gevinst op imod nyheder?