Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Så bra at forslaget om aksjesplitt kommer opp. Skulle dog ønske at de tok litt mer i, og hadde 1/10 fremfor 1/4.

Jeg skummet gjennom hele børsmeldingen, men teknisk svensk blir fort vanskelig, selv om jeg er vokst opp med svt og TV4. Jeg tenker at det er flott å gi fordelaktige aksjeopsjoner osv. til egne ansatte og ledelse, uten de har vi ingenting uansett, men jeg lurte litt på punkt 9, hva betyr det, at de må betale tilsvarende 200% av gjennpmsnitt for kursen i perioden som nevnt? Hørtes ikke ut som noen god deal.

9. Varje teckningsoption ger rätt att teckna en ny aktie i bolaget till en teckningskurs per aktie som motsvarar 200 procent av den volymvägda
genomsnittskursen enligt Spotlight Stock Market officiella kurslista för aktie i bolaget under perioden från och med den 11 juni 2021 till och med den 25 juni

1 Like

Her er svaret. Tegningsopsjonene skal først utøves i 2024:

1. Teckning av aktier med stöd av teckningsoptionerna ska kunna äga rum under perioden från och med den 1 juni 2024 till och med den 30 juni 2024.

De forventer at kursen i 2024 er så høy at 200 % av kursen i juni i år er billig :wink:

1 Like

Det lover bra :grinning_face_with_smiling_eyes:
Bioextrax har rigget seg selv for å gå kommersialiseringen i møte. Regner med vi har flere avtaler innen noen måneder. Det var en tid det var langt mellom børsmeldingene og synkende kurs, men jeg tror de brukte den tiden godt. Spennende!

3 Likes

200 % av snittkursen medio juni i år. Altså 100 % over.

Dette lover bra!

1 Like

I dag har vi som tegnet i emisjonen fått tildelt våre BTU (betalte tegnede units). Disse vil ila 2-4 uker bli omgjort til 1 aksje og 1 tegningsopsjon pr unit.

3 Likes

Bioextrax AB (publ) meddelar att styrelseordförande Per Hökfelt utnyttjar samtliga teckningsoptioner i programmet Teckningsoptioner Serie 201967-201974. Det blir totalt 23 208 teckningsoptioner, efter omräkning på grund av bolagshändelser sedan programmet lanserades.

5 Likes

Jeg har ikke registrert når den søknaden om ekstra tildeling avgjøres, vet andre noe mer om det? Ser bare det kom opp som “ansøkning” i porteføljen nå i dag, og der jeg leste om det står det “når de blir bestemt”…

Ja, men…
“Tre (3) teckningsoptioner av serie TO 2 berättiger teckning till en (1) ny aktie.”

Irriterer meg forøvrig at jeg tegnet meg på DNB kontoen, er mye lettere og mer oversiktlig på Nordnet…

1 Like

Lurer på om jeg har misforstått noe her…

I dag kom Bioextrax BTU inn i Nordnet hos meg. Disse omsettes på 88. Er det disse som gir en rett til å tegne aksjer til en gitt kurs senere?
Hvorfor omsettes selve aksjen til kurser under BTU’en?

Hva er det som gir denne BTU’en en verdi som er større enn selve aksjen?

BTU gir rett til en aksje i Q2 22, for hver tredje BTU du har, sånn jeg har skjønt, så de har litt mer verdi enn en ren aksje. Den nye aksjen neste år har pris mellom 70-99 sek tror jeg det var.

2 Likes

I tillegg til en aksje får du en opsjon på 1/3 aksje om et år til en fastsatt kurs. Når selve aksjen er omgjort til en ordinær aksje (om 2-4 uker) blir denne opsjonen også notert som en TO (teckningsoption).

3 Likes

Ser jeg har fått opp en post i nordnet: Ansõkan Bioextrax UR - altså søknad om unitretter utover de jeg hadde krav på i selve emisjonen. Noen som vet når disse evt blir tildelt? Greit å vite hvor lenge man må ha pengene tilgjengelig på konto :man_shrugging:

Det bruker å stå en frist hvis en leser hele beskjeden?

Har ikke mottatt noen beskjed, den dukket plutselig opp i kontooversikten og alle datoer står med 03.06.2021. Posten ligger der fremdeles med antallet aksjer jeg har søkt om, men er ikke tildelt.

Samme erfarer jeg. I dokumentene fra Nordnet står det ikke noe annen dato. Mulig det ligger i hoveddokumentet på BIOEX sine sider. Der har jeg ikke fått lest alt.

Da spørs det om dere bør kontakte Nordnet og spørre. I og med at aksjene er tildelt og betalt for oss som benyttet tegningsrettene vil jeg tippe at dere ikke har fått tildelt noe ekstra?

Da fikk jeg til svar fra Nordnet at disse aksjene eventuelt tildeles i slutten av juni, når emisjonen er beregnet ferdigregistrert av Bioextrax.

1 Like

Ja har jo fått tildelt det jeg hadde krav på, men syns det var veldig treigt å måtte vente til slutten av juni før emisjonen regnes som avsluttet, før man vet om man må ha penger klar til ekstra tildeling eller ikke, ref det @Orikmk fant ut.

Ja det var lenge å vente. De bør nå ha en grei oversikt over hvor mange aksjer som er tegnet og betalt og hvor mange tegningsretter som ikke er benyttet. Mulig de gir garantistene førsteretten på de “ledige” aksjene?

Ifølge emisjonsmemorandiet skal dette skje etter “lottning”. Jeg har sett endel på svensk barne-tv og vært endel på Liseberg, så dette føler jeg meg nokså sikker på at kan oversettes med “loddtrekning” :sweat_smile:

2 Likes