Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Bioextrax (BIOEX) 🇾đŸ‡Ș

Til dels enig dersom du trodde jeg mente Ä selge pÄ fÞrste avtaleinngÄelse, MEN, dersom selskapet fÄr inntekter og blir et selskap i vekst med en bunnlinje, sÄ vil det sannsynligvis tvinge seg frem en annen handelsdynamikk, tror du ikke?

PÄ ett tidspunkt sÄ vil vel antakelig stÞrre aksjonÊrer tenke at de fÄr en pris tilnÊrmet det de tenker selskapet kan vÊre verdt.

Personlig ser jeg mot en market cap 1500mSEK i fÞrste omgang. Pent og rundt tall, og en 4-5x fra dagens nivÄer. Forventer ogsÄ en aksjesplitt fÞr den tid. (Det betyr ikke at jeg ikke selger 100 aksjer pÄ 180SEK for Ä finansiere ei helg pÄ hytta - men det bestemmer man over selv=) )

Men nÄ har jo jeg troen pÄ dette da.

1 Like

Om det funker tror jeg ikke selskapet eksisterer i sin nÄvÊrende form i 2023

2 Likes

Det er jeg helt enig i. Og transaksjonsverdien kan bli betydelig dersom det lar seg skalere opp og den patenterte teknologien blir adoptert i flere bransjer. SÊrlig pÄ grunn av disse nye reglementene rundt produksjon og bruk av oljeplast. Man kan jo tenke seg at Danimer vil vÊre rimelig interessert i Bioextrax dersom de fÄr ned prisen per kg pÄ bioplast. Danimer er verdt ~30 milliarder NOK i fÞlge Google.

1 Like

Man bÞr huske at dette er en plattformteknologi der produksjon av bioplast er et av omrÄdene.

Et omrÄde som stÄr for tur er produksjon av olje og proteiner fra tang og alger

7 Likes

NĂ„r de fĂžrste avtaler blir “spikret” vekkes potensialet hos flere :ok_hand::blush:
Gleder meg over Ă„ fĂžlge BIOEX :blush:

1 Like

Du virker Ä vÊre mye mer innsatt i det store bildet i selskapet enn jeg er. Hvilke omrÄder er det de har kommunisert at de jobber med for fremtiden?

1 Like

Ja, nÄ er det waiting game
 Ingen salg av aksjer fÞr 2022 hvertfall her

1 Like

Fra denne presentasjonen

5 Likes

Hvilken type utvikling tror dere vi vil fÄ fÞrst angÄende fremskritt fra evalueringsperioder til annet?

Vil de melde at evalueringsperioden er over og forhandlinger om vilkÄr har begynt, eller tror dere ikke de melder noen ting fÞr de har en konkret utlisensieringsavtale Ä signere?

Jeg tror de melder en direkte utlisensieringsavtale

Hvis vi ser pĂ„ utdrag av eks denne avtalen, sĂ„ Ăžnsker de “SĂ„ snart som mĂžjligt” begynne kommersialisering.
I forkant av vurderingsavtalen, har de diskutert i flere mnd, sÄ der legger de nok basisen for en skriftlig bindene avtak

“” Efter ett antal mĂ„naders diskussioner och analyser vill nu företaget gĂ„ vidare till ett mer intensivt utvĂ€rderingsprojekt pĂ„ fyra mĂ„nader, för att bland annat ytterligare utvĂ€rdera slutprodukten och slutföra kostnadsberĂ€kningar. DĂ€refter ska utfordringsförsök genomföras. SĂ„ snart som möjligt dĂ€refter Ă€r planen att pĂ„börja kommersialisering""

Bioextrax skriver at de allerede har startet forhandlingene!!

" " Förhandlingar kring licensavgift och royalties till Bioextrax kommer pÄbörjas under detta utvÀrderingsprojekt.

NÄr forumet/Fornybar vekket interesse for dette selskapet, fulgte jeg det en stund - Gjorde en feil, ventet forlenge og den steg hinsides dag etter dag

Man mÄ vurdere potensialet og ikke se tilbake pÄ hva en har gÄtt glipp av

Kundene stÄr i kÞ, sier selskapet selv og styre og ansatte virker bunnsolide :blush:

Grþnn aksje med en GIGANTISK oppside, priset til 350 mil
 Hmmm :blush:

Noen poster her som legges i “Kisten” kan vise Ă„ bli en ren skattekiste!

Lykke til med valget :smiling_face_with_three_hearts:

4 Likes

Handla BIOEX gjennom DNBs meglertelefon.

De hadde ikke registrert aksjen i systemene sine nÄr jeg