Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Bioextrax (BIOEX) 🇾đŸ‡Ș

Noe negativ stemning pÄ Discord
 hva tenker dere?

Selv tenker jeg at det kanskje bare er bra at Edvard fÄr ryddet kalenderen sin litt
 sÄ de ikke mÄ sette flere evalueringer pÄ pause ? :wink:

At han dedikerer seg 100% til utvikling pÄ businessen/nye avtaler tolker jeg som bare positivt. Han har gjort en fantastisk jobb sÄ langt Ä med bare foukus pÄ dette fremover kan det sikkert bli enda bedre. Har fortsatt trua Ä peller fremdeles i histen og pisten.

3 Likes

Hvordan kan man tolke dette negativt? De utvider jo organisasjonen og ingenting er bedre for Bioex at EH fÄr konsentrere seg mest om kunderelasjoner.

Utelukkende positivt spĂžrr du meg.

2 Likes

Helt enig! Blir spennende fremover

1 Like

Syns ikke det er noe dÄrlig stemning pÄ Discord jeg. Nye VD fÄr ta seg av forhandlingene med de som etterhvert vil kjÞpe selskapet mens EH fortsetter Ä skaffe kunder tenker jeg.

2 Likes

Tok seg opp igjen, men noen som stilte spÞrsmÄl til hvorfor det var umiddelbar effekt, skrev det virket forhastet, og noen spÄdde at det ville gÄ ned i morgen

Kan kanskje virke forhastet om man skal se pÄ det negativt, men pÄ en annen side er det jo kanskje mer positivt at man endrer pÄ dette, hvis det er tilfellet som PM antyder at de har mange potensielle kunder nÄ.

Godt at de tar tak i dette med engang hvis det er mye “pĂ„gang”. Spennende Ă„ se om det vil hĂžste frukter i nĂŠrmeste fremtid. Vi venter jo enda pĂ„ den forlĂžsende kommersielle avtalen(Ja vet de har en FCB, men de er jo ogsĂ„ i startup fasen).

2 Likes

Slike saker gjÞr meg optimistisk pÄ bioex (og andre bio-lÞsninger) vegne

2 Likes

Utelukkende et sterkt signal ifra Styre!
Edvard fortsetter med det han kan best, og spent pĂ„ hvilken “kapasitet” som kommer som ny VD

En til ifra Perstorp?

Snart Q1 :hugs::hugs::hugs:

2 Likes

Hvor mange har de ifra Perstorp nÄ? Halve staben? :stuck_out_tongue_winking_eye: Tar det som et godt signal da De er et bolag med mange Är pÄ baken i bransjen :muscle:
Q var den 30.5 @Chilli ?

Mener jeg har lest 5 stk - (ta det med en klype salt) :sweat_smile:

Det blir ingen börsnotering av Perstorp. Köps i stÀllet upp av PETRONAS Chemicals Group Berhad för 2,3 miljarder euro. https://nyemissioner.se/foretag/planerad-notering/perstorp_holding_ab/1439

1 Like

Ja :+1::pray:

1 Like

Ang “flukten” fra Perstorp (P) over til bioex, jeg er ikke bare rolig for den. Dette kan ogsĂ„ vĂŠre “avdanket overskuddsmateriale” som ikke sĂ„ noen framtid for seg selv i P.

Det har vÊrt en dd i P som har pÄgÄtt en stund, og de kan ha fÄtt krav pÄ seg om Ä rydde i rekkene. Dette fÄr jeg nok ikke vite sÄ mye om, sÄ jeg fÄr bare leve med den usikkerheten.

Trenger jo ikke Ä vÊre avdanket heller, men jeg vil tro P legger en innsats i Ä beholde de de vil ha med videre pÄ laget.

Gutta har vÊrt med pÄ Ä bygge opp Perstorp. NÄ skal skuta selges. Hvorfor ikke hoppe over Ä bygge opp bioex med Deres erfaring til samme nivÄ. EH har startet fantastisk fra start up til scale up. Kanskje det var disse gutta bl.a de trengte for Ä skyte fart videre. Vi fÄr vel en pekepinn da den 30/5

«avdanket overskuddsmateriale”

Uppdatering: I mitten av maj 2022 meddelades att PETRONAS Chemicals Group Berhad (PCG) köper Perstorp Holding för 2,3 miljarder euro (motsvarande ca 24,1 miljarder kronor).

