Hehe, det blir noe annet Har dippet ned på 70-tallet hver dag i det siste men ikke i dag (foreløpig).
Vi kan gjerne snakkes på 70-tallet etter 1:5 splitt fra 350SEK
Nå er selskapet verdt 250mSEK.
Hva tenker man selskapet vil bli verdt hvis techen valideres og man kan se for seg utlisensieringsavtaler i fleng?
Jeg spør, fordi jeg synes ikke det virker som om det er noe særlig som er priset inn akkurat nå, og jeg sliter med å finne referanseselskaper hvor businessideen er å kun utlisensiere.
1,5mrd SEK? 3?
Det er vel verdt 300mSEK nå, med TO-konverteringen?
Jeg har ikke noe regneark-modell å vise til, men at selskapet skal kunne vurderes til minst 1mrd SEK dersom de lander avtale innen bioplast, må vel være en no-brainer…?
Du har rett, nærmere 300mSEK. Og jeg er enig i den oppsiden på instinkt. Potensialet for første halvdel av 2021 blir ganske enormt hvis man tenker igjennom det.
Men så klart, mye risiko forbundet med denne valideringen.
Blir fort store tall hvis de får validert at techen kan skaleres og de får inn første dealen. De har jo gjort en fin jobb med å skissere potensielle summer i flere av de ulike samarbeidene. Når de da i tillegg sier det største problemet er at de ikke klarer ta unna all interessen så ser det jo unektelig lyst ut. Når det også er sagt at marginene er på 90+?
Marginene blir gode om de får avtaler
Blir jo BaaS (Bacteria-as-a-Service)
Mangler bare at de kommer med melding om at bakteriene deres kan lage hydrogen, da hadde det eksplodert
Ja, nettopp. De vil jo gjøre seg uvurderlige i prosessen hos det selskapet som lisensierer inn bakterien.
Jeg kommer ikke unna å tenke at det er muligheter for en tiganger til i 2021 hvis ting klaffer og bullmarkedet holder seg.
Da tenker jeg også en del på oppmerksomheten de vil få internasjonalt.
Hva spiller det for rolle 1kr eller 5, i det store og hele. Når selskapsverdien er såpass “lav”
Tror mann på at de skal lykkes, så kjøper mann på 80+…
Den største tabba mi var å ikke se den “Grønne styrken” til den gang NEL. Solgte fordi jeg trodde dette tar tid…
Denne tabben skal jeg ikke gjøre her, er plast i fokus i verden… JA… Uten tvil!!!
Selvfølgelig risiko i BIOEX, men for en mulighet så tidlig…
Mange gjør seg nok den feilslutningen at 80 er høyt, både fordi den har gått fra 11SEK, og fordi stigningen hae vært rask.
Men de glemmer at det kun er 3.5mill aksjer i selskapet.
Litt samme typen logikk som gjør at Vaccibody er priset til over 21mrd Mange ser på kurs og ikke market cap.
Plast er definitivt i fokus, og EUs Green Deal kommer til å gi god drahjelp til selskaper som kan bidra til å få frem alternativer!
Richard Tooby Head of Marketing & Sales løser inn tegningsopsjoner
Det utgjør nesten 14 % av TO-ene
Blir cayman island på han når avtalene begynner å renne inn😂
En annan tänkbar vinnare på utvecklingen är bolag som bedriver satsningar på att hitta sätt att producera biologiskt nedbrytbar plast. Ett sådant bolag är Spotlight-listade Bioextrax, som inlett flera utvärderingsprojekt för bioplast med multinationella bolag för dess bakteriella och patenterade så kallade PHA-process.
Det er mange som vet om dette selskapet, synes jeg. Det er artikler i media i alle verdensdeler, og likevel er prisen på selskapet ca 300mSEK. Jeg tror jeg plukker opp litt til i løpet av uken, så det blir litt ekstra moro dersom ting begynner å skje.
Bioex er Kjempespennende, når første avtalen kommer med cash - smeller det oppover…
Største utfordringen de hadde, var å bistå alle “fremtidige” kunder…
Følger mann denne på utsiden, så kommer FOMO følelsen fort
Dersom de får en fordelaktig avtale så kommer også nyhetsinnslagene på SVT og det blir en memeaksje i Sverige.