Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Så det er mest sannsynlig ingen ting å lese ut av at de enda er med :slightly_smiling_face:

Men det er veldig godt at de ser en ende på innrulleringen.

Det er alltid mulig "å lese/tolke litt mellom linjene " sannsynligheten for at selskapet sitter med en hvis info er ganske klart.

Det norske, børsnoterte Bergenbio melder mandag morgen at UK Research and Innovation (UKRI) har besluttet å gjeninnføre finansiering for den kliniske COVID-19 ACCORD studien der Bergenbios legemiddel «bemcentinib» er den LEDENDE kandidaten som skal testes. Beslutningen kom etter en økning i antall koronatilfeller…

Eller denne

Basert på vår erfaring i Accord-studien er det ingen grunn til at vi tror bemcentinib ikke vil være til nytte for covid-19-pasienten, sier Richard Godfrey, administrerende direktør i Bergenbio.

5 Likes

Enig. Vi vet at fire pasienter ble behandlet med BEM før ACCORD ble terminert i juli 2020. Vi vet også at disse fire pasientene ble ferdigbehandlet selv om Accord i første omgang ble terminert. Vi vet også at Accord studien bel gjenopptatt først uti september 2021. Det vil forundre meg mye dersom resultatene av disse fire første pasientene ikke ble kjent av BGBIO sin ledelse. For på det tidspunktet var BGBIO i full gang med å sette opp to egenfinansierte studier i henholdsvis India og Sør-Afrika. Og det ville vært uansvarlig bruk av ressurser å sette opp og finansiere to slike studier i India og Sør-Afrika dersom de fire nevnte pasientene fra Accord ikke hadde vist noen form for respons på behandlingen.

Vi må heller ikke glemme at årsaken til at BEM i første omgang ble aktuell for Covid-19 forsøk, såvidt jeg har forstått, var at en pasient som var under behandling for kreft med BEM, ble smittet med Covid-19, men fikk et langt lettere corona-sykdomsforløp enn det man hadde forventet av en slik type pasient.

Dersom man begynner å legge disse forskjellige biten vi nå kjenner til, så er det mer som taler for at BEM har positiv effekt, enn det som taler mot. Men som flere har påpekt, det vi ikke vet er hvor god effekten er og om det er tilstrekkelig til å få godkjent BEM som medisin mot covid-19.

Jeg må ærlig innrømme at jeg har vært skeptisk til hvorvidt BEM skjulle ha noen effekt, men med alt det vi vet, samt det faktum at BEM ikke er kastet ut av ACCORD, så er jeg tilbøyeligh til å tro at her kan være noe. Og om ikke mange dagene burde vi få mer konkrete data på bordet.

4 Likes

Nei, det er det ikke.
Wainwright er fra september 2020.
Da var fase 2 BGBC020 “in set up”.
Siden da har BGBC020 rekruttert og dosert første pasient. Deretter er fase 2 ferdig rekruttert.

Nå, etter fase 2, er studien på nytt “in set up”. For hva?

Kanskje de feilet og vil gjøre den på nytt?

Er som @Fornybar sier, nok bare en liten glipp fra selskapet, og akkurat samme slide som i september.

1 Like

Litt benchmark når den tid kommer

1 Like

Mange på nettet er skeptiske til den Kintor studien fra brazil, men de har en fase 3 i USA i set-up, så da får man svar. Brazil gruppen mener også blant annet at ivermectin virker.

Han var vel nesten litt for positiv på radforsk longia :grin:

1 Like

Noe utenom Covid!
Safety problem med gen-therapy i AML! Hello Bem. som 1st.Line therapy :wink:

6 Likes

H.C. Wainwright Sticks to Its Buy Rating for BerGenBio AS (BRRGF) | Analyst Ratings

3 Likes

Vi får nok en dipp ned på øvre del av 20 tallet ved negativ utfall av covid studie, men hvis Bemcentintinib virker og det blir grønt lys for fase 3… Hvor skal vi da? Med fase 3 oppstart og med partner tenker jeg intervallene 80kr og oppover

Kan bli partner og bud💯 Noen ganger?

Ja, alt er til salgs hvis prisen er bra. FAMILIEN Mohn eier en strategisk post slik at de kan påvirke begge veier.

1 Like

Artikkel i BT i dag om pasient som har levd med svulst i hjernen i syv år, En genetisk mutasjon gjorde den mer mottakelig for behandling. Ekspert gruppe fra Bergen leder behandlingen.
Dette kan jo være Bergenbio?
Abonnement. Bt

Det blir nok behov for behandling av Covid både før og etter.

Noen som vet om Bemcentinib eller andre medisiner har vært testet ut mot senvirkninger? Det ser ut til å bli et stort behov.

1 Like

Hvis Bemcentinib viser seg å være effektiv mot selve sykdommen er det svært sannsynlig at senvirkningene blir mindre uttalte også, jfr B sin mulige? effekt mot fibrose i lungene mm.

5 Likes

Det pågår studie på Bemcentinib på Glioblastom ved John Hopkins i USA, forsker initiert.

5 Likes

Ikke sikkert det er så lenge til før vi blåser over 40 kr nå ved den rette meldingen. Så hold på hatten​:sweat_smile: og lykke til alle sammen​:sweat_smile::+1:

1 Like