2 sider


  1. Som du inne pÄ, at Bioextrax tar over "Restavfallet " etter salg
 Noe det er naturlig at tankene streifer innom


  2. Bioextrax har fĂ„tt en gyllen mulighet til Ă„ kapre flere i toppledelsen i Perstorp, de har sitter pĂ„ erfaring, kontakter og CV som “klinger” godt internasjonalt!

De har vĂŠrt med Ă„ bygd opp Perstorp til det de er i dag.
ForhÄpentligvis er de skrubbsultne pÄ ny suksess!

Fasiten vet vi ikke :sweat_smile:

For all del, solid erfaring, og industribyggere sÄ det holder. Men ifm dd pÄ P har de helt sikkert satt igang en prosess med effektivisert og slanking. Kanskje noen nye verdier og eierstrategi. Ikke alle vil identifisere seg med det, eller ser sin egen framtid i en slik prosess.

Om det er daukjĂžtt eller crĂšme som kommer til bioex kan jo til en viss grad leses av CV, roller og ansvar de har hatt i P. Her er det ingenting som trigger varsellampene. Men det skal leveres framover.

Derfor jeg ikke er bare rolig for dette.

2 Likes

Limer inn ifra det svenske forumet


Mycket tankar som luftats hÀr inne sedan i torsdags nÀr VD-bytet annonserades, mycket gissningar och det Àr det enda vi kan göra eftersom vi inte vet. Hade Edvard klivit av bolaget och t.ex. sÄlt aktier Àr det ett helt annat lÀge, han Àr kvar och kommer köra pÄ. Edvard har varit ett mycket bra ansikte utÄt för bolaget, kunnig, duktig att presentera, vÀldigt lugn och lÄter sÀker vid t.ex. frÄgor. Jag har dock ingen aning om hur duktig Edvard Àr att sÀtta hÄrt mot hÄrt i förhandlingar, finns en risk att man Àr en people pleaser i kombination med att han inte har erfarenhet att förhandla med större internationella organisationer, detta har nog diskuterats en tid samt att Edvard inte var med i optionsprogrammet som kom för en mÄnad sedan. Vi ska komma ihÄg att ett licensavtal krÀver en relativt kraftig investeringar up-front för de som vill licensera tekniken, de större bolagen vet ocksÄ att Bioextrax Àr en liten spelare utan intÀkter, vilket jag tror kommer förÀndras snabbt efter vi ser första riktiga validerade avtalet. Senaste halvÄret har man vÀxlat upp Bioextrax pÄ en ny nivÄ, exempelvis har Tooby som varit med lÀnge och Àger 6% av bolaget gett plats till mer erfarna i styrelsen som har mer relevant kommersiell och industriell kompetens. De spelare de förhandlar mer Àr nÄgra av vÀrldens största bolag, allt tar lÀngre tid Àn vad man tror. En sak som man kan vara sÀker pÄ Àr att de förvÀntar sig förhandla direkt med VD i ett 12 manna bolag. Jag har trÀffat Per-Erik Velin i 2 zoom möten. Han har gett ett gott intryck och lyft fram sin spetskompetens inom industriell kommersialisering, prioritering, exakt det han jobbat med i hela sin karriÀr i bland annat Europa, Asien m.m. Jag tror inte man dröjer lÀnge innan nÄgot kommer, blir heller inte förvÄnad om han stannar som VD om man lyckas stÀnga ett avtal i nÀrtid.

2 Likes

“Edvin” pĂ„ Discord har snakket med Edvard og fĂ„tt en solid begrunnelse for endringen i ledelsen. HĂžres ut som de forhandler med flere aktĂžrer, og at endringene i ledelsen er gjort for Ă„ kunne handtere dette pĂ„ en god mĂ„te👍

3 Likes

Ja, virker som det er " bobler" pÄ gang, i positiv forstand :sweat_smile: