Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Da bør vi ta en samtale med TM om å ikke selge hvis det kommer et skambud

Ut i fra de signalene han har sendt og hva han har sagt, er mitt inntrykk at han ønsker å være med hele veien. Jeg oppfatter ham som en langsiktig investor. Det at han forsetter å kjøpe seg opp er et positivt signal, pluss at flere familiemedlemmer også har kjøpt store poster!

Rigel Pharmaceuticals Inc. shares (RIGL) soared 39% in premarket trade Thursday, after the company said it has agreed to partner with Eli Lilly and Co. (LLY) in developing RIPK1 Inhibitors to treat immunological and neurodegenerative diseases. As part of the deal, Rigel will receive an upfront cash payment of $125 million and have the potential to earn up to $835 million in milestone payment on reaching certain goals. Lilly will be responsible for global commercialization of Rigel’s lead RIPK1 inhibitor, R552, and Rigel will have the right to co-commercialize the treatment in the U.S. Rigel shares have gained 101% in the last 12 months.

2 Likes

Selv et skambud på150-200 pr aksje vil gjøre TM med familie og venner ufattelig rike. Men jeg tviler på at dette frister. TM kjenner potensialet. Han er langsiktig i selskapet inntil et big pharma selskap skulle tilby uhorvelig!!! mye penger.

2 Likes

29.april steg BB med 140% på nyheter om at BEM. Skal testes på Covid 19 pasienter. Selvsagt er kursen i stor grad basert på at de kan klare å vise at BEM virker mot Covid 19. Da er det også innlysende at interessen reduseres når en ser at vaksiner virker.

140% var vel top intradag, stengte på rundt (bare) 100% +
…og derfra har den (nesten) bare sunket ettersom Covid-gamblerne har gitt opp?

Kursen har hele tiden etter 29.apr. vært langt over kursen før 29. apr. Tror ikke så mange har gitt opp Covid 19 potensialet, bare innsett at potensialet er redusert siden vaksineprodusentene kom først. Både vaksiner og BEM kan utfylle hverandre og derfor er det fortsatt et potensiale i BEM for Covid 19.

1 Like

Joda, den er fremdeles høyere, absolutt, poenget mitt var at 140% ikke er helt representativt/relevant heller når vi snakker om hva som ligger i dagens prising.

Kan jo minne om at kursen lå godt over 50 i juni 2018, lenge før kineserne spiste flaggermus til lunch😂

5 Likes

Den hadde vært enda lavere idag om det ikke var før covid-19

De har også hatt en emisjon på 37,5 å hentet inn en god del penger som du ikke tar med her.

Du får tro det dersom det gir deg ro i sjelen. For meg er BgBio primært et selskap innen kreftforskning. De sitter på unik vitenskapelig kompetanse og to studieløp som er ferdig med fase II og som ligger i startgropen for gjennomføring av fase III. Og den biten av BgBio er fullstendig uavhengig av covid-19.
I tillegg er det nylig kommet frem at BEM kan ha positiv effekt på fibrose. Skulle det stemme så åpner det seg et meget hyggelig marked der også.

Joda, covid-19 kan bli en hyggelig bonus, men det er ikke fundamentet for BgBio.

7 Likes

Gøy å ha et lodd i nanov i dag også. Så satser på en lik tur i bb til uka :stuck_out_tongue_winking_eye:

De har en fantastisk pipeline. Lyktes de bare med halvparten blir dette et fantastisk selskap, et norsk Genmab; med eneste forskjell at de skal produsere medisinen selv; ikke lisensiere ut som Genmab, hvilket gir høyere inntekter. Lykkes de med alt, snakker vi om fantasipriser per aksje; gitt at selskapet lykkes med industrialiseringen og markedsføringen. Covid-19 er en ekstra bonus. Lykkes de her også, og dette gir dem store inntekter, kan f.eks selskapets suksess fremskrives gitt at de klarer å utnytte denne muligheten ved f.eks å kjøpe opp andre selskaper som allerede har inntekter!
GG

1 Like

Jeg vet ikke hvor mye du har studert BGBIO og de fundamentale forhold. Men kort oppsummert så er det få selskap på OSX som har en såpass interessant pipeline. Bemcentinib er utprøvd i nesten 8 år nå og er nærmest uten bivirkninger. Antall studier med fremragende resultat er høyt og bare øker. Interessen utenfra er stor. Covid-19 har til nå vært et forstyrrende element og har påvirket kursen negativt fordi shortere og algoritmer utnytter usikkerheten som oppstår i påvente av store nyheter. Med 5-15 millioner i dagsomsetning i et selskap hvor de fleste sitter long og er tålmodige er det lett å manipulere kursen. Når fasiten om C-19 kommer blir det enten en mindre korreksjon eller et voldsomt byks. Med kurs under 32 er det tid for å kjøpe mere, ikke vende tommelen ned. Dette er et utrolig undervurdert selskap og de første store nyheter kommer om få uker.

6 Likes

«Mindre korreksjon» blir det ikke. Det blir et ras. Så vil tiden vise om det skjer og hvor lang tid det eventuelt tar før den henter seg inn igjen.

Her tar du nok feil. Vi kan i verste fall se 25-26 slik som når Accord-studiet ble avlyst i sommer og alt ble lagt dødt, men de fleste som sitter plassert i BGBIO vet at dette blir et kort intermesso. Det er og blir kreftpipeline som er bærebjelken og som er årsaken til at aksjonærene sitter long i påvente av suksess. For inneværende år forventes minst ett fase III studie i samarbeide med big pharma. I tillegg kommer studier mot fibrose samt fase I med Tilvestamib, så en dobling uten Covid-19 suksess er absolutt realistisk i 2021. Lytt til CEO i gårsdagens blogg samt les deg opp på pipeline. Et norsk Genmab kan bli en realitet innen 3-5 år, og det uten C-19. Oppkjøp av selskapet til en altfor lav pris er det eneste jeg frykter.

9 Likes

Fibrosestudiene er spennende. Det er 800 millioner mennesker i verden som har ulike former for fibrose. Lykkes de her åpner det seg et enormt marked!!!

6 Likes

Støttes @keislar Det blir neppe ras, men en korreksjon og en kjøpsmulighet om begge C-19 studiene feiler. For disse studiene er jeg mest bekymret for rekruttering og tid, ikke effekt, men for tankens del kan vi sette dem til null. Det betyr at BB hadde innsikt og trua, men feilet på noe som ikke er kjerneleveransene deres. Husk at BB er et selskap som fokuserer på kreft, utviklingen har gått både videre og bra siden kursen lå på 22 uten Covid, vi har hatt emisjon på 37,5 som gav penger i kassa og vi har en mulig utvidelse til fibrose. Covid er bonus. Jeg har trua. Lykke til!

4 Likes