Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Ja, ikke sant! :blush::blush:

Det er sikkert flere enn meg som er spente på resultatet.
Anny time now.

Er optimistisk

Godfrey er klar på at medikamentet kan bli en «game changer» i kampen mot koronaviruset.

  • Vitenskapen er inne i svært spennende tider. Vi har mye spennende data å se på de neste ukene. Ut ifra de prekliniske resultatene er jeg veldig optimistisk. Neste steg etter dette vil da være å gå over til fase 3-studier. Akkurat som koronavaksinene, så er dette siste fase før vi går i dialog og presenterer data til de offisielle instansene som Statens legemiddelverk, EMA (EUs legemiddelbyrå) og FDA (amerikanske legemiddelkontoret).

  • Vi vil bruke de neste ukene til gå gjennom alt av data. Vi håper å ha resultatene klare i slutten av mars eller starten av april. Alt av parametere må analyseres. Dataene må vise oss om medikamentet gir forkortet behandlingstid, mindre grad av alvorlig sykdomsforløp og hvordan det forbedrer symptomer på pasienten.

10 Likes

Men markedet “couldn`t care less” tydeligvis. Veldig uvanlig innen denne sektoren at forventninger ikke setter fart på kursen.

Problemet er vel heller at det ikke er noen “nye” forventninger, tenker jeg. Informasjonen som har kommet ut fram til nå har jo egentlig vært kjent en god stund, i hvert fall for oss som har fulgt nøye med

…for kursen sin del er at man fikk en perfekt veksling mellom Citadel og Voleon. Sistnevnte brakk kurs og moment. Når det er sagt, så ville det ikke overrasket meg om kursen får seg et løft i løpet av de siste børsdagene før avlesning. Det er tross alt det viktigste datapunktet hittil for BGB.

Data kommer (vel) tidligst en gang i neste uke.

1 Like

Markedet priser ikke inn suksess. Det er nå sikkert. Men greit nok. Kursen vil dra nordover ved gode data. Da kan den hoppe 100% over natten, og folk kan løpe etter.

Ja, eller som forrige Covid-19 hoppSkjermbilde 2021-03-25 kl. 11.38.45

Så kan en drømme videre med effekt AML/NSCLC/Fibrose + (10+ andre kreft indikasjoner. Ellers er det jo også å merke seg at det jevnt og trutt oppdages hvor mye AXL har å si for en rekke andre sykdommer enn virus og kreft.

Hvor mange skudd på mål har bgbio?

2 Likes

Begynner ikke Bergenbio å bli billig selv uten covid suksess?

6 Likes

Selskapet kunne fint forsvart en ~50 - 100 % høyere MCAP i dag, uten koronasporet.

2 Likes

Burde være det, men mange småaksjonærer har veldig høye forventninger til c19. Hvis dette ikke innfrir skal vi mye ned tror jeg

En del kortsiktige penger som skal ut da ja! Tenker marketcap midlertidig kan falle ned mot 2B NOK, men vanskelig å se for seg så mye verre. Blir nok i så fall bare “sittende gjennom”… oppside-scenarioet er vel verdt risikoen for min del. Jeg hadde også forventet kursstigning på forventninger fram mot covid read-out… er det mulig litt bio-trading cash er låst fast i NANOV, sånn i tillegg til den allerede nevnte shortingen?

1 Like

En kan lett argumentere for det, @eiken
Samtlige av de investigator sponsored studiene er priset til 0kr i dagens kursmål, og heller ikke tilvestamab er priset inn.
Vi får drømme om partnerskap, og dermed økonomiske muskler til å realisere pipeline.

1 Like

Full klaff på bem som covid medisin skal være verdt ca 120. Så er det bare å titte på kursen i dag og på tallet 120 igjen. Risken er verdt det

2 Likes

Jepp. Jeg har vært inne i Bergenbio siden 2017, så jeg følger heisen uansett hvilken vei. Kjøpte masse forrige vinter, og har derfor et komfortabelt snitt.
På dagens kurs anser jeg covid priset til ca 3kr, så oppsiden er formidabel, og snodig at markedet ikke er mer hissig enn det er. Det sagt har Bergenbio tidligere vært litt ugly duckling her på Tekinvestor og andre steder, så kan forklare litt av interessen.

Jeg er forsiktig optimist, og krysser fingrene for for et fundamentalt taktskifte for Bergenbio :crossed_fingers:
Synes CEO er veldig bullish, og får jo en følelse av at de vet mer en oss, men det er flere eksempler hvor CEO har vært litt vel entusiastisk på aksjonærene sine vegne.

Fase 3 Covid er det vi håper på i Q2! Sammen med big pharma. Da ser vi 100lappen :innocent:

8 Likes

Hundrelappen synes jeg er vel pessimistisk

3 Likes

Det at det gjennomføres en fase tre, er ikke det samme som at det faktisk vil bli medisin. Bikker kursen i så fall 100, er undertegnede meget fornøyd

Hehe. Kalte meg forsiktig optimist, og som sagt fase3.
Altså. Full klaff, feita boogey covidmedisin. 500 kroner :grin:

3 Likes

Jeg tror at en partneravtale med Big Pharma vil få aksjen til å ta helt av. Det betyr for det første at det er flere som har klokkertro på Bemcentinib i behandlingen av Covid-19, samtidig som midler nok til fase III blir tilgjengelig. Salg og markedsføring vil også bli mye lettere. Aksjen er bull så det holder.

1 Like

Helt klart, men en 3-4 dobling over kort tid vil jo være å ta helt av i min verden.
Anyway. Vi har fasit ganske snart :crossed_fingers: Hadde vært så jæxxa gøy!!

2 Likes

De har midler nok til fase 3 på konto :blush: om fase 2 er god nok så blir det nødgodkjenning og fase 3 parallelt

2 Likes