Golden-cross like ved å inntreffe og den er i ferd med å bryte opp av en allerede bratt trendkanal. Dette kan bli morsomt!
Skulle hatt litt mere volum nå så hadde den satt fart oppover
Litt gevinstsikring første dager Januar, så setter den fart!
Da er det på tide med en oppdatering.
Starter med det store bildet og utviklingen i BGBIO som følger de grunnleggende fasene i en aksjeutviklingsyklus. Akjsekurs befinner seg grovtsett i tre forskjellige faser og det kan virke som BGBIO er i en ny, positiv hovedfase og trend i syklusen:
Neste er en utvikling på dagsdiagrammet med sine høyere topper og høyere bunner som indikerer videre oppgang:
Vi zommer litt inn i timesdiagrammet og ser at mikrotrenden peker eksemplarisk oppover med stadig høyere topper og bunner.
Zoomer vi enda mer inn til 30 minutter så kan vi se at nedgangen sist fredag fant støtte på ca. 23,- og brøt opp igjen ut av den nedgående mikrotrenden.
Alt i alt så er det teknisk tommel opp!
Enig. Det ser veldig bra ut, men en triggerhappy president gjør fører nok til en volatil uke.
BGBIO oppfører seg eksemplarisk til tross for utspillene fra den triggerhappye realitetsTV-stjerna i Washington. Og nå som krigen er avblåst så ser jeg følgende utvikling videre:
Nå lever Bgbio-aksjen farlig rent teknisk.
Brudd gjennom kr 21 gir en klar DT. og fall til kr 17 som mål for formasjonen.
Einich.
alt over 16 fremdeles i kortsiktig opptrend da, bare for å gi litt sugarcoating på det, og fremdeles i entydig brudd med nedtrend.
Ikke bra at 21kr røk. Hadde jo helst sett en dobbel bunn på 21, men bunn i dag samsvarer med tidligere topper, og vi er tilbake til når dnb ga kjøpssignal på sin «rekylportefølje»
På den fundamentale siden har caset styrket seg et hakk og to siden Desember, så dette fallet er ubegrunnet. Kortsiktige som blir nervøse.
Oppdatert kursmål kommer nok ikke før vi får mer data rundt immunaktiveringen til Keytruda.
Det ropes høyt om partneravtaler og spons av cpi i andre tråder, og her sitter vi med vitenskapelig samarbeid med Merck/spons av Keytruda, flere sponsa studier fra sykehus, et begeistret fagmiljø, stødige resultater, og reversering av resistens mot Keytruda, biomarkør osv.
Og kursen synker.
Men det kommer en dag hvor det fundamentale trumfer det tekniske.
Lav-mid 19kr antar jeg den finner støtte og vender.
Fundamentalt er jeg helt enig i at Bgbio nå er underpriset etter de siste gode resultatene som er fremkommet.
Men klare tekniske formasjoner som her er ofte selvoppfyllende profetier, så selv avstår jeg fra videre kjøp i påvente av videre kursfall.
Hocki; Ser vel ut til at opptrenden din vil ryke med et eventuell fall til kr 17.
Men Savepigs positive langsiktige trend vil vel holde stand ved et fall mot kr 17.
Ja, såklart. Enhver trend brytes jo hvis kursen etablerer seg over/under trenden. All TA behøver ikke å være lik. Det er fordi folk har ulikt syn på en aksjekurs at den beveger seg.
Hovedforskjellen mellom min og Save sin trendkanal er at min har flere punkter som treffer. Om det gjør den mer eller mindre gyldig enn Save sin er vel spørsmålet.
Det går jo også en litt udefinerbart støttesone langs 19-20 ser jeg.
Neste uke ser ut for å bli bra, hvis volum analyse legges til grunn.
En dobbeltbunnet kopp til og med? Det må jo bli ekstra bra!