Det er Daily chartet. MÄ over 18.66 fÄr Ä fÄ en ny boks. Synes det fint beskriver hva som foregÄr. PÄ 4t og nedover har det snudd.
Kan fort blÄse ut av triangel pÄ 22,50.
Jeg har begynt Ä se pÄ dette i det siste. PÄ daily fjerner den veldig mye stÞy, og trender blir veldig tydelige. Det samme gjelder topper og bunner.
PĂ„ kortere timeframes kan det vĂŠre et godt verktĂžy til trading.
Er en del formasjoner som kan trades her. Katapult etc.
Fin innfĂžring:
Det ser unektelig interessant ut nÄ.
Liker at vi gÄr trappen opp denne gang selv om det har vÊrt pÄ et pinglete volum. De to foregÄende toppene har vÊrt heisen opp, og ramlet trappen ned.
Mandag blir interessant. FÄr vi interessante data pÄ biomarkÞr igjen, sÄ bÞr markedet reagere opp, og vi fÄr volumet vi trenger til Ä bryte gjennom 20. Lite volum opp til 25ish som vist pÄ chart. Close over 200 idag.
Kneker oss opp igjennom skyen i dag. Ăvre hale akkurat i topp av skyen. Vi starter ute av skyen mandag! Hopp ombord!
P&F chart er gulle greier. Tar aldri en trade uten Ä ha sett pÄ p&f chart for Ä se potensiell oppgang som kan komme.
Du som er god pÄ Wyckoff - kan du si hvor vi er? Jeg vil jo vil si fase D. Was sagst do?
Den kan potensielt vÊre i en fase D. Det vil bli bekreftet eller avkreftet nÄr reaksjonen kommer.
Du kan se tydelig tidligere i rangen nÄr volum har kommet inn i toppen, og tilhÞrende prisfall.
Oppgangen som er nĂ„ kommer pĂ„ betydelig lavere volum en tidligere. Dette kan enten vĂŠre et âweak hand rallyâ eller EoM. Men dette vet vi som sagt ikke fĂžr reaksjonen kommer og det som fĂžlger etter.
Hvis man ser pÄ tirsdag hadde den en dag ned, dette kom med hÞyere volum, men resultatet fravÊrende. Effort vs Result. Innsatsen gikk opp, uten tilsvarende resultat du skulle forventet. som i seg selv er bullish i denne konteksten.
Men i forkant av dette har man et par rally som har tegn til svakhet i seg. NĂ„r volum kommer inn denne gang vil man fort se om det fremdeles er svakhet tilstede eller om volum generer en âsunnâ oppgang eventuelt hvilket nivĂ„ aktĂžrene vil steppe inn og âta imotâ aksjene.
Takk for svar.
100% enig i @rosk82 sin vurdering, chartet er sĂŠrdeles spennende, men det trengs volum og overbevisende kjĂžping for Ă„ pushe denne videre.
Weekly er ogsĂ„ bra ut. FĂ„r se hvordan 20kr blir mottatt de neste dagene. Gikk en stor post pĂ„ 330â aksjer pĂ„ 18,85 pĂ„ fredag. Vet ikke hvilken innvirkning denne selgeren har hatt pĂ„ tidligere topper, eller hvordan den vil pĂ„virke fremover. Tanker?
Hadde egentlig regnet med et fall tilbake til 16,50ish i forrige uke, men noen trekker den etter hÄret oppover igjen. Et fall som nevnt ville tegnet en fin ohs pÄ daily. Formasjonen kan like godt tegnes denne uken.
Et annet alternativ er at den trades gjennom skyen pÄ weekly, og snur i toppen pÄ 25-26kr. Lite volum fra 21-25ish.
Den fortsetter veldig fint, men fremdeles uten volum. Litt volumaction ca 15minutt.
Holder vi over 20 idag er det glimrende i mine Ăžyne.
Ligger an til bullish crossover 50ma X 200ma i nĂŠr fremtid.
Liker det jeg ser Denne blir nok blant topp 3 nÄr det gjelder nyttÄrs-raketter.
