Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Bioextrax (BIOEX) 🇾đŸ‡Ș

“The company estimates that the recently acquired facility will be able to produce a larger amount of PHA for market introduction and sample volumes. If this phase is successful, the company will have greater opportunities to accelerate the steps toward licence agreements and therefore we see potential of revising our valuation at a later stage”

Nettopp, det er en start
 de vil ha proof-of-concept i stÞrre skala fÞr de vurderer en oppgradering, fair enough - er vel det alle er spent pÄ fremover


Synes det er en fin fremstilt rapport med en del om teknologien, markedet, konkurranse, finanser, potensielle fallgruver og hva man bÞr fÞlge med pÄ fremover


De virker Ă„ ha gjort et noe generelt guesstimate pĂ„ volum, da det har estimert med 5% markedsandel for PHA i 2030 som de mener utgir 52 000 tonn, videre pĂ„ fjĂŠr regner de seg frem til 0,5% av totalt 4.5 millioner tonn som gir rundt 20 000 tonn (egentlig 22 500) i 2030
 De skriver at royalty er vanskelig Ă„ beregne pĂ„ fjĂŠr, men tar utgangspunkt i “an average of ten percent of the revenue from the produced licence volume”.

De lander pĂ„ kursmĂ„l 10,5 SEK basert pĂ„ “a fair enterprise value of SEK 995.8 million before adjusting for risk. As mentioned, we regard 30 percent to be a reasonable probability” og legger pĂ„ cash beholdning, ender da pĂ„ SEK 326,3 millioner, som de deler pĂ„ antall aksjer inklusive opsjoner(?) 31,09 millioner (er per nĂ„ ~25,6 millioner aksjer).

image

Personlig har jeg estimert med noe hÞyere inntekter, men forsÞkt meg med en noe lavere sannsynlighet (bare for Ä ha bakkekontakt), i tilfelle fÄ evalueringer ender med lisensavtale.

VH drar frem en del fine fordeler for Bioextrax sin teknologi pÄ side 13 og 14.

Noe av det jeg ogsĂ„ har lagt merke til fĂžr som jeg synes er veldig spennende er “Bioextrax process is universal and can work with all PHA-producing bacteria and with all PHA types.”, sĂ„ selv om det er et voksende antall konkurrerende PHA produsenter (som ikke bruker Bioextrax ekstraksjon per nĂ„), sĂ„ har de et bredere spekter enn mange pĂ„ forskjellige typer PHA.

La ogsĂ„ merke til “The company’s bio-based method can be used to convert poultry feathers into feed with a digestibility of approximately 99.7 percent according to analyses made by one of the company’s customers.”
Dette er vel info Bioextrax ikke har gÄtt ut med fÞr? Virker ekstremt bull!

Liker det som stĂ„r under upcoming events, som jeg ogsĂ„ tenkte pĂ„ at ikke kommer frem ellers i rapporten, at mange prosjekter virker jo temmelig modne etter hvert “Secondly, considering Bioextrax has several projects running today, some of which are in early phases, it is prudent to assume that some projects will not turn into a license agreement. However, several evaluation projects with major players are moving toward a decision. The company’s belief is that some of these will show proof of concept and that they will start to generate revenue streams for Bioextrax.”

Var det forÞvrig noen flere som begynte Ä lure litt pÄ topp 3 kjemi i oversikten?

Tror selvfþlgelig det er en feil
 fra kvartalsrapport

Tror VH mÄ har rotet inn noe fra sukkerprodusenten



En annen litt artig ting er at de trekker frem Total Corbion som en potensiell konkurrent innen biodegradable mtp PLA “Other bio-based and degradable materials include, for example, PLA (Polylactide). Players in this segment are, among others, the American company Natureworks and the Dutch Total Corbion.”
 men stĂ„r ingenting om at de er en potensiell kunde via Konkan.

6 Likes

30 % probability vil nok Ăžkes gradvis for hvert positive steg mot kommersielle avtaler. Konkan kan komme til Ă„ aksellerere dette.

2 Likes
6 Likes

Genom detta term sheet fÄr det amerikanska företaget en option pÄ en exklusiv licens för produktion av vissa typer av PHA för styva förpackningar i USA, Brasilien och Mexiko.

