Når aksjekursen til BIOEX runder 100SEK så er selskapet verdt ca 350 millioner svenske kroner.
For den summen får man en opsjon på utlisensieringsavtaler med de største internasjonale selskapene innen produksjon av bioplast, utnyttelse av bioplast og utnyttelse av avfall til produksjon av for osv.
Kursen har steget raskt i takt med at selskapet har lansert flere evalueringsavtaler og flere har oppdaget potensialet. Dersom teknologien valideres og investormarkedet får tro på at det lar seg skalere og at flere avtaler vil komme, da blir dette en vinner i 2021.
Finnes det noen estimater på hvor mye penger de kan få for utlisensiering?
De har selv gitt noen forsiktige estimater på de ulike meldingene, bare å bla oppover for å finne en oversikt.
De har estimert mye av det selv i børsmeldingene.
Jeg regner 1kr per mikroplastpose * 7 mrd innbyggere * P/E på 10. Trekker så klart fra skatt og 10% i produksjonskost.
56 000mSEK representerer 145 gangers dagens kurs!!
Disclaimer: Jeg troller bare litt
Og da har du jo ikke tatt med protein og fiber delen
Skal vi si 10 øre fjæra?
Edit: Det er en type stille FOMO i dette papiret. Aksjen er nå på ny all time high, og i den siste tiden synes jeg breakouts har blitt respektert ganske godt, noe som antakelig er typisk for bullmarked. Dersom det kommer en ny bullmelding eller volum dukker opp på nytt, så blir det enda mer moro. Å se at det dukker opp noen salgsposter oppover er positivt. Uten de ville det ikke vært bevegelse i prisen i det hele tatt.
Høres ut som et fint rundt tall
Kun 702 aksjer til salgs under 100 nå.
Dumt spørsmål, men hva er denne FOMOen dere snakker så ofte om?
Fear of missing out.
Denne følelsen av at det haster å kjøpe aksjen man får dersom en kurs beveger seg kjapt. Det er vanskelig å tenke rasjonelt om et papir når man har fomo.
Det kan drive kurser veldig høyt på kort tid dersom den blir kollektiv. Det er derfor man ofte får en høy topp i aksjekursen etter et massivt rally. De som kjøper på fomo selger som regel også raskt siden de ofte har lav selvsikkerhet rundt investeringen.
Det er litt ekstra deilig å se at ingen selger i BIOEX. Det var det jeg mente med stille fomo. Alle vet at dersom de skal ha masse aksjer så må de kjøpe opp kursen 10kr. Samtidig vet de at de kan misse første trigger hver dag som helst nå.
og der fikk vi ny ATH på 100
Her er det bare å laste opp. Noen vil inn.
1600 aksjar i opning… ikkje noko å hause over?
Aldri stort volum her, men det tygges likevel oppover.
Elendig volum. Kjøperne vil ikke presse kurs og selgerne vil ikke selge.
Enten hausser man nå eller så hausser man når kursen er 300.
Jeg skal gi dere enda litt mer FOMO:
For hver dag som går kommer vi nærmere en enorm trigger, positiv eller negativ. Det er ingen aksjer til salgs i selskapet, og verdien på teknologien er vurdert til 350mSEK i en tid hvor olje skal fases ut og matproduksjon og annen produksjon skal legges om til bærekraftige måter.
Denne teknologien kan bli adoptert over hele verden, i alle mulige bransjer. Startskuddet kan gå når som helst.
Aksjer med en tight aksjonærbase kan stige langt uten at det blir noe særlig volum i aksjen. Et eksempel er Fortnox
Det er nok lite vits å forvente ordentlig omsetning i aksjen før techen er validert og market cap etablert nærmere milliarden.
Tror det er mange som sitter langsiktig her. Hvorfor selge nå techen er validert?
Om man er nervøs og ønsker å sikre gevinst så bør man gjøre det nå før validering.