Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Bioextrax (BIOEX) 🇾đŸ‡Ș

Pluss fjĂŠr. Som har stort potensiale, veldig bra oversikt!

Men de har jo ekstremt mange interessenter innenfor PHA, sÄ at det ikke blir noen avtaler der etter hvert tror jeg er i overkant pessimistisk, det er bare det at TTT. Enhver avtale vil gi kursreaksjon.

3 Likes

Bra innlegg @Teiner !

Personlig tror jeg potensialet i L’OrĂ©al deal er mye hĂžyere enn 25 mill, men Pelle sa jo det selv at L’OrĂ©al er jo veldig hemmelighetsfulle overfor dem ogsÄ  sĂ„ er veldig vanskelig Ă„ beregne noe sĂŠrlig


Det er ganske sykt Ä tenke pÄ at det er 30% gumbase i tyggis! Og jeg som svelget en del nÄr jeg var liten :expressionless:

Jeg tror ogsÄ sukkerprodusenten er hÞyaktuell
 der virker det som ting har gÄtt fort siden vÄren. Har selvfÞlgelig ingen aning hvilke 6 sluttkunder de ha fÄtt inn pÄ samarbeid, men det snakkes jo om industriell skala, som Pelle har sagt er et litt lÞst begrep, men han sa han tror det hvertfall mÄ opp i 1000 tonn Ärlig for Ä vÊre innenfor.

2 Likes

Enig Stone
 og veldig bra innlegg i fra Teiner

Del gjerne innlegget ditt pÄ det svenske forumet!

3 Likes

Litt FOMO i Bioextrax nÄ  Deilig😊

6 Likes
2 Likes

38 mill egenkapital per nÄ, fÞr de kjÞper demo anlegg.

Og det kommer den nok til Ä vÊre etter at de har kjÞpt anlegget ogsÄ. Kassa derimot


1 Like

Stille her til at den har kommet seg over 3 igjen😄

4 Likes
7 Likes

Deilig Ă„ se Bioextrax I litt medvind :grin:

3 Likes

Og “nya, billigare och större lokaler” sĂ„ slipper vi gnĂ„let fra Edvin & co om de skal investere i bygninger ogsĂ„ :+1:

5 Likes

Mens vi venter pÄ kvartalsrapport


Et lite forsĂžk pĂ„ Ă„ forstĂ„ fremtidig potensiale i en kontrakt med sukkerprodusenten. Tidligere har jeg bare tenkt 1000 tonn PHA ettersom Pelle har skrevet at “industriell skala” er litt lĂžst uttrykk, men han vil tro at det i hvert fall mĂ„ vĂŠre 1000 tonn per Ă„r


Fra Steps artikkelen med Nordic Sugar (Nordzucker):
“John P Jensen adds that there is no conflict in terms of land use – there is enough land in Denmark and Sweden to produce sugar for both the food industry, other sectors, and the plastics industry. Around 100 000 tons of sugar would be needed to provide the Nordic plastic sector with sugar-based building blocks. Large size of production is needed for overall feasablity.”

Fra patentet Bioextrax nylig fikk innvilget:
“PHA yield of 70 g/L of cell dry weight and even higher have been obtained with the disclosed co-culture system.”

NĂ„ vet jeg ikke helt forholdet i denne co-culturen er
 men om vi forenkler noe
100 000 tonn sukker = 100 000 000 liter sukker (egentlig mer ~118 300 000 liter “granulated sugar volume” ifþlge online konverteringskalkulator)
70 g / L = 70 kg / tonn

100 000 tonn sukker * 70 kg / tonn = 7 000 000 kg PHA = 7 000 tonn PHA

Om vi tar utgangspunkt i tallene fra FCB avtalen med ca 3000 SEK per tonn PHA for ekstraksjon, sÄ snakker vi da om:
7 000 tonn PHA * 3000 SEK / tonn = 21 MSEK for ekstraksjon

Men her vil de jo benytte akkumulasjon fra Bioextrax ogsÄ, sÄ dersom de kunne tatt like mye i lisens for akkumulasjon, sÄ snakker vi da det dobbelte pÄ 42 MSEK per Är
??

