Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Kan “lille” Bioextrax ha funnet veien helt inn i kontorene til PepsiCo?

1. PepsiCo har siden 2017 hatt et samarbeid med Danimer Scientific og et mål om at de innen 2025 skal ha kun biologisk nedbrytbar emballasje: https://www.pepsico.com/news/press-release/danimer-scientific-and-pepsico-to-collaborate-on-biodegradable-resins.
    Danimer Scientific er det selskapet de fleste tror er den “nord-amerikanske PHA-produsenten” fra meldingen 25.11.2020. https://news.cision.com/se/bioextrax/r/bioextrax-paborjar-utvarderingsprojekt-tillsammans-med-nordamerikansk-producent-av-bioplasten-pha,c3243745 Merk at det her er presisert at de har hatt en langvarig relasjon, og det er først i november at de har blitt enige om en 3 månederes konkret evalueringsavtale basert på flere lovende tester. Denne får vi svar på om ikke lenge.

2. Edvard Hall presenterte en slide på Stora Aktiedagen hvor de to mest fremtredende selskapene han har tatt med er L’Oréal og PepsiCo. Vi “vet” at de har et pågående samarbeid med L’Oréal. Han har også tatt med H&M, som vi med sikkerhet vet de har et forskningssamarbeid med.

3. Medgründer av Bioextrax, Kristofer Cook, som i dag er VD i Carbiotix kunne for noen dager siden annonsere at Carbiotix hadde blitt tatt inn i varmen hos PepsiCo. Dette er selvsagt ikke direkte relatert til Bioextrax, men vi vet alle hvor mye relasjoner har å si i næringslivet. https://news.cision.com/carbiotix/r/carbiotix-accepted-into-pepsico-s-greenhouse-accelerator-program,c3266093

6 Likes

Dette lille svenske selskapet har evalueringsavtaler med noen av verdens største selskaper innen en bransje som bare blir hottere og hottere de neste årene.

Blir techen validert av den første utlisensieringsavtalen, hva da?

3 Likes

Da gjelder det vel å ikke bli frista til å ta gevinst for min del, med det potensialet som er her. Har jo mye å gå på før den tar igjen de norske ESG aksjene i hvert fall :smile:

Er vel snart tid for en ny utviklingsavtale også, kom jo 2 i mnd siste 4 mnd i 2020, og de sier jo det ikke står på interessen.

2 Likes

Bioextrax erhåller innovationsbidrag om 2,5 MSEK från EU för projekt kring mikrofibrer från fjädrar

6 Likes

”För oss innebär detta – utöver det direkta finansiella stödet om 2,5 MSEK – att projektet finansierar expertis och
utrustning som behövs för att skala upp vår process till ca 10 gånger den pilotskala vi i nuläget har. Dessutom kommer
flera ledande företag och forskningsinstitut inom biomaterial att analysera och testa mikrofibrerna i ett antal
intressanta produkter, exempelvis inom jordbrukssektorn. Detta är precis den typ av aktiviteter som vi sedan tidigare har
planerat att genomföra som en del av kommersialiseringen av vår teknologi för att konvertera fjädrar till mikrofibrer.
Tack vare extern finansiering kommer vi nu att kunna genomföra detta snabbare och till en lägre kostnad, samtidigt som
expertisen vi får tillgång till och relationerna vi genom projektet bygger med potentiella köpare av mikrofibrer, ökar
chanserna till en lyckad marknadsintroduktion.” säger Edvard Hall, VD, Bioextrax

8 Likes

Strålende nyheter, her bygges det sten på sten :+1::+1:

2,5mSEK er gode penger i kassen for et selskap med så lav burn-rate! :star_struck:

Men enda viktigere det VD skriver over :rocket::clap:

1 Like

Her er det bare å ta plass, og vær vennlig lukk dørene, for her kommer det til å bli høy hastighet om ikke lenge.

2 Likes

Håper vi får kontantene i utbytte

Bioextrax genomförde under mars-april 2020 en nyemission som tillförde bolaget 6,47 MSEK före emissionskostnader. Emissionen avsåg units och innefattade bland annat utgivande av 330 125 teckningsoptioner av serie TO1. En teckningsoption TO1 gav rätt att teckna en ny aktie under perioden 4 januari 2021 - 15 januari 2021 enligt de villkor som angavs i memorandumet.

