Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Det hadde vært helt helt sykt.

Wrigleys har 35 % av tyggegummimarkedet worldwide.

Mondelez eier cadbury som er neste på listen med 26 % (mer kjent for basset vingummi).

Ferrero driver med tic tac gum. Lav markedsandel.

Enhver av disse hadde vært gull.

6 Likes

Jeg var nok litt kjapp ja, baserte det på at Ferrero var medlem av GO!PHA - men hvem er ellers medlem der? :wink:

gopha_medlem

https://www.mars.com/sustainability-plan

Så Wrigley (Mars) er kanskje mer sannsynlig :grin:

6 Likes

Virkelig en veldig bra melding.
Markedet vil kun ha licensavtale nå, lite risikovilje å spore.
For en kundeliste lille Bioextrax har, når de rette er overbevist og tar fram “kuleramma” kan det bli morro…

Ingen konkurrenter!

“dagsläget finns inte denna typ av mcl-PHA kommersiellt tillgänglig. Bioextrax patenterade extraktionsmetod möjliggör kommersiell tillverkning av denna typ av mcl-PHA,”

7 Likes

Googlet “wrigleys pha” de har er samarbeid gående med Danimer på innpakkingsposer.

Googlet videre… tror det er noe her:
https://patents.google.com/patent/WO2021086927A1/en?q=polyhydroxyalkanoates+chewing+gum&oq=polyhydroxyalkanoates+chewing+gum

Mars incorporated er eneste som har så god patentmatch som dette. Medium chain length PHA. Wrigleys har forsket på dette siden 90-tallet…

1 Like

Kundelisten på “utvärderingsavtal”, eller prøvebatcher på godt norsk, er lang og imponerende.

Jeg tror ikke noen av disse vil komme med store volum- og pengeavtaler over natten, men mer som en gradvis oppskalering, slik vi så på meldingen 25. mars.

Jeg har innfunnet meg med at dette kommer til å ta tid. Snøballen har begynt å rulle, men det tar litt tid før den får fart og størrelse.

1 Like

Kan tyde på at Wrigley har kommet langt med hvordan PHA-substansen i tyggegummi skal være men trenger hjelp til å produsere det slik de vil. Hvis svaret på det er Bioextrax sin metode går vi lyse tider i møte. Og dette er bare ett av etterhvert svært mange samarbeid :+1:

3 Likes

Det er nok noe her, ja. De har forsket, prøvd og feilet. Nå tester de bioex, for å se om de har klart å knekke koden. Blir spennende å se, men holder stramme tøyler på håpet.

Ligger litt jobb bak

https://patents.google.com/patent/WO2021086927A1/en?q=polyhydroxyalkanoates+chewing+gum&oq=polyhydroxyalkanoates+chewing+gum

Det kan åpne seg et vannvittig marked og etterspørsel om dette holder mål.

4 Likes

Da ser det endelig ut som bioex er tilgjengelig for handel i DnB-platformen også. Kjedelig med disse overføringene som tar flere dager mellom ulike løsninger. Glemmer å fylle når den går sub 30.

1 Like

Ja, tror den har vært tilgjengelig en liten stund der nå…

Har vært tilgjengelig hele tiden men du må bare ringe inn ordre på Spotlight .

Jeg prøvde en gang, men hun jeg pratet med visste ikke hva spotlight var.

Mulig telefonsvareren til DnB koblet meg feil - stort sett ender jeg opp med å legge på før roboten deres rekker å gi meg infarkt. Får utslett hver gang jeg ringer og kommer inn i den loopen.

Har sett tilgjengelig ut sida dei freshet opp designet på handels plattformen … men ikke prøvd hverken kjøp eller salg på den kontoen siden …

Edit: måtte ringe megler i lokal bank for å handle gjennom DnB saken i januar i fjor

Nå kan man selge og kjøpe Bioex gjennom DNB… Uten mellomledd…

2 Likes

I bioplastics webinar nevner Edvard Hall såvidt at et amerikansk selskap ønsker å bruke CO2 fangst til å produsere bioplast.

Ser at en ansatt i Bioextrax har likt ett innlegg på linkedin om Newlight Technologies. Kan det være disse EH snakker om? Og kan det være de har noe samarbeid?

2 Likes

Tenker det er bra at de evner å tilpasse seg situasjonen løpende :+1:

5 Likes

Kan kanskje tyde på at noe er i ferd med å skje :man_shrugging:

I det skede Bioextrax befinner sig nu, och för nästa steg i vår utveckling, krävs ett annat typ av ledarskap än tidigare. Min styrka och intresse ligger i att etablera relationer med nya potentiella kunder och partners, och jag ser mycket fram emot att fortsätta arbeta med detta tillsammans med Per Erik och resten av Bioextrax.” säger Edvard Hall.

Edit: Eller at noe måtte gjøres for å få ting til å skje :man_shrugging: Vanskelig å tyde.

Går nok inn i en ny fase av selskapsutvikling her.

Hva betyr “tilförordnat”? Er det midlertidig?

“En process för rekrytering av en ny permanent VD kommer påbörjas inom kort.”

Ble det for mye for Edvart å ta seg av akkurat nå? Han fortsetter jo på full tid, så på ingen måte noen dramatikk bak “avgangen”

2 Likes

Virker som det er midlertidig ja…

Hang meg nå litt opp i dette jeg:

“Under det senaste året har antalet potentiella kunder för Bioextrax teknologier, och produkter som kan tillverkas med dessa teknologier, ökat markant. Under samma period har organisationen vuxit och olika strategiska valmöjligheter öppnats upp. Denna nya situation ställer andra krav på VD-funktionen framöver.”

:blush:

2 Likes