Jeg har fått BTA i dag kun for det jeg hadde tegningsretter til. Ikke fått overtegningen jeg ba om. Kan tyde på en fulltegnet emisjon?
Nå har det dukket opp en post “Ansøkan Bioextrax” - kanskje det betyr at de driver og regner på overtegning.
~70% tegnet, garantistene fyller opp resten. Noe overraskende at det ikke ble tegnet for mer, men kurs har tross alt ligget under emisjon kurs nesten hele perioden.
Fortsatt bare rundt 40 millioner aksjer etter emisjonen, finansiert til slutten av 2026 og kurs ligger rett over 3,3 SEK. Dunker DOW inn med en mega avtale ila noen måneder så kan det smelle her, er generelt lite selgere så kan bli trangt inn døren. Nå må de bare levere! 
Har ikke hatt tid til å se igjennom enda - er det noe nytt? Virker som markedet forventet noe mer.
Det er alltid noen som kjøper før rapport i håp om nyheter. De er kanskje skuffet, men jeg synes alt ser ut til å gå iht plan.
Den nye banen her hjemme skal ha granulat av bjørk
Q3-rapporten kom på fredag som var.
I morgen kommer webcast som vanligvis er samme dag som q-rapporten.
Påmelding for å få lenke på epost her:
Ellers fin fart i aksjen de to siste dagene.
Dette kommer til å ta lenger tid enn jeg først antok. Hva tenker dere?
De store inntektene ligger lengre fram, men jeg tror offentliggjøring av avtaler med store selskaper vil løfte kursen såpass at det vil lønne seg å være med før avtaler kommer.
I dag er BTAene gjort om til vanlige aksjer. Blir spennende å se hvor mange som tar arbitrasjen og løper.
Nordnet IKZ har tullet til samlet GAV hos meg etter emisjonen. Gjelder det flere? Er det systematisk?
Bioextrax: High interest and steady progress
Research update Q3 2024
|
2024-12-06
- High interest amid progression of the projects
- The rights issue in Q4 added MSEK 14.1
- We keep our fair value of SEK 7.60 per share
Since last summer, Bioextrax has received numerous inquiries from research institutes and from both small and large companies. At the same time, the company reports progress in its leading projects. For example, two offers for feasibility studies have been sent to customers in the collaboration with Chematur Engineering. Bioextrax is also waiting for a decision from Konkan Specialty Polyproducts to move on to the next phase of the agreement, which includes higher revenues. In the project with the candy producer, prototypes of chewing gum have been developed for evaluation. In addition, Bioextrax carried out a rights issue in Q4 of SEK 14.1 million, which extends the financial runway to 2026.
Read our research update below.
[
Download report (pdf)
](https://a.storyblok.com/f/134473/x/0720cc0ef7/bioextrax-q3-241129.pdf)
På presentasjonen som ble holdt 04.12 i forbindelse med Q3, som ble levert ut forrige fredag, sa CEO at Konkan ser seg om etter egnet område for produksjon. Høres ut som sannsynligheten for at de går videre er rimelig høy.
Konkan hadde 3 måneder på seg fra de fikk levert det siste materialet en gang i september. Så her nærmer det seg sannsynligvis en positiv melding. Mulig det er innbakt i kursen. Vi får se.
Det hadde vært gøy å vite datoen i september, men vi har mye annet spennende å se frem til! Ikke minst håper jeg på oppdateringer underveis mot kommersialisering.
Upcoming triggers
• Konspec’s decision to advance
• Evaluation of the chewing gum prototypes
• Progression with the chemicals company
• Response from the Chematur offerings
• Advancements from initial tests to pilot projects
Tar mer tid - men positivt om fremgang:
"Parterna har under tredje och fjärde kvartalen 2024 framgångsrikt samarbetat för att utveckla formuleringar, genomföra applikationstester samt inhämta feedback från Kemiföretagets kunder. Arbete kring regulatoriska tillstånd samt planering av storskalig produktionskapacitet har också påbörjats. Parallelt med projektets fortskridande har Bioextrax och Kemiföretaget förhandlat det avtal som ska ersätta LoI. Då detta avtal inte är på plats än har partnerna nu beslutat att förlänga LoI till 31 mars 2025. "
Veldig fint at de gir den oppdateringen, og jeg håper 31. mars er oppgitt med tanke på god margin - ikke fordi de tenker de trenger tre måneder til med forhandlinger for å bli enige om betingelsene.
“Arbete kring regulatoriska tillstånd samt planering av storskalig produktionskapacitet har också påbörjats.”
Høres ut som de kommet for langt til at det ikke blir noe avtale hvertfall!
Det har til tider vært en skikkelig prøvelse å bli sittende på denne aksjen, men nå virker det absolutt som det kan løsne snart!
Ingen endelig beslutning av Konkan men positive signaler!