Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Jo, men selskapet medgir i praksis at en hastebruksautorisasjon er en reell mulighet.

Det burde være et kraftig signal om kjøp etter mitt syn.

Men hva vet jeg?:slightly_smiling_face:

2 Likes

Så hva forventer du skjer hvis det viser seg at selskapet ikke får godkjenningen de håper på da? Kursen ville jo ha kollapset fullstendig.

Er du seriøst? Det finnes vel kursmål på BGBIO på 50-60 kr - og det helt uten å ta hensyn til evt. verdi BEM måtte ha innen covid…

2 Likes

Kursmål er en ting. En realitet er en annen og det gjenspeiler seg i kursen. Markedet lyver ikke

1 Like

Hastegodkjenning er en eventuell bonus som etter dagens uttalelse blir litt mer sannsynlig.

Det er signal opp, ikke ned, slik markedet ser ut til å tolke det.

Den korrigerer seg fra gårsdagens oppgang som var basert på luft etter en artikkel i VG

3 Likes

Hvis det kommer positive resultater fra studiene i Syd Afrika og India på covid blir dette et eventyr. Det fins lite behandlings medisiner for pasienter som har allerede fått covid19 viruset så markedet er enormt.

Vel, realiteten i BGBIO er at selskapet hovedsakelig er et selskap som forsker på og utvikler kreftmedisin. Så tilsier vitenskapen at Bemcentinib også kan ha positiv effekt på covid-19. Men dette endrer ikke BGBIO til et covid-19 selskap. Effekt mot covid-19 vil være en bonus, kun en bonus for aksjonærene. Men selskap vil aldri kollapse om denne bonusen uteblir. Det vil selv du skjønne dersom du tenker deg om en gang eller to før du poster en kommentar.

Ha en god dag!

3 Likes

Okey. Så fortell meg hvorfor Bgbio hadde en massiv oppgang 27april i fjor? Det var vel i sammenheng med covid-19 og startup av virkning iforhold til dette? Det er jo åpenbart at kursstigningen den gangen kom på grunn av Covid-19. derfor er Bgbio en covid aksje i det lille bilde

3 Likes

Jojo, men alle kurser er jo til en viss grad basert på spådommer om fremtiden.

Eller “luft” som du kaller det.

Om alle kurser hadde vært basert på harde, kalkulerbare fakta, så hadde vi ikke sittet her på et debattforum, for da hadde det ikke vært noe å debattere.

Det er tro, håp og forventninger inne i bildet, og nettopp forventningene burde være styrket etter dagens uttalelse, ikke svekket, slik markedet ser ut til å tolke det.

2 Likes

Det er korrekt, for det er ingen stor hemmelighet at dersom Bemcentinib viser positiv effekt mot covid-19, så er der et eventyrlig marked som åpner seg og som vil gjøre BgBio til en eventyrlig pengemaskin. Derfor fikk meldingen om at BgBio var del av Accord studiet en voldsom kurseffekt i april 2020.

Men BgBio hadde mange positive kreftstudier på gang i april 20. Disse kreftstudiene er ikke blitt færre eller mindre lovende snart ett år senere. Faktisk står nå BgBio på terskelen til to fase 3 studier.

Men å tro at negativt utfall av covid-19 studiene vil resultere i kollaps av et selskap med en slik portefølje av lovende kreftstudier, blir naivt. Joda, jeg blir ikke overrasket om kursen får seg en kraftig dipp i det småaksjonærer, og dem som anser BgBio som et covid-19 selskap, forlater skuta. Men den dippen blir kortvarig og vil nok svi mest for dem som ikke vet hva de sitter med som aksjonærer i BgBio.

Ha en fortsatt god dag!

7 Likes

Husk også at de fikk løst pengeproblemet med emisjonen som kom rett etter oppgangen uten at aksjonærene ble nevneverdig utvannet. Det gir også aksjen høyere verdi da de ikke trenger å kjøre emisjoner nå og en god stund fram i tid.

Kursen gikk opp pga. covid-nyheten. Den ble der fordi de kjørte emisjon og sikret midler til å drive kreftforskningen inn i fase 3 uten å måtte ha flere emisjoner. Da Accord ble avsluttet var fortsatt kursen over 30 noen dager etter og har holdt seg på nivåene over både med og uten studiene på Covid-19. Hovedcaset her ligger i at Bemcentinib kan bli en del av Keytruda-behandlingen og der ligger det mye penger. De begynner å bli klare for fase 3 og da kommer fond osv. inn og vi begynner å snakke om bull-casene. Gitt at de starter fase 3. Om de blir medisin for Covid-19 er det kjempe god markedsføring, som vi allerede ser i mediene, men de store pengebeløpene kommer fra kreftmedisinen.

2 Likes

Først må BB ha noe mer å vise til. Det holder ikke at behandlingen ser «lovende» ut, og at den viser «effekt». Det finnes tusenvis av eksempler på biotek selskaper som er i samme situasjon som BB, og bare står i stampe. Nåløyet er sylskarpt. Klarer ikke helt å forstå BB investorene sin overbevisning. Men de forstår kanskje noen ingen andre gjør?

Axl. Først i løypa, foreløpig best i klassen, pille.

3 Likes

Bergenbio må enkelt og greit komme seg til fase 3. Men ja, det tar veldig lang tid å forske på kreftmedisin. Så det er ikke for alle å sitte hele veien. Derfor potensialet også er så stort. De kortsiktige kommer inn når de ser kursen går opp, og drar når de ser kursen gå ned. Men det store potensialet her ligger ikke i å kaste seg på en bølge, det ligger i meldinger over natten. Så om man venter utenfor blir man hengende etter, men man tar også mindre risiko selvsagt.

Kanskje det henger sammen med alle abstraktene, resultatene og presentasjonene vi har sett? Jeg klarer ikke å forstå hvordan noen IKKE er overbevist.

5 Likes

God dag

Selv om det sikkert finnes en mer rasjonell forklaring/bortforklaring enn jeg klarer å se med med min begrensede erfaring/kunnskap og minimalt av utstyr til TA osv, så synes jeg det er på grensen til fascinerende/provoserende å se hvordan Oslo børs egne roboter(i denne aksjen 750 handelsmaskinen), hele dagen ligger og presser kursen ned til nivået før gårsdagens oppgang.

Virker, og har jo virket i månedsvis, som om kursen til BGBIO med systematiske kontrollmekanismer og manipulasjon holdes nede nærmest uansett, men får vel håpe at dette kan bli motvirket når den rettmessig for sin seiersgang ved neste korsvei for gladnyheter…? :man_shrugging:

Mvh

3 Likes

Enig i det du skriver. Men å holde kursen nede for enhver pris må da skyldes at noen gjør dette på oppdrag for at andre skal få kjøpt billige aksjer. Om det er tilfelle burde ingen ha solgt seg ut. Eller finnes det andre forklaringer her? En såpass lite volatil aksje hvor de fleste venter måneder på neste lille oppdatering er lett å manipulere.

6 Likes