Stusser litt pÄ denne. Mulig jeg tolker feil, men hvorfor blokkere for andre :thinking:

Det mÄ vel bare vÊre enkelte PHB? Fortsatt fritt frem pÄ elastisk PHO. Men hvem kan det vÊre nÄr de er villige Ä gi eksklusivitet? Gir det vel ikke til mini start up antar jeg


1 Like

“Bioextrax redan pĂ„gĂ„ende projekt med andra potentiella producenter i nĂ€mnda lĂ€nder Ă€r undantagna exklusiviteten”

SÄ de har jo ikke sÄ mye Ä tape pÄ dette. Opsjonen varer i 6-8mnd og koster de 50k $, etter det mÄ de betale 25k$/ mnd hvis de vil forlenge opsjonen.

Videre avtale bĂžr jo avspeile den eksklusiviteten.

2 Likes

MÄ innrÞmme jeg trodde kursen skulle reagere bittelitt pÄ denne avtalen, den er jo hakket vassere enn bare en nytt tidlig test avtale. Er vel den stÞrste inntekten de har fÄtt hittil :grinning_face_with_smiling_eyes:
Men mÄ nok ordentlig avtale med et selskap som faktisk tjener penger fÞr det skjer noe her.

1 Like
3 Likes

Fra discord:

Fick svar av Edvard nu: ”Vi fick och tog möjligheten att göra en sĂ„ kallad FAT (factory acceptance test) vilket mĂ„ste ske innan anlĂ€ggningen skeppas frĂ„n producenten. Detta försenar leverans nĂ„gra veckor, men gör uppstarten snabbare (och framförallt mindre riskabel). AnlĂ€ggningen Ă€r just nu pĂ„ vĂ€g frĂ„n producenten i monterat skick och vi berĂ€knar att köra första produktionen i enlighet med plan.”

7 Likes

Edvard mener protein biproduktet kan selges for 15-20 SEK per kg! (~5 min)

Produksjonskost for PHO er kanskje 15-20% dyrere enn PHB grunnet pris pÄ rÄvarene, men det forventer Ä kunne ta betalt typ 100% med for PHO. Men det forventes stÞrre volumer pÄ PHB etter hvert som stÞrre produksjonsanlegg bygges.

3 Likes
4 Likes

“Genom detta term sheet fĂ„r företaget en option pĂ„ en exklusiv licens för att med Bioextrax teknologier producera vissa typer av PHA för styva förpackningar i USA, Mexiko och Brasilien.”

En liten og noe tynn teori om hvem dette kan vĂŠre:

“There’s a soap dish for sale at a beauty products shop in São Paulo, Brazil. An off-white disc with a smooth, rounded shape like a river stone, it is just one of millions of plastic soap dishes on offer in shops around the world. But, although most plastics are made from petroleum, some of the plastic in this dish started out as methane generated by a water-treatment facility in California”

Turning Captured Methane Into Biodegradable Plastics

“Our first commercialized product is with the Brazilian beauty company Natura”

https://static.rede.natura.net/html/br/08_2022/a-natura/Natura_Co_Integrated_Policy_EN.pdf

Kan det vĂŠre tidligere FCB ansatt som har tipset om bruken av Bioextrax ekstraksjons teknologi?


https://www.reaction.global/mango-materials

“Today Mango is a leader in biodegradable plastics working with partners, including NASA, Patagonia and Reaction to see their vision become a reality.”

Reaction video med Mango Materials

“We are technologists, we are engineers and scientists who have created this new technology but we need partners and investors to help us see this through.”

9 Likes

et herlig stykke detektiv arbeid du har gjort her Stone! :smiley:

1 Like

Der brþyt’en jaggu 5’érn :white_check_mark:

3 Likes

Deilig.

1 Like

Lister seg oppover (pÄ lavt volum) :+1:

5 Likes

veldig lavt volum ogsÄ. Det hindrer meg fra Ä kjÞpe mer. Kommer fort en reaksjon ned, (sÄnn klok av skade) :slight_smile:

1 Like

Har en magesÄrfÞlelse av at vi fÄr en melding av det bedre slaget om ikke sÄ lenge. :sunglasses:

2 Likes

FÄr hÄpe SnÄsasjog slÄr til :crossed_fingers:
I hvert fall positivt at trenden er oppover. De har jo fortsatt ikke meldt brudd i noen utviklingsavtaler sÄ da holder de vel pÄ fortsatt.

1 Like