Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Står det noe mere enn som på tittelen ?

Personlig er jeg overbevist om at det ligger short rett under meldepliktnivå som sammen med roboter herjer kursen nedover mellom de få oppturene som kommer innimellom.

Er vel egentlig ganske logisk at en slik aksje er en drøm for daytraders og shortere. Den er forutsigbar, lite volatil og enkel å styre både opp og ned noen prosent når ventetiden mellom nyheter av positiv art drar ut…

For oss andre er det vel bare å smøre oss med klisjekremen tålmodighet, og håpe på rettmessig og velfortjent opptur når det braker løst…:blush:

Mvh

5 Likes

Enig. Har faktisk sett noen navngi en mulig shorter. Men det stemmer bra det du sier.

Den er bak betalingsmur, kanskje andre her som abbonerer på FA?

Meldepliktignivå er 0,1%.

Så hvis noen shorter er det å så tilfelle neglisjerbart, for ingen har shortet mer enn 0,1%.

1 Like

Meldeplikt er 0.1, men ssr viser bare >0.5 offentlig

3 Likes

Jaggu, det viste jeg ikke. Men ser jo at ingen posisjoner under 0,5% vises når jeg sjekker :slight_smile:

Men, poenget mitt består likevel, og eventuell short her er neglisjerbar/ubetydelig.

Tusen takk :nerd_face:

Du bør nok slette den posten eller så får @pdx noen hissige advokater på besøk…

Som Trond Mohn uttalte i sommer; dette kommer til å bli veldig, veldig bra. Jeg tipper han har god greie på hva han og familien har investert nesten 1 milliard i.
Richard Godfrey holdt en saklig, nøktern og nokså tørr Q4 presentasjon i dag men det er lett å se den potensielt enorme oppsiden dersom C-19 sporet blir en suksess.

2 Likes

Leste artikkelen i FA nå, har (abbo) Ingen tvil om att Konsernsjef Richard Godfrey er spent og har troen på att bemcentinib kan fungere mot Covid -19.
Han sier:
Alt avhenger av dataen vi får nå fra fase 2-studiene på covid-19

På spørsmål angående produksjonen av bemcentinib sier han følgende:
– Vi har hatt og har løpende samtaler med selskapets leverandører dersom det skulle komme en kraftig økning i etterspørselen. Det er ikke til å legge skjul på at det vil bli utfordrende, men ingenting er umulig, og spesielt ikke i disse pandemitider, svarte Godfrey.

5 Likes

Bra bgbio har to studie gående på covid 19 då, så sparer de tid viss det er nødvendig med tilleggsdata.

Du har antagelig rett i at noe som ligger ut via en public rss er fair game, men better safe than sorry

1 Like

Vet ikke om denne har vært publisert før på tråden, men er dette en potensiell konkurrent til
Bemcentinib?

Den der er vel på linje med “kreft er kurert” artiklene som dukker opp i pressen i ny og ne.

Var kjipt å høre at de ser for seg at de trenger enda et studie etter Accord+de to i sør-afrika og india. :confused: Da snakker vi lang tid før de kan komme til markedet. Har de gitt noen meldinger om når vi kan forvente fase 3 oppstart for bemcentinib-studiene med Keytruda mot kreft?

NSCLC er coronaforsinket, det var vel åpenbart på forhånd. Det er vel fase3 for AML som kommer først, det skal komme med en oppdatering på dette “in the coming months” forstod jeg det som.

1 Like

Noe av rasjonalet for at AML kommer først er vel at Bemcentinib hjelper i behandling mot en så alvorlig sykdom som blodkreft. Alvorlighetsgraden gir høyere prioritering.

At Bemcentininb har effekt mot Covid-19 må da være bra? At de trenger et mer rettet studie er jo en følge av det har effekt.

2 Likes

Kan de vise til god effekt og går videre til fase 3 tror jeg vi får en kursutvikling som er alt annet enn kjip. Bør jo og vere lettere å rekruttere i neste fase når man kan vise til effekt. Men når det er sagt er jeg enig i at fase 2 har tatt lang tid.