Glimrende dag, men har jo litt dÄrlige erfaringer med Bgbio sine rally senere tid. Vi trenger en follow through og dermed bekreftelse pÄ bruddet i morgen. Det tror jeg vi fÄr nÄr en ser dagens handelsmÞnster. Samme volum som forrige ukes topp, men i dag ble 21,90 tatt ut etter flere forsÞk.
Candle i dag og candle 9. Desember sier alt:
PrÞver Ä finne noen motstandsnivÄer pÄ daily:
Litt volum rundt 24-26, og 25 er kanskje naturlig for en stopp siden det var kurs ved bĂžrsnotering.
Videre tenker jeg 28kr er et naturlig motstandsomrÄde.
Gjennom det er vi rett pÄ 32-33kr. Tynt volum pÄ disse nivÄene og oppover.
Som nevnt i innlegg over kan det i weekly kan det fort vÊre at den stanger i skyen pÄ ca 26kr.
Legger pÄ en point and figure som tar vekk litt stÞy, og naturlige motstand og stÞttenivÄer kommer frem:
BINGO!
Jeg tror vi allerede er der for Ä si det sÄnn. De foregÄende Berrrgen bingorally var solgt ned fÞr de kjappeste i swingersklubben fikk trykt pÄ salgsknappen. ForstÄelig da mange naturlig nok har gode innganger i omrÄdet 11-14kr.
Den var pÄ vei til Ä gÄ i samme mÞnster denne gang ogsÄ med heftig hopp opp pÄ ca 22. SÄ nedsalg delux til 17,25. Men denne gang skjedde det noe nytt. For der de andre nedsalgene gjerne fortsatte i samme tempo bÄde 2 og 3 dager. SÄ snudde bingoen for tidlig denne gang kan du si.
Den siste candlen her er engulfing av de forrige toppene. Pent volum og. Jeg blir overrasket om den stenger under 22 i morgen, men alt kan skje pÄ bÞrs. Tror det blir ei bra uke.
Alt kan skje ja, men et helt annet mĂžnster i dag. Vi skal opp!
PĂ„ den fundamentale er jo selskapet fullstendig underpriset.
AXL er hot, og Bgbio in the sweetspot!
Tja. Usikkerhet preget brorparten av handelsdagen. Liten vilje noen av veiene etterhvert.
I morgen kan vi gÄ begge veier.
Det som ikke kan understrekes nok er at topp 50 sitter med ca 82,5% av aksjene. Det betyr at de to siste dagers handel (1,5-1,6mill ish) tilsvarer ca 15% av free float.
I handelsmĂžnsteret de siste dager har en del kortsiktighet blitt ristet vekk.
Me sÄ liten free float av aksjer kan det rykke fort hvis/nÄr denne reprises. Snitt pÄ 60kr av 5 meglerhus. Er litt Ä gÄ pÄ.
Tja, synes ikke dagen var ikke usikker. Mer sikker pÄ at det ble nok en dag Ä riste kortsiktige ut av treet.
Blir nÄ bare min tolkning dette, men noen var veldig fornÞyd og solgte mye fÞrste timen (unnagjort pÄ 15minutter, sÄ rett opp igjen til Äpningskurs) Deretter forsvant volumet. For nÄ sitter de grÄdige gribbene som vil ha mer og hÄper pÄ at samme selger kanskje har litt mer Ä dumpe. Mens de lykkelig uvitende ser at prisbevegelsen stopper opp og selger ned smÄposter pÄ bid.
(en god historie farget av beholdningen aksjer, undertegnet Sjakk)
Nettopp. Mange (smÄ) usikre kortsiktige som ga etter, men ingen stor salgsvilje.
FĂ„r vi et nytt rykk?
Ser pent ut spĂžr du meg. Hva sier dere teknikkere? Savner stort sett volum, men en mĂ„ huske pĂ„ lav free floatâŠ
Holdes den tilbake pga 31/12, og kan vi vente et skikkelig rykk i Januar?
Timeschart
Det ser fryktelig pent ut!