âThe company estimates that the recently acquired facility will be able to produce a larger amount of PHA for market introduction and sample volumes. If this phase is successful, the company will have greater opportunities to accelerate the steps toward licence agreements and therefore we see potential of revising our valuation at a later stageâ
Nettopp, det er en start⊠de vil ha proof-of-concept i stĂžrre skala fĂžr de vurderer en oppgradering, fair enough - er vel det alle er spent pĂ„ fremoverâŠ
Synes det er en fin fremstilt rapport med en del om teknologien, markedet, konkurranse, finanser, potensielle fallgruver og hva man bĂžr fĂžlge med pĂ„ fremoverâŠ
De virker Ă„ ha gjort et noe generelt guesstimate pĂ„ volum, da det har estimert med 5% markedsandel for PHA i 2030 som de mener utgir 52 000 tonn, videre pĂ„ fjĂŠr regner de seg frem til 0,5% av totalt 4.5 millioner tonn som gir rundt 20 000 tonn (egentlig 22 500) i 2030⊠De skriver at royalty er vanskelig Ă„ beregne pĂ„ fjĂŠr, men tar utgangspunkt i âan average of ten percent of the revenue from the produced licence volumeâ.
De lander pĂ„ kursmĂ„l 10,5 SEK basert pĂ„ âa fair enterprise value of SEK 995.8 million before adjusting for risk. As mentioned, we regard 30 percent to be a reasonable probabilityâ og legger pĂ„ cash beholdning, ender da pĂ„ SEK 326,3 millioner, som de deler pĂ„ antall aksjer inklusive opsjoner(?) 31,09 millioner (er per nĂ„ ~25,6 millioner aksjer).
Personlig har jeg estimert med noe hÞyere inntekter, men forsÞkt meg med en noe lavere sannsynlighet (bare for Ä ha bakkekontakt), i tilfelle fÄ evalueringer ender med lisensavtale.
VH drar frem en del fine fordeler for Bioextrax sin teknologi pÄ side 13 og 14.
Noe av det jeg ogsĂ„ har lagt merke til fĂžr som jeg synes er veldig spennende er âBioextrax process is universal and can work with all PHA-producing bacteria and with all PHA types.â, sĂ„ selv om det er et voksende antall konkurrerende PHA produsenter (som ikke bruker Bioextrax ekstraksjon per nĂ„), sĂ„ har de et bredere spekter enn mange pĂ„ forskjellige typer PHA.
La ogsĂ„ merke til âThe companyâs bio-based method can be used to convert poultry feathers into feed with a digestibility of approximately 99.7 percent according to analyses made by one of the companyâs customers.â
Dette er vel info Bioextrax ikke har gÄtt ut med fÞr? Virker ekstremt bull!
Liker det som stĂ„r under upcoming events, som jeg ogsĂ„ tenkte pĂ„ at ikke kommer frem ellers i rapporten, at mange prosjekter virker jo temmelig modne etter hvert âSecondly, considering Bioextrax has several projects running today, some of which are in early phases, it is prudent to assume that some projects will not turn into a license agreement. However, several evaluation projects with major players are moving toward a decision. The companyâs belief is that some of these will show proof of concept and that they will start to generate revenue streams for Bioextrax.â
Var det forÞvrig noen flere som begynte Ä lure litt pÄ topp 3 kjemi i oversikten?
Tror selvfÞlgelig det er en feil⊠fra kvartalsrapport
Tror VH mĂ„ har rotet inn noe fra sukkerprodusentenâŠ
En annen litt artig ting er at de trekker frem Total Corbion som en potensiell konkurrent innen biodegradable mtp PLA âOther bio-based and degradable materials include, for example, PLA (Polylactide). Players in this segment are, among others, the American company Natureworks and the Dutch Total Corbion.â⊠men stĂ„r ingenting om at de er en potensiell kunde via Konkan.