Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Jeg er litt forbauset. Det eneste jeg sier er at jeg tror den siste tids nedgang skyldes at noen ser et redusert potensiale i fremtidige salgsinntekter ettersom det er flere vaksiner i bruk og at vaksineringen i verden ser ut til å fungere. Man kan være enig eller uenig i hypotesen. Dersom man er uenig er det interessante og relevante: hvorfor har da kursen gått ned??

Jeg har ikke nevnt noe om BEM’s egenskaper mot kreft, men som de aller fleste her inne tror jeg det ligger et enormt potensiale her.

Helt enig! I motsetning til hva enkelte ser ut til å tro er det svært mange som har kjøpt BB fordi de ser at BEM kan virke mot Covid 19 (at den også virker mot kreft er en annen diskusjon).

1 Like

Veldig kort innpå; Tror kursutviklingen skyldes at noen hadde forventet raskere resultat fra begge studiene og blir utålmodige eller ser at avkastning kan komme raskere andre steder. Potensialet blir nok mindre etter som vaksinering øker, men er det f.eks produksjonskapasitet til å møte behovet om det skulle godkjennes nå? (Kun teoretisk at det godkjennes nå, men bare for tankens del) Poenget mitt er at behovet nok vil være betydelig i en god tid fremover, kanskje vi får flere mutanter, hva vet jeg. Jeg er ikke inne for Covid, men ser mulighetene for en bonus. Bare noen korte tanker.

1 Like

Covid eller kreft…vil bare minne enkelte her på at caset ikke er et skrapelodd eller en enarmet banditt men sten for sten av ypperste klasse vitenskap . Det at ting tar tid er et styrketegn og ikke et svakhetstegn .
Det som ser ut som et stup for noen er bare tuppen av nesegrevet for andre, og jeg ser ihvertfall langt forbi det når det gjelder BergenBio.

14 Likes

Tvilere bør høre gjennom Radiumpodcasten som Steff1 linket til for et par dager siden.
Ikke bare er Godfrey svært optimistisk, men også Einarsson roser selskapet for solid vitenskapelig grunnlag: “I have followed BerGenBio from its very beginning, and I’ve always said that it’s really based on brilliant science” og “you actually know why and how bemcentinib should work in the covid-19 situation. And it’s not just a blind shot. It’s really following a brilliant scientific hypothesis”.

Vi bør ikke ta covid-behandling med bemcentinib for gitt, fordi vi ennå ikke har studieresultatene. Covid er bare en bonus, og største delen av verdien som analytikerne regner ut for selskapet ligger i kreftbehandlingen. Men det er interessant at Godfrey fremdeles er så positiv når han omtaler covid-studiene, og at BGBIO nylig børsmeldte Maurys kommende presentasjon av sine covid-data.

En kommentar vedr dagens kurs i BGBIO sett i sammenheng med NANOs kraftige stigning siste par dager:
BGBIO er svært godt lastet med cash (722 mill, langt bedre enn NANOs 294 mill som jeg mener jeg leste i en avisartikkel at skulle være noe av det som var positivt ved NANOs siste resultatfremleggelse…). BGBIO har pipeline med flere ben å stå på, og analytikere verdsetter selskapet til det doble av dagens kurs (når de regner inn kun 20% sannsynlighet for suksess).

Slett ikke overraskende at innsider Mohn stadig laster opp med BGBIO-aksjer.

Det er nok en del som spiller bingotek på børsen. Biotek-aksjene er volatile, men det er heldigvis ikke ren bingo for de investorer som tar seg tid til å sette seg inn i detaljene.

15 Likes

Vi får utnytte dippen til å kjøpe mer :grin:

2 Likes

Et lite klipp fra siste DNB-oppdatering, bør komme noe i neste uke .
Covid-19 data from BGBC020 likely in March. The company stated that trial top-line
data (primary endpoint) should be released in Q1. With a 29-day patient follow-up, a
press-release that the trial is fully recruited (120 patients) should come by end-February.
On the conference call, management stated it is likely to have to carry out another trial in
order to get the drug approved for use in Covid-19. On the other hand, the outcome will
most likely depend on the strength of the data, and we have seen cases where the
regulatory agencies have been rather generous with emergency-use authorisations

5 Likes

Det blir nå lekket positiv info nå fra ledelsen uten pressemeld. Kan komme en positiv nyhet og ny boost snarlig nå…

3 Likes

Kan du utdype hvilken info, når og fra hvem?

Var det alkohol og/eller små røde piller involvert…?

Synest det drypper litt hele tiden nå…

Ja, hvis du tenker på Radiumpodcasten👍

:grinning: :smile:

Interessant Podcast.
Episode 164: BerGen Bio med CEO Richard Godfrey by Radium | Free Listening on SoundCloud
Etter å ha hørt på denne er jeg enda mer overbevist om at vi har med et bullcase å gjøre her! (Tipper Trond Mohn ikke er fornøyd før han har 1/3 av aksjene i BB!) GG

4 Likes

Gøy å høre når Godfrey faktisk må holde igjen fordi han er så oppspilt og vil dele info :smiley:

3 Likes

Ikke rart. Og særlig når man vet at man er leder for et selskap med en ny og avansert type bioteknologi som kan få stor betydning for kreftforskningen i fremtiden. Det er et nytt steg i kreftforskningen når man vet hva som trigger kreften og hva som gjør den ukontrollerbar! Ved å se på axl. Positiv og negativ. Pasienter med positiv axl, store mengder axl har man funnet ut er de vanskeligste å behandle. Enkel forklaring: BB ønsker med sin behandling å resette denne prosessen.(Ved å blokkere for axl) De kan dermed starte kreftbehandlingen med blanke ark, og kreftcellene blir igjen mottagelige for kreftmedisin. Så hver gang pasienten blir axl positiv, ser BB det slik at de på en måte kan tilbakestille den negative utviklingen. Da kan man angripe kreftcellene med ulike former for behandling. (Dette kan være revolusjonerende dersom BB gjennom videre studier ser at dette gjelder alle former for kreft.)Og det er nettopp her at man har funnet ut at virus opptrer på samme måte, jfr covid-19. Som Einarsson også sier. Det forskningen viser her er ikke tatt ut av luften, men basert på solid forskning og resultater!

Denne podcasten er også interessant fordi det er to ulike forskningsmiljøer som her møtes og diskuterer forskning. Hvor det ene får komme med en presentasjon! GG

8 Likes

Hyggelig for de NANO-aksjonærer som ligger i minus med den stigningen vi har sett i det siste.
DNB Markets/Ling hadde 15. februar NANO på kr 27, som nå er passert. Oppjustert i dag til kr 40.
For BGBIO har samme analytiker nå kr 60

2 Likes

Siden jeg har like mye investert i BGBIO som i Nano så tar jeg gjerne samme vekst i % BGB også :slight_smile:

1 Like

Bergenbio er kanskje det beste caset på Oslo Børs om de lykkes! Da snakker vi om fantasipriser på aksjen! GG

4 Likes

Noe jeg ikke har fått med meg med tanke på dagens kursutvikling?