Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Ja, men slik jeg har forstått det, med den prøveproduksjonsbatchen, så er vel det oppe å kjøre til etter sommeren eller noe med ny “fabrikk”? Personlig forventer jeg ikke så mye før det skjer, siden det er først da enkelte kunder vil virkelig fått sett teknologien sin funksjon. Men kanskje ligger det en fjør i hatten før det.

1 Like

Det er vel mai som har blitt sagt at den skal være oppe og gå, men er jo alltid fare for utsettelser. Og det er jo først da de kan tildby større volum og vise frem litt mer skalering.

Ja det kan skje noe der uavhengig av det nye anlegget. Da tenker jeg ikke på hatter :wink:

Ikke glem at det snart er gått 10 måneder :popcorn:

3 Likes

ja også skal de vel produsere i 2mnd for å fullføre en eller flere batcher, eller noe hvis jeg tar det fra husken riktig?

Hehe nei vi venter vel på både høns, tyggis og lipgloss mm :smiley:

5 Likes

G7-länderna har enats om att sätta stopp för plastförorening inom medlemsländerna till år 2040.

I ett 36 sidor långt dokument inför G7:s toppmöte i japanska Hiroshima i maj har nu planerna presenterats, rapporterar TT.

”Vi är fullt beslutsamma att få stopp på plastföroreningarna med avsikten att minska dem till noll vid 2040”, skriver man i ett utlåtande.

G7 består av världens sju största industrialiserade ekonomier.

3 Likes
3 Likes

Men nevner de noe om skatt på prod av nyplast? Dette skulle jo være helt hinsides til skatt på i EU, når Qfuel lanserte sin resirkuleringsteknologi. Men jeg har enda ikke sett noe til dette. Typisk storpolitikk å vedta noe, uten grobunn i noe substansielt infrastrukturmessig.

Det er dessverre helt riktig. Jeg kjenner ikke til noen særlige insentiver for hverken bedrifter (utenom renomme) som benytter seg av bioplast, eller for de som produserer dem. Flytende lovord uten klare øremerkede initiativ, og de håper det er nok lovord for at selskaper (som Bioextrax) fortsetter å forske og videreutvikle, og påtar seg all økonomisk risiko.

Jeg er fan av selskapet, men før det blir noe mer håndfast føring så blir det ikke store innhugg hos meg

1 Like

Endringer tar tid - men mye er på gang - og jeg vil tro det er tilstrekkelig mange store brukere av plast som vil ligge i forkant av regulering som kan komme neste 2-5 årene.

Each country is currently enforcing its own tax legislation on domestically manufactured goods and imported goods alike. Yet this places a complicated burden on multinational companies to tailor products to each policy and provide evidence about recyclable content. Fortunately, the UN is drafting an “End Plastic Pollution” resolution to set consistent, global rules for the production and waste process of single-use plastics. The draft is due to be signed in 2024 by all UN members.

Redeye førstkommende onsdag

image

2 Likes

Vi har “lover” som nødvendigvis ikke blir håndholdt. Både pga. brå innføring som ikke gir nok rom til omstilling, samt ressurser til oppfølging.

Misforstå meg riktig, jeg håper på suksess for dette selskapet og dets visjon - jeg tror bare ikke man kan forvente håndfast drahjelp fra politikken før de kommer med noe konkret

Jeg tror ikke det blir produksjon av PHA som erstatning for tradisjonelle plastprodukter/emballasje som vil løfte kursen her først. Det kommer nok noe annet først.

Når politikere skjønner at plast kan erstattes, kommer lovverket…
Ellers er det FOMO i dag i Bioextrax :grin:

Over 6 ja, lovende :+1::+1:

Dæven døtte :boom:

2 Likes

For de som ikke er på discorden :stuck_out_tongue_winking_eye:

Noen som har noen TA kommentarer?
@Hpbjorn @zappa66 ? :wink:

1 Like

Looking good, stanger mot 7 :muscle:

1 Like