Alternativ tolkning - aksjen har bunnet ut og folk akkumulerer
Du ser hvilken formasjon som er inne i trendkanalen din?
Alternativ tolkning - aksjen har bunnet ut og folk akkumulerer
Du ser hvilken formasjon som er inne i trendkanalen din?
Ja det er det jeg mener. Det er jo en Ă„penbar mulighet for bunning her, men jeg ser bare toppen av trendkanalen som skriker mot meg, og med indeksen som bakteppe.,
Volum, volum, volum. Hvor er det volum. Bare Ä se bort fra chartet bak oppgangen i slutten av september. sett horisontale linjer pÄ de aller stÞrste volumbarene og evt emisjonene. De er nivÄene det er noen vits Ä bry seg om. Fallende trendlinjer er som dugg for solen etter en sÄnn akkumulasjon
FÄr hÄpe marerittet snart er over ja kjedelig om vi skal finansiere dette slik at andre kan komme til dekket bord om noen Är og kjÞpe gratis-aksjer nÄr alt er godkjent og faremomenter er borte
Ultimovacs begynner ogsÄ Ä danne en trend som ser kjent ut. Heldigvis lite volum forelÞpig der
Vel, jeg har hatt 2-3 trades i BGBIO, alle i pluss. Har lĂŠrt av Nano. Fint at noen finansierer selskapet og holder ting gĂ„ende men jeg orker ikke enda en (ufrivillig) long posisjon i et selskap som ogsĂ„ snart trenger pengerâŠ
Ja jeg er ogsÄ i solid pluss i bergenbio var med pÄ en dobbling der, enda bedre i trvx og nano totalt sett. Hadde litt dÄrlig timing i pcib.
Men nÄ snakker jeg om de som sitter bomstille og deltar i emisjoner. Skryte av egne gevinster blir ikke sÄ bra mottat her inne, sÄ det har jeg sluttet med
Begynner Ă„ bli ganske interessant teknisk om man simulerer ulike senarioerâŠ
Hva sier dere?
Opp mot 16, eller ned til 13? Ma50 snuser pÄ ma100. Volumet har tÞrket opp.
Fulgt denne ned med en liten post fra 40kr. Snittet kraftig ned pÄ 14,20ish for et par uker siden pÄ en tradingkonto. Snitt 23. Liker ikke rÞde tall
Teknisk helt flatline. Men handelen i dag er interessant. Gikk en skjult post pÄ et kjÞp og den posten var 13500. (kjÞpt ut sÄ klokkerent at jeg lurer pÄ om iceberg ordrer er synlig for meglerne?) kan jo vÊre algo/fill&kill ordrer. Betyr det noe. Tvilsomt.
Skal se litt nÊrmere pÄ den etter stengetid
StÞtter @Sjakk her - jeg tradet rangen (som du kan se av mine analyser lenger oppe) og prÞvde Ä spille bruddet opp mot resultater - men markedet var ikke enig sÄ jeg tok profitt og har ikke sett pÄ den siden. Tenker den kan fortsette sidelengs sÄnn en stund, kan tolkes som akkumulering kanskje - men i og med at de vil komme til Ä trenge penger innen 6 mnd. sÄ holder jeg meg unna.
Litt ufiltrert med alt for mange streker pÄ akkurat nÄ. Menmen, leter med lupe etter tegn.
TLDR; Dette er FLATLINE,
tror aldri jeg har sett sÄ mange tekniske indikatorer avgi sÄ mange nÞytrale signaler. Jeg har til og med en oscilator her som driver Ä diller opp og ned rundt 0 streken sin. Den skal normalt slÄ ganske fort opp eller ned.
Det er fÄ tegn her og alle er svake, men jevnt over svakt positive
(sett med mine rosa briller iom at jeg har noen aksjer her)
Svakt stigende trend, legger ikke vekt pÄ den. (lilla strek)
Vanlige moving averages, nah, i dont give a
Akkumulasjon. Veldig mye omsettning til BGBIO Ä vÊre. fallende volum (tegn pÄ at noe skjer snart)
Keltner channel de blÄ strekene, blir tightere, lavere volatilitet. Mindre tradere. mer kjedelig.
Ser noen grÞnne streker der, det er da horisontale linjer plassert pÄ volumspikes, som vil fungere som motstand og stÞtternivÄer. Er et stykke opp til dem straks 16.50 er passert. Og ned under 13.50 er det selvsagt den bunnlÞse avgrunnen.
