Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

4 Likes

Vi vet hvordan det føles å sitte utenfor når det kommer nyheter. Det er fortsatt plass til deg også :wink:

3 Likes

Helt enig, nok en enorm derisk for caset :grin:

Men hadde trodd en oppdatering her ville drive kurs enda mer …

4 Likes

Det er bare å låse skuffen og fortsatt vente i spenning.
God helg :blush:

Ja svarte dette er konge. Har jo vært snakket mye om den der. Er jo bare å se på de som jobber innad plastresirekuleringsbransjen, det er ikke enkelt å få det kjemiske oppe å gå. Ref Quentafuel f.eks. Så at de vil prøve det ut steg for steg i en uprøvd teknologi er jo logisk.

Tror mange har solgt og er sittende/uvitende på gjerdet inntil videre. Vi fårse om det kanskje kommer en del interesse igjen.

2 Likes

Fordi et pilotprosjekt nå går over til å bli et betalt prosjekt, som skal vare i 10 mnd? Og, betalingen? Jo, 4.800 Euro per mnd.
Jeg forstår ikke helt hvordan det skal være ‘de-risk’?

Alternativet er jo at et pilotprosjekt blir avsluttet av ulike grunner. Så at en så stor potensiell kunde ønsker å istedet gå videre er vel derisken han snakker om. For all del, alle venter jo på de store avtalene med mye penger. Men får jo ikke de etter en liten pilot med en så stor kunde uten at det tester det videre i sitt anlegg.

Ikke vært borti utviklingsprosjekter før da? De som har fulgt med har visst at det ikke forventes å gå rett fra evaluering til kommersielt

Hvordan kan det ikke redusere risikoen at en topp3 kosmetikkprodusent med egen produksjon av PHA går videre med Bioextrax sin teknologi?

4 Likes

Derisk er når en stor aktør sier at de går videre med denne teknologien etter å ha prøvd den ut over en lang periode.

Den som ikke forstår det får investere i en annen bransje.

4 Likes

Flotte nyheter etter å ha vært ute på møter i hele dag. Att aktøren går videre betyr jo at dette er noe de har tro på og vil være med å utvikle. Selfølgelig skulle man ønske at det var en håndfast avtale med masse penger, men ting tar ofte litt lenger tid enn antatt. Spesielt med en litt uprøvd metode.

1 Like

En mellomting er det. Veldig gøy at de går videre, men pilotprosjekt er der av en grunn. Det kan være flere piloter, og det er ikke gitt at det går veien. Derav reaksjonen også i markedet. En stein av gangen, og det vil fortsatt ta tid.

Jeg er fortsatt utenfor, men vil revurdere inngang ila året

2 Likes

De har jobbet med Bioextrax i snart 2 år… Alt er positivt og nå satser De videre… Og du skjønner ikke att dette derisker caset???
Ett av verdens største innen sitt felt… HALLO
:joy::joy::joy:

4 Likes

Mener du bioextrax? Hvor hevdes det

Han mener vel kosmetikk selskap

Nå gjør du deg dummere enn du er sjerkyll :wink:

" ett av världens största kosmetikaföretag" står det i overskriften i meldingen. Du har vel lest den før du uttaler deg?

Joda!
I midt hode er dette positivt, ett tegn på interesse fra en stor aktør.
Men, fortsatt har ikke selskapet ‘product/market fit’, eller? Og, vi vet heller ikke hva selskapet vil få betalt for sin IP (som skal blandes med kosmetikkaktørens). Videre: det er langt frem (10 mnd) og sannsynligheten for et godt utfall, hva er den? 50%, eller høyere?

Hei! Ikke tro at jeg er smartere enn det jeg er … ! :older_man:

Nei, vi vet jo ikke noen summer enda, mente jeg hadde sett en pekepinn i tidligere melding, men finner ikke dette nå… selvfølgelig ingen garanti på at endelig produkt lykkes, men de må jo ha hatt veldig lovende resultater når de besluttet å integrere Bioextrax sin teknologi i anlegget sitt.

Det hadde selvsagt vært ekstra gull om de hoppet rett til kommersialisering (slik som FCB), men de følger egentlig sin egen plan nå.

Angående potensialet ved en eventuell kontrakt, så kan man jo se for seg at PHA blir inkludert som filler i L’Oréal sine produkter, dersom det er L’Oréal som er kunden… fra patentet jeg linket til nylig nevner L’Oréal følgende produktlinjer som kan inneholde fillers:

4 Likes

Denne står i 20 - 21 området neste uke hvis det ikke kommer noe mer konkret…

1 Like