Slutavstämning har nu skett och 325 677 optioner har utnyttjats och 325 677 aktier har tecknats för 14,00 SEK/aktie, vilket motsvarar en teckningsgrad om 98,7% och tillför bolaget 4 559 478 SEK före emissionskostnader. Genom inlösen av TO1 och teckning av aktier kommer antalet aktier i Bioextrax att öka till 3 489 490 stycken.

Denna information är sådan information som Bioextrax AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.35 CET, den 19 januari 2021.

Da har selskapet cash til 22🚀

7 Likes

Når de da også fikk 2.5 mill til utvikling av dette prosjektet + all expertis som følger med uten kostnad, lukter det “fugl” i dobbel forstand.
“Tack vare extern finansiering kommer vi nu att kunna genomföra detta snabbare och till en lägre kostnad, samtidigt som
expertisen vi får tillgång till och relationerna vi genom projektet bygger med potentiella köpare av mikrofibrer, ökar
chanserna till en lyckad marknadsintroduktion.” säger Edvard Hall, VD, Bioextrax”

Bakterier/Biotech + Grønn fokus - MMMM :grin:

Det gir en meget god følelse for mange Gode meldinger på kort og langsiktig :ok_hand:

Selskapet er nå priset til under 300mill!!!
Tenker man litt på hvordan Grønne selskap prises til - Kan dette gå som en kule i flere år :smiling_face_with_three_hearts:

Se opp for “Høydeskrekken” :grin:

1 Like

Så gjennom denne og jeg kjenner litt på FOMO’en :smile:

Mot slutten i Q&A delen får han spørsmål om de største utfordringene.

1. Intern prioritering. Det skjer mye på alle tre produktområdene. Han kaller det et luksusproblem.
  2. De er nødt til å kjapt komme opp i storskala produksjon ellers er det ikke interessant for PHA kjøpere. Han sier de ønsker å lisensiere ut teknologien for å få til dette. Men det er helt klart ikke rett frem å starte storskala produksjon og det er nok ganske kapitalkrevende. 1000 tonn per år er ikke nok for de store kjøperne av PHA. Man må produsere 20-100 tusen tonn per år av ett nytt materiale. Utrofrding.
3 Likes

Det ble linket til et intervju av VD like over jul også (skriftlig). Der sa han nok en gang at den hardeste jobben var å prioritere innkommende kunder :star_struck::star_struck::star_struck:

3 Likes

De må for all del bare pøse på med evalueringsprosjekter så lenge de har kapasitet til å levere produktene som kreves. Flere prosjekter = flere utlisensieringsmuligheter.

Ventet på å sette inn siste rest av det jeg skulle ha i BIOEX denne uken, nå kan det vel fort bli litt fomo i morgen, hvis det blir kamp inn døra.

1 Like

Kommer det volum og vi bryter ut av flagget med motstand rundt 84 ligger potensialet mellom 130 og 180 avhengig av om man bruker log chart eller linært

3 Likes

150SEK og 1:10 splitt er mitt forslag til hvordan 2021 vil skride frem.

(eier aksjer, selger når jeg vil, gjør egne vurderinger)

Fine meldinger i dag, får ta på meg løpeskoa i morgen og kjøpe det jeg mangler.

2 Likes

Én av det som føles som få vellykkede beslutninger i aksjemarkedet i 2021 for min del, har vært å handle mer Bioextrax de siste dagene. Sitter nå med ATH-beholdning. :crossed_fingers::crossed_fingers:Så nå kan volumet bare komme! :rocket::wink:

Jeg fant forøvrig en artikkel fra ECHA (European Chemicals Agency) som viser til deres kamp mot mikroplast, og at de jobber for å få forbudet på plass. Dette kan fort komme i løpet av 2021. Artikkelen er fra desember.

2 Likes

Når treffer de 325677 aksjene markedet?
Kan være noen som vil ta gevinst med 14 kroner inngang?

Aner ikke når de “treffer markedet (som en bombe)”. Men en god del av de TO’ene er vel på hendene til de som deltok i emisjonen? Og de har jo kunnet selge aksjer siden den gang da de fikk 2 aksjer per TO.

Jeg tror heller at enkelte kan ha solgt noen aksjer i forkant for å ha cash til å kjøpe de billige aksjene. En stor del av aksjene har også gått til innsidere.