De 2 fallende rÞde, er plassert pÄ de fallende toppene av candlesticks. Og den tilhÞrende halen.Huff huff. Brudd pÄ den Þverste er spennende for Ä si det mildt. Det er en trigger i seg selv.
Enn sÄ lenge har den trenden all respekt. (jeg synes det er rart at sÄnne streker skal vÊre sÄ dominant.) Disse har vel presset kurs i over et Är nÄ. og all historikk sier at sÄnn skal det fortsette.
Under er en Directional index. Den er fortsatt i positivt terreng, Men svakere og svakere momentum.
I korte trekk den fallende trenden som alle ser pÄ Mà enten tvinge kursen ned, eller gi tapt. Ser ikke bort fra at det mÄ skje de neste handledagene, si senest mandag. Trekker jeg linjene litt annerledes, sÄ kan dette godt fortsette til tidlig november. Men da bÞr vi ha en konklusjon. Men hva den blir, det sier ikke chartet stort om.
Det som ikke vises pÄ chartet er ordreboka og handelen i den, og der synes jeg det skjer ting. Noen er i perioder villig til Ä kjÞpe ganske ukritisk bare det er nok volum pÄ ask siden. Det tyder pÄ et positivt fortegn.
Testet Ä selge inn i det jeg mistenkte at var en iceberg. Istedet for ice sÄ var den en vanlig ordre Men en algo var raskt pÄ pletten og solgte ut resten av den bid prisen. SÄ trekte bid seg nedover.
Vent i 5 minutt sÄ krÞp den opp igjen. Helt vanlig algo handel for Ä flÄ 10Þringer av de utÄlmodige som selger/kjÞper pÄ best
Egentlig ingenting negativt her, men det er sidelengs som gjelder akkurat nÄ. Reaksjonen opp eller ned blir helt sikkert voldsom nÄr det fÞrst rÞrer pÄ seg. place your bets.
Kort fortalt en vcp
Tok en rask google, Volatility contraction pattern. det var virkelig kortversjoen.
Tok litt av bare for Ä lufte litt i prosessen og vise hvor mye shait du kan ende med Ä se pÄ om det er lite Ä finne.
Har hatt âgreat successâ med indikatorer som viser volatilitet. Og da gjerne innganger pĂ„ totalt fravĂŠr av nevnte volatilitet. Men har ofte problem med tĂ„lmodet, sĂ„ jager kontinuerlig forbedringer bĂ„de med meg selv og mitt manglende tĂ„lmod, og pĂ„ indikatorene med en tidsriktig inngang.
Det har vÊrt en VCP sÄ sykt lenge (se mine charts lenger oppe), uten at det skjer noe sÊrlig. Det har vÊrt brudd og fake outs begge veier, og nesten hele tiden.
StÞtte / motstandsnivÄene @Sjakk nevner er nok det vi trenger skikkelig brudd pÄ, og da med minst 3-5x omsetning.
Litt opp for BGBIO i dag. Ikke det helt store volumet , men kan vi se en liten positiv tendens her nÄ ?
Edit: Jeg bare spÞr, da jeg ikke har noe peil pÄ teknisk analyse. Har fulgt med BGBIO en stund bare.
For meg virker det som den bare er litt pÄ gang
Heller ikke dreven pÄ det tekniske, men synes det ser bra ut jeg. FÄr se i morgen om den blir avvist pÄ 16ish. Ved positiv makro tror jeg vi kneker oss videre Ny presentasjon 6. November, sÄ tror vi er svakt positive frem mot den.
Er jo sikkert mange som praktiserer sell on news. Som W chartet her viser, det kan vÊre en feilvurdering. Tenker da spesielt pÄ den rÞde fallende som har lagt lokk pÄ kursen i et Är (et og et halvt faktisk). Den er brutt.
SĂ„ har vi grĂžnne motstandslinjer. to ligger tett over her pĂ„ 21-23. Over det blir det luft under vingene. (disse er plassert ved hjelp av monthly chartet, derfor de ser litt âfeilplasserteâ ut)
FÞrste motstand, og jeg ser da pÄ pivots yearly, , ligger et lite stykke opp tror ikke pÄ det selv. Men det er nÄ det chartet sier er mulig.
Kan du forklare litt nĂŠrmere hva pivots yearly er, og hva r1 osv betyr? Pokker! Dette ser jo bra ut, men ingenting overrasker lengerâŠ