Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Ja huffa… verste børsdagen min siden jeg begynte handle igjen… heldigvis mye å gå på, men hadde ikke trodd det kunne treffe så hardt og så bredt på EN dag… velger fortsatt å sitte gjennom det, så får en se hvor lang tid det tar før vi er tilbake i ATH :wink:

5 Likes

Fra discord:

Om jag läser rätt i #ägarlistor - har vi ett insider köp (anställd) med hela 67k aktier med inköp senast i Dec 2021 - boom Gissa om de vet mer … moneybag

2 Likes

Har du linken til discorden?

1 Like

Ble delt en spennende FCB presentasjon på discord

Google var jo kjent fra før…

Men Fortune 50 food company, kan det egentlig være noen andre enn PepsiCo? Som er medlem av Go!PHA?

Fortune 500 filter “Food, beverages & tobacco”

Fortune 500 filter “Food & drug stores”

Genecis som jeg lurte på om kunne være konkurrent av Bioex er listet opp som konkurrent av FCB… men om diagrammet til FCB stemmer er FCB overlegne både på pris og miljø!

8 Likes

“Edvard is most excited about PHA use in personal care products such as skin creams and as a polymer to coat paper.”

Kom igjen da L’Oréal! :wink:

Takk @Eriksandstrom for deling på Discord

6 Likes

Top 150 food company som FCB jobber mot, kandidater:
top150fortune

F eks Kraft Heinz har lagt ut følgende på sin sustainability side
heinzfullybio

3 Likes

Coating paper with hydrophobic PHAs could be a real packaging solution to our current state. Right now, most people don’t know where to put a paper cup (either hot or cold). Should it be recycled with other paper, composted, or put in the trash? The answer is that a paper cup today should probably go into the trash because of the polymer coating (usually polyethylene, sometimes PLA) that keeps the paper from saturating with water and leaking everywhere. A PHA coated paper cup on the other hand could be composted""

syns det som stod etter også var ganske interessant. Vesentlig brikke akkurat det som nevnes der, nå fikk jeg endelig forståelse på litt mer av fordelene med PHA. Derfor veldig undrende EU sine direktiver angående PHA.

3 Likes

3 Likes

Vet ikke hvordan PHA presterer i forhold til plast her. Mulig det er skrevet om tidligere?

image

2 Likes

Håper på en update snart. Hva slags inntekter det blir med FCB. Rett å slett verifiseringen og dukumentasjonen av det kommersielle. Noen med mer kjøtt på beinet?

1 Like

Nok et utvärderingsprosjekt. Styrker caset, men null utslag på kurs.

“Den potentiella kunden äger en metod som baserat på olika avfallsströmmar kan ackumulera PHA. De har dock ingen egenutvecklad metod för utvinning av PHA ur bakteriecellerna och det är för detta steg som företaget och Bioextrax har påbörjat ett utvärderingsprojekt. Utvärderingen kommer att ske baserat på material producerat i den pilotanläggning den potentiella kunden har i bruk idag.”

" Den potentiella kunden har lång erfarenhet av att optimera, skala upp och kommersialisera bioteknologiska processer, och vi ser därför god potential i detta projekt. Då kunden själva är ett licensierande bolag kan snabb utrullning ske när utvärderingen är färdig."

Trenger kommersielle meldinger for å gi utslag på kurs ja…
likevel spennende evaluering! Kanskje det kan gå litt fortere med mindre selskaper, hvertfall når de allerede har en metode for å danne PHA?!

3 Likes

“Bioextrax AB: Bioextrax erhåller innovationsbidrag om 0,9 MSEK från EU för uppskalning av patentsökt PHA-produktionsprocess”
https://ir.spotlightstockmarket.com/en/market-overview/news//news-article?id=79328
Har nok ikke veldig mye betydning på kort sikt, men støtte fra EU til et stort utviklingsprosjekt i samarbeid med flere store partnere som Carrefour og Schreiber Foods er i hvert fall en god validering på at mange fortsatt vurderer teknologien som lovende.

12 Likes

«GAV’er» på 35,41 å sitter hardt på henda for ikke å dumpe litt til fordel for en annen jeg sitter 40% i. What to do :thinking: Nå er det mye bra der ute til fine priser.

1 Like

Hehe ja ikke helt lett om dagen… Har lyst å kjøpe mer i så mange av mine favoritter som har gått ned, men har av prinsipp sittet fullastet fordi jeg har sånn troen på alle… Ekstra posten min røk her dessverre på rundt 50 til fordel for en annen da, men har jo falt litt den også… Og dette er jo egentlig en kjempemulighet for å øke her igjen…

2 Likes

Den 19 april 2021 påbörjade Bioextrax AB (publ.) ett projekt med en global topp-10 producent av förnyelsebara material för bland annat förpackningar. Ett första steg i projektet var att Bioextrax skulle producera olika PHA-typer för utvärdering. På grund av bristande leverans från Bioextrax sida väljer förpackningsproducenten att avsluta projektet, men öppnar för en fortsättning när Bioextrax kan leverera de efterfrågade materialen. Bioextrax målsättning är att projektet ska återupptas redan under andra kvartalet 2022.

Det er jo egentlig helt sinnsykt at de har måttet nedprioritere en global topp-10 producent av förnyelsebara material… Må inn igjen så snart som mulig den ekstra posten :wink:

Spesielt! De sier at de ikke har kunnet prioritere prosjektet, men at de samtidig håper å ta det opp igjen når de har fullført prosjektene med høyest prioritet. I tillegg guider de at de håper å få gjenopptatt dette prosjektet i løpet av Q2 så det høres jo ut som de viktigere prosjektene vil være fullført i løpet av Q2?
Edit: ser nå at det er de nyansatte som skal tilføre ressurser i løpet av Q2, de to setningene stemmer kanskje ikke helt overens?

Vi är förstås inte nöjda med att projektet avslutas, men vi hoppas kunna återuppta det när vi väl genomfört våra mest prioriterade projekt. Vi stärker löpande vår leveranskapacitet genom nyanställningar och därför tror vi att detta projekt kommer att kunna startas upp igen redan under Q2 2022. " säger Edvard Hall, VD, Bioextrax

De inngikk jo en avtale med BioProceed før jul for å kunne levere større volum på samples… Men samtidig rart de har inngått nye evalueringer da eller? Om de ikke klarer å levere nok til pågående?

Eller kan det være kunden her har vært litt for storkrevende samt prøvd og feilet litt for mye? For BIOEX får vel ikke betalt noe for disse prøve materialene?

Eller er jeg bare for positiv til BIOEX til at jeg ikke klarer se en negativ årsak her?