Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

BergenBio Teknisk analyse (BGBIO) (TA) 📈

Nesten bedre at du sÞker dem opp selv. Det er mange typer og mÄter. Pivots er bare en mÄte Ä regne pÄ forandringen i pris over tid for Ä plassere en horisontal linje og spÄ i fremtiden. Jeg liker dem best pÄ svÊrt lange tidshorisonter. (monthly eller yearly) Og er fine for Ä sette mulige targets der du strengt tatt har lite annet Ä gÄ etter.

En R linje er Motstandslinjer, S er support. Og P er pivot eller pris linja. Som blir “snittprisen” av foregĂ„ende Ă„r i dette tilfellet.

No power, var vist bare sorgen.
Under hengemyren pÄ kr 18.60 igjen nÄ :smirk:

2 Likes

Trist som fy. Hehe
 FjorÄrets s1 er stÞtte. Men skal ikke spÄ for mye fÞr dagen og uken er omme

1 Like

Back to 15ish by the end of the week
blah

Det er vist BP oppkjĂžp eller ingen ting

https://soundcloud.com/user-972208711/podcast-98

BGBIO fast trak kommenteres

Ser ut som vi faktisk fĂ„r stĂžtte pĂ„ S1 fra forrige Ă„r. 17,60. Da bĂžr den vĂŠre “bunn” fremover. (hĂ„per jeg :slight_smile: )

Ser ikke sÄ dumt ut. Tenker brudd pÄ denne trekanten (som man fÄr om man legger den stigende og fallende trenden oppÄ hverandre) kan gi svar pÄ videre retning :slightly_smiling_face:

2 Likes

Langsiktig trend lukter pÄ brudd opp slik jeg ser det:

Det var brudd ned pga emisjon, og nÄ tilbake i trendkanalen. Dette har skjedd pÄ svÊrt stort volum til denne aksjen Ä vÊre, og det lukter pÄ brudd opp og ut av trendkanalen.

Kortsiktig kan det vÊre brudd pÄ gammel trend, og forsÞk pÄ etablering av ny trend:

Men det er fortsatt tidlig, og det ligger vel i korta at november mÄned blir avgjÞrende. Vil fast track, medisinske resultater, kvartalsrapport, samlet kunne generere nok hype til Ä dra aksjen oppover? Jeg tror mye kan skje her. men kan vÊre bÄde positivt og negativt.

Interessante nivÄer pÄ ukeschart:

Min hypotese er at november vil gi oss en test av 18.5 igjen (brudd opp), eller test av 13.5 (emisjonsnivÄ).

Brytes 18.5 er det i mine Þyne kort vei til 25kr, og deretter kort vei til 32.5kr hvis den brytes. Omsetningen var veldig lav i en lang periode pÄ veien ned der. Dog, Ä bryte gjennom 18.5kr permanent er nok utfordringen. Feiler det sÄ virker det logisk at det skal testes om det er permanent kjÞpsinteresse over emikursen pÄ 13.5kr.

Uansett tenker jeg det blir enten eller i november. Lykke til.

3 Likes

Test av 18.6 gjort og dessverre holdt den som motstand.

NÄ venter jeg egentlig pÄ at volum skal dÞ helt ut, og sÄ vil jeg se hvilket nivÄ aksjen legger seg pÄ da. ForhÄpentligvis over 16kr.

1 Like

Fin konvergens av topper og 200 dagers glidende snitt mellom 18 og 19.

1 Like

To uker senere og det ser fremdeles interessant ut:

4 Likes

Golden-cross er pÄ plass. Blir Bergenbio en av de beste nyttÄrsrakettene? :slight_smile:

Sweet, men mangler volum. Kommer vi gjennom 20 pÄ skikkelig volum, sÄ tror jeg det blir pent.
Mandag vil nok vise vei. Venter ikke sÄ mye annet en mer info pÄ biomarkÞren. Det kan vÊre det fundamentale som vipper den i riktig retning.

Det enkle og store bildet. Kneker vi forbi 18,60ish, sÄ ser jeg lys i tunnelen.
Brytes 19,60 - 20 er vi ved utgangen.

2 Likes

Hvorfor vises ikke siste oppgangen i chartet? Er dette et gammelt chart fra fÞr siste oppgangen? Eller har ATR(14) Þkt sÄ mye at du ikke har fÄtt 3x box size reversal ennÄ og dermed ingen ny kolonne?
Jeg har ikke sÄ lang erfaring med point and figure.

Edit: Har stirret litt mer pÄ chartet og innsett at kursen mÄ stenge pÄ minst 18.66 for Ä innkassere de nÞdvendige 3 boksene.

Takk for at du deler.

PnF grafer er ikke tidsbasert, slik som mange grafer er.

Hva i helsike er det for slags chart? Bondesjakk? :sweat_smile:

Du er for ung Nocturne! Tidligere brukte man svĂŠrt ofte slike chart.

Hehe, jeg er ung og dum - seriously, aldri sett et slikt chart fÞr. Kanskje off-topic men en forklaring pÄ hva du ser her og hvordan du leser det hadde vÊrt flott. Alltid interessert i Ä lÊre mer TA :slightly_smiling_face: