Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Ja, milepælskostnadene må Bergenbio ut med uansett, forutsatt at de lykkes med å kommersialisere bemcentinib mot “et eller annet” ( covid, kreft, fibrose, et annet enveloped virus, osv). Selskapet har penger til å betale dette raskt. Evt partner vil nok også betale endel upfront.

@sjog
Totalt uenig i at covid sporet må legges bort.
De bruker relativt sett veldig lite penger på dette.
Det økonomiske potensialet er enormt, nærmest ubegrenset.
Enda viktigere er at de etter min mening har en slags moralsk forpliktelse til å avdekke om Bemcentinib kan spare mange for død eller tragiske senvirkninger.
Verden står til livet i tidenes krise. Da er det på sin plass å sjekke ut om bemcentinib kan spille en viktig rolle.

7 Likes

Det moralske er det vanskelig å være uenig i Hayen, det er den økonomiske gevinsten jeg er mer usikker på. Ser vi f. eks på UK så ser det ut som vaksinasjonsprogrammet allerede har tatt ned utbredelsen av Covid-19 til utrolig lave nivåer. Går mutasjonene i retning mot mildere sykdomsforløp slik som tidligere virus har gjort blir behovet for medisin mye mindre, men dette kan selvsagt også gå den andre veien.

"In a survey of 77 epidemiologists from 28 countries, carried out by The People’s Vaccine Alliance, two-thirds thought that we had a year or less before the virus mutates to the extent that the majority of first-generation vaccines are rendered ineffective and new or modified vaccines are required. "

Hei

Usikkerheten rundt lovlig og ikke lovlig, moralsk og redelig og den slags gjør at jeg spør før jeg poster… :shushing_face:

Hvis man helt tilfeldig etter litt aktiv og målrettet søking på nett kommer over en pre- print pdf fil, delvis kodet/kryptert(om slikt finnes), men som innehar en hel del leselig tekst, er det da anstendig(og lovlig) å dele dette med andre, som feks her på TI…?

Er det noe dere ville delt, eller holdt for dere selv…?

Noen har sikkert funnet samme greia, (såpass flink detektiv at jeg er alene om å ha funnet dette er jeg neppe, tror jeg)…?

Litt lysten på begge deler. Holde helt kjeft, og kose meg, men føler også for å spre det glade budskap…

What to do…? :man_shrugging:

Mvh

2 Likes

Sharing is caring. Tror du det er noe som ikke skulle vært på nett?

2 Likes

Del! Så lenge du ikke har gjort noe ulovlig for å få tak i det bør det vel være greit?

Vi venter i spenning… På det glade budskap

2 Likes

Jeg har ikke gjort noe annet enn å søke og finne, men det er et Medrxiv- dokument som for meg ser ut som en ren Mail- korrespondanse…

Gjerne litt på kanten å dele…?

Sier blant annet dette;

This pre-print is available under a Creative Commons License (Attribution 4.0 International), CC BY 4.0, as described at <ext-link l:rel=“related” l:ref-type=“uri” l:ref=“http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Mvh

****

1 Like

Nederste 4 linjer første side, øverste 10 linjer andre side…

Spesielt avslutningen:

«Robust clinical data are anticipated» må jo være greit å sitte å vente på…

1 Like

Mulig alt er gammelt nytt for de vise og opplyste, og mulig jeg får smekk på fingeren, men det får tiden vise…?

Mvh

1 Like

Takk for deling @Storezlem
Var vel i grunn ikke så mye nytt der, om jeg ikke har oversett noe. Email opphav og dato, vil avgjøre om anticipated kan vektlegges noe.

Ikke på kanten å dele @Storezlem, her er dokumentet du har funnet: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.03.22.21253621v1.full

Men tror dessverre ikke det er så mye nytt der…

4 Likes

Nei, som skrevet, så regnet jeg med at andre hadde funnet det samme, fant bare ikke noen direkte link eller henvisning til akkurat det på noen av BGBIO- trådene…

Så beklager hvis jeg fyrte opp stemningen unødvendig, absolutt ikke meningen…:man_shrugging:

Mvh

Troso har under her linket til opphavet, jeg har det 99 sider lange dokumentet som en Mail, men det er jo like greit å bruke Troso sin link…

Beklager unødvendig styr for de som allerede visste… :pensive:

Mvh

1 Like

Hahaha, føler meg både litt halvdum og skikkelig nybegynner med min lettere uoversiktelige deling når jeg ser din «ordentlige» link… Sånn blir den i ren tekstfil ja, takk, mye kjekkere lesing… :+1:

Mvh

2 Likes

Viktig og veldig bra å dele info. Det som gjør dette til en informasjonskanal og et diskusjonsforum med fortrinn for resten av børsen. Godt jobba

5 Likes

Bedre å dele en gang “for mye” enn en gang for lite. Punktum.

3 Likes

Aksjen åpner litt som "forventet " lav omsetning og ingen klar trend. Kjenner på spenningen…

1 Like

Stille før stormen og stormflo på konto.
Bare å sette seg godt tilbake å nyte dagene fram mot melding. Dette har vi ventet et år på.

6 Likes