Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Sulapac ? Finsk

Edit:
“made of 90% bio-based materials from renewable resources: FSC™ certified wood chips that are by-products of industrial side-streams combined with camellia seed shells.” Er det bioplast?

“Sulapac® is an award-winning, patented, bio-based alternative for conventional plastics”

1 Like

Høres riktig ut. Det er vel L’oreal og ikke Chanel som har vært nevnt som Bioextrax-partner forresten.

1 Like

Yup, de har nevnt ~90k ansatte på topp 3 kosmetikk evaluering… tallet jeg fant på Chanel var 27k

1 Like

Innsidekjøp på 8.600 aksjer av COO Klas Ingstorp i dag. Hyggelig å se at ledelsen har tro på selskapet :+1:

7 Likes

Veldig bra å se. Håper det betyr at det er avtale på vei! Kjøpte selv en del aksjer i dag på 27,5.

2 Likes

Webinar som var 30 mars

2 Likes

Om patentene holder, og plasten blir bra nok ,kommer dette til og ta totalt av. Bioextrax og Smoltek kommer til og bli gull.

3 Likes

Det er bra at det stadig kommer ny forskning frem og stadig mer oppmerksomhet på hvor ille plast er for mennesker, dyreliv og klima.

Som aksjonær i Bioex er det lett å tenke at vi har løsningen og at dette må gå fort. Sannheten er vel at det kommer til å ta lang tid og oljelobbyen er skitten og stor. Det som er positivt for oss som er aksjonærer at det skal kun noen få avtaler til for at kursen mangedobler seg og får ballen til å begynne å rulle. Jeg er ganske sikker på at de tålmodige vil se investeringen sin gå 20 og 30 X de kommende årene.

5 Likes

Dette blir spennende.

9 Likes

Ja spennende prosjekt det. Får håpe noe snart resulterer i avtaler. Er det vi trenger, men dette er absolutt stort og spennende.

3 Likes

De har vel fått prøver tidligere vil jeg tro,da de kjøpte for 3000 dollar nå,tyder på at det kan bli noe her da.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2022/05/03/bioextrax-bioextrax-inleder-utvarderingsprojekt-med-godisproducent.html

3 Likes

Kort google søk:
2020 Global Top 100 Candy Companies | Candy Industry

  1. Mars Wrigley Confectionery
  2. Ferrero Group
  3. Mondelez International

Kan det være Ferrero, som er medlem av GO!PHA ?

https://www.ferrerosustainability.com/int/en/our-approach/protect-the-environment

3 Likes

Wrigley (mars) var min første tanke, siden de fremhever tyggegummi i meldingen

2 Likes

Ferrero har også no tyggis gjennom Tic tac

1 Like

Det hadde vært helt helt sykt.

Wrigleys har 35 % av tyggegummimarkedet worldwide.

Mondelez eier cadbury som er neste på listen med 26 % (mer kjent for basset vingummi).

Ferrero driver med tic tac gum. Lav markedsandel.

Enhver av disse hadde vært gull.

6 Likes

Jeg var nok litt kjapp ja, baserte det på at Ferrero var medlem av GO!PHA - men hvem er ellers medlem der? :wink:

gopha_medlem

https://www.mars.com/sustainability-plan

Så Wrigley (Mars) er kanskje mer sannsynlig :grin:

6 Likes

Virkelig en veldig bra melding.
Markedet vil kun ha licensavtale nå, lite risikovilje å spore.
For en kundeliste lille Bioextrax har, når de rette er overbevist og tar fram “kuleramma” kan det bli morro…

Ingen konkurrenter!

“dagsläget finns inte denna typ av mcl-PHA kommersiellt tillgänglig. Bioextrax patenterade extraktionsmetod möjliggör kommersiell tillverkning av denna typ av mcl-PHA,”

7 Likes

Googlet “wrigleys pha” de har er samarbeid gående med Danimer på innpakkingsposer.

Googlet videre… tror det er noe her:
https://patents.google.com/patent/WO2021086927A1/en?q=polyhydroxyalkanoates+chewing+gum&oq=polyhydroxyalkanoates+chewing+gum

Mars incorporated er eneste som har så god patentmatch som dette. Medium chain length PHA. Wrigleys har forsket på dette siden 90-tallet…

1 Like

Kundelisten på “utvärderingsavtal”, eller prøvebatcher på godt norsk, er lang og imponerende.

Jeg tror ikke noen av disse vil komme med store volum- og pengeavtaler over natten, men mer som en gradvis oppskalering, slik vi så på meldingen 25. mars.

Jeg har innfunnet meg med at dette kommer til å ta tid. Snøballen har begynt å rulle, men det tar litt tid før den får fart og størrelse.

1 Like

Kan tyde på at Wrigley har kommet langt med hvordan PHA-substansen i tyggegummi skal være men trenger hjelp til å produsere det slik de vil. Hvis svaret på det er Bioextrax sin metode går vi lyse tider i møte. Og dette er bare ett av etterhvert svært mange samarbeid :+1:

3 Likes