Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Jeg har blitt trukket for én ekstra aksje i dag.

Under transaksjoner står det: (jeg hadde søkt om 360 ekstra uten retter):

Kjøpt: 1 Bioex application
Slettet: 360 bioex application

1 Like

1 mer enn meg… faen ass🤣

1 Like

Starter forsiktig inn-plukking nå - 84 - 82 og nedover.

4 Likes

Noen her som har Nordea? Skjedd noe rart, aksjene mine i Bioex er byttet ut med Bioex Units. Ikke samme verdi kan du trygt si, men antal aksjer/units stemmer.

Noen som vet hva dette er? Får vel kanskje ringe og spørre.

Hva kjøper du når du kjøper BIOEX BTU ?

glem dete, fant svaret-

Liten oppdatering på prosjektet med blant annet H&M :blush:

6 Likes

Spinnvilt. Dette selskapet er altså verdt 300 mil der omkring. Og har samarbeider med HM og andre giga selskaper… De må selvfølgelig bevise noe… men dette bør bli bra. Kan ikke forstå annet enn at den dobler seg eller mer på første avtale. Men det går i sirup…

4 Likes

22.6.2021, 14:34 · Cision

Bioextrax: Sista dag för handel med BTU och första dag för handel med teckningsoptioner av serie TO 2

Under maj och juni 2021 genomförde Bioextrax AB (publ.) (“Bioextrax” eller “Bolaget”) en företrädesemission av units där även allmänheten gavs möjlighet att teckna aktier. Genom företrädesemissionen emitterades totalt 174 474 aktier och 174 474 teckningsoptioner av serie TO 2. Företrädesemissionen har nu registrerats hos Bolagsverket och Bioextrax kan därmed meddela att sista dag för handel med BTU (Betald Tecknad Unit) är den 30 juni 2021 och stoppdag är den 2 juli 2021.

Totalt har 174 474 aktier och 174 474 teckningsoptioner av serie TO 2 registrerats hos Bolagsverket, vilka beräknas distribueras till VP-konto/depå den 2 juli 2021. Efter registreringen uppgår det totala antalet aktier i Bioextrax till 3 663 964 aktier och aktiekapitalet uppgår till 737 603,90 SEK.

Härutöver finns 174 474 utestående teckningsoptioner av serie TO 2, vilka kan nyttjas för teckning av aktier under perioden 1 juni 2022 - 15 juni 2022. Teckningsoptioner av serie TO 2 kommer att handlas på Spotlight Stock Market. Första dag för handel med teckningsoptioner av serie TO 2 är den 2 juli 2021. Teckningsoptionerna har ISIN-kod SE0015961974 och kommer att handlas under tickern/kortnamnet BIOEX TO 2.

2 Likes

Spennende Advisory board!

8 Likes

Tydelig at det snører seg sammen for bioex. At ikke kursen gikk mer på avsløringen at de samarbeider med H&m forstår jeg ikke.

1 Like

Fint å se det er kloke hoder til å bistå selskapet; men nyhetene rundt prosjektene uteblir. Tror det spiller inn i usikkerheten rundt hvor langt de egentlig er kommet.

Noen som deltok på GF (årsstemma) i dag?

Det er vel bare ett prosjekt på si som har vært kjent lenge, de har vel ikke inngått noe nærmere samarbeid med H&M såvidt meg bekjent.

Trodde det skulle komme mer nyheter rundt kommersialisering innen nå ja, men det er fortsatt mange positive tegn og det virker som de bygger sten for sten i påvente av kommersialiserings avtaler.

Det er vell ikke i tvil at vi håpet på en større avtale innen Q2… Vet ikke helt hvordan Bioextrax og dems kunder jobber, men ofte har har de mål om å sluttføre div avtaler etc innen eks Q2/H1…
Par dager til på seg :hugs::grin:

Men når det er sakt, ser fremtiden meget lys ut… Sitter godt og trygt på mine aksjer…
Potensialet er meget stort :muscle::+1:

Nå har jeg ikke lest meg mye opp på bioextrax så beklager min uvitenhet, men driver ikke disse med ting vi på sett og vis allerede eksisterer i Norge og Sverige?

Vi har vel allerede dyrefôr/fiskefôr basert på proteiner både fra trær og tang/tare? Er vel egentlig «bare» sukkerarter som er omdannet til protein via en prosess, men ja. Samme prosessen kan vel i teorien brukes på det meste av biologisk materiale?

Når det kommer til fiber, og da spesielt fra trær blir jeg veldig overrasket om de vet noe som ikke Stora Enso allerede vet, men opplys meg gjerne.

Hvis du er interessert i å sette deg inn i hva selskapet driver med foreslår jeg at du starter med å høre hva Edvard Hall sier her:

Og for ordens skyld, det har ingenting med fiber fra trær å gjøre.

Ser ut som det blir en splitt… om jeg leser svensken riktig? :wink:

"Årsstämman beslutade vidare i enlighet med styrelsens förslag om en uppdelning av bolagets aktier, s.k. aktiesplit, varvid en (1) befintlig aktie delas i fyra (4) aktier. "

2 Likes

Det stemmer, jeg har notert at noen har ønsket splitt 1/10 men 1/4 syntes jeg var fornuftig da jeg leste innkallingen. Bra at det ble vedtatt.

Blir det da antall aksjer man har i dag som splittes?

Normalt sett burde det være det, men de skriver også : “Styrelsen eller den styrelsen utser bemyndigas att bestämma avstämningsdag och vidta de smärre justeringar som krävs för beslutets registrering vid Bolagsverket.”

1 Like