Riktignok litt langt frem, optimistiske prosenter osv
 men potensialet er der :grin:

( Og dette er bare for Ă„ dekke Nordic plastic sector ! :wink: )

4 Likes

Fra VD ord
“NĂ€r anlĂ€ggningen vĂ€l Ă€r pĂ„ plats kommer vi att ha en modern utrustning som ger oss helt nya möjligheter att skala upp och ta fram material i större kvantiteter Ă€n vad vi har möjlighet till idag. PĂ„ grund av den mindre skalan som vi i dagslĂ€get Ă€r begrĂ€nsade av, kan vi lĂ€gga flera veckor pĂ„ att ta fram ett prov pĂ„ nĂ„gra hundra gram. Den nya pilotanlĂ€ggningen kommer att öka vĂ„r produktivitet och ge oss en kapacitet pĂ„ flera hundra kilogram i mĂ„naden.”

“VĂ„ra kundprojekt löper pĂ„ bra, dvs utan tekniska bakslag. Vad vi dock har lĂ€rt oss Ă€r att vĂ„ra tĂ€nkta kunder och samarbetspartners – framför allt större bolag – ofta behöver lĂ€ngre tid för att utvĂ€rdera teknologier och material Ă€n vad vi har rĂ€knat med. Som framgĂ„r av sammanstĂ€llningen lĂ€ngre fram i denna kvartalsrapport har vi under tredje kvartalet Ă€ndĂ„ tagit stora steg framĂ„t i mĂ„nga av de pĂ„gĂ„ende projekten. Flera av dessa, kanske framför allt projektet med sockerproducenten, kommer att kunna dra nytta av den kommande uppskalningsanlĂ€ggningen. I detta projekt med sockerproducenten Ă€r vi nu i fas 2 dĂ€r vi gĂ„r frĂ„n 7 liters skala till 60 liters skala. Analysresultaten frĂ„n fas 1 har skickats ut till de compounderare som Ă€r en del av vĂ„rt gemensamma projekt. NĂ€r den andra fasen Ă€r avklarad rĂ€knar vi med att den tredje fasen kommer att genomföras i vĂ„r nya uppskalningsanlĂ€ggning under vĂ„ren 2023.”

“Full Cycle Bioplastics (FCB) genomför för nĂ€rvarande en kapitalanskaffning och vi hoppas kunna kommunicera en uppdaterad tidsplan för uppskalning och kommersiell produktion nĂ€r kapitaliseringen vĂ€l Ă€r genomförd. Det Ă€r naturligtvis inte bra att FCB Ă€r försenade men vĂ„ra gemensamma lĂ„ngsiktiga ambitioner kvarstĂ„r.”

“Samtidigt som vi jobbar hĂ„rt med alla pĂ„gĂ„ende kundprojekt och EU-projekt fortsĂ€tter vi med att utveckla vĂ„ra teknologier. Ett bevis pĂ„ vĂ„ra framsteg Ă€r det godkĂ€nnande av vĂ„r patentansökan för produktion av PHA frĂ„n sukros som EPO gav oss tidigare i höstas.”

10 Likes

Det ser ikke ut som bÞrsmeldinger lenger legges ut pÄ Cision
 mÄ kanskje fÞlge med pÄ Nasdaq sine sider


https://www.nasdaqomxnordic.com/aktier/microsite?Instrument=SSE275002&name=Bioextrax&ISIN=SE0016276752

First North Sweden

1 Like

13:30 skal Bioextrax gÄ pÄ :slight_smile:

3 Likes

Bra oppgang og volum :hugs:

4 Likes

blitt smĂ„voksen og flyttet fra spotlight til first north. Er ikke store forskjellen sĂ„ vidt jeg vet, men mulig det “utvider” markedet/tilgjengeligheten for aksjen ( kan se sĂ„nn ut)

Lest litt bare for Ă„ prĂžve Ă„ forstĂ„, kan se ut som spotlight er veldig lokal lekebĂžrs, ngm er et underbruk av stuttgart bĂžrsen, sĂ„ rimelig ok greie. First north er OMX/nasdaq varianten av samme type “markedsplass” Begrensningene for en aksjesparekonto er den samme, alltsĂ„ ikke lov. Men regner med Ă„ vĂŠre notert pĂ„ samme systemet som hovedbĂžrsen i landet, gjĂžr det lettere for internasjonale Ă„ vĂŠre “pĂ„koblet”