Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Kort sagt: Fantastisk presentasjon og ikke et eneste dårlig resultat å finne. Likte spesielt godt effekten bemcentinib utviser ifbm. COVID-19 både antiviralt og mot eventuell lungefibrose etter endt sykdomsforløp.

7 Likes

Hmm ja hvor blir det av volumet, skulle tro det begynnte å ta seg opp rundt slutt idag :thinking:

er vell så fokus på valget i usa at alt anet er glemt :mask:

Tror mandag blir dagen, så får denne konferansen koke og godtgjort seg over helgen. Fylte på litt ekstra i dag :innocent:

1 Like

Fikk økt med 10% i dag. Enda mer optimist enn i morges! Godt å få bekreftet potensialet!

Det kommer vel oppdaterte analyser etter denne konferansen regner jeg med.

Ved nærmere eftertanke er det jo helt vanvittig at bemcentinib virker mod CoVid19… Altså det burde vel være en verdenssensation - direkte til breaking news!

2 Likes

Hadde det ikke vært for covid, hadde jeg gått inn. Jeg er rett og slett redd for at det ikke blir praktisk i bruk .

Hvis BerGenBio hadde vært lokalisert i Danmark, et land med en stor etablert biotekindustri, så antar jeg at journalistene hadde hatt døgnvakt på parkeringsplassen etter at de annonserte covid-studiene. I Norge er det ingen som bryr seg, her er det paradise hotel og slike ting som er mer i fokus.

Det at sektoren er upopulær er jo en fordel, ved suksess. Hvis aksjen hadde vært hypet som NEL så hadde oppesiden vært mindre.

5 Likes

Voleon har økt shorten til 972000 aksjer idag. Fra 1,08% til 1,11%.

1 Like

Kan du utdype hvorfor det ikke er praktisk å bruke mot covid? Er det prisen som blir for stiv?

Med de resultater her og med ingen bivirkninger, burde alle der tester positiv få den pille.

Alle disse positive nyhetene ved både kreftbehandling og covid19 må jo bety at aksjen skal kraftig oppover de neste ukene…Mer triggere i vente også!

Nei, men det er de opp til 14 dagene som viruset øker i kroppen, så først kommer symptomer og kroppens overreaksjon men kjempebetennelse.

Jeg ser ikke helt for meg at alle skal teste seg superfrekvent får å ta Bem. tidlig nok / at alle i risiko skal ta det profylaktisk.

2 Likes

Så rart, for det er akkurat det jeg ser for meg; at folk i risikogruppen og som testes med tidlige symptomer vil få det profylaktisk. Kjempemulighet spør du meg, er jo genialt at det virker tidlig og ikke bare som en demper av symptomer når man er syk.

2 Likes

Kan se den :slight_smile:

Du mener figuren på bildet ditt viser at viruset er borte etter ca 14 dager? og at det da er for sent for bem å ha noen effekt?
Hva er forskjellen på “økningen av virus” og “antall i kroppen”?

Men det er et interessant spørsmål du stiller, som kunne vært stilt til bl.a. Maury i dag, som vel snakket om at de nå tester i dyremodeller hvilket tidspunkt bem har best effekt mot viruset.

Husk også at viruset ikke bare stopper opp i lungene, men sprer seg til flere organer.
Her er en graf som viser påvisning av virus i blodet hos en pasient vha PCR, og antistoffer i blodet (Interessant at viruset kommer seg ut i blodet allerede før “Onset of symptoms defined as day 0”. Ellers gir det mening at virusmengden avtar når antistoffkonsentrasjonene øker):

Til ditt andre poeng: Viruset lager nok ikke så mye kødd bare ved å være til stede. Det er nok hovedsakelig invasjonen av cellene og virusreplikasjonen som dreper cellene (når man ser bort fra de skadene som immunsystemet vil kunne gi hvis det kommer ut av kontroll). Derfor skades de celler/organer som har reseptorer viruset kan bruke for å komme seg inn. Selv om noe skade kan tenkes pga forstyrrelser som følge av binding til reseptorer på celleoverflatene.

Når det gjelder bruksområde i forb. med Covid-19 (og muligens andre lungeinfeksjoner) så dukket det jo også i dag opp interessant informasjon fra Hogaboam om bruk for å begrense fibroseprosessene i etterkant av virusinfeksjonen.

nei, men det mørkeblå beskriver vel økningen av virus, ikke antall i kroppen.

det kan øke fortere til si dag 7 og saktere mot dag 11, men etter dag 11 kan jo mange virus være i systemet fortsatt og lage kødd, uten at de blir flere. lite bra formulert, ser det.

edit: det er som akselerasjon vs hastighet, selv om akselerasjonen avtar, øker hastigheten.

Jeg forstod det slik på professor Maury at de skulle starte nye museforsøk der de gir bemcentinib både profylaktisk men også på forskjellige tidspunkt etter infeksjon med viruset for å se hvordan effekten er på forskjellige stadier av sykdommen, det blir interessant å se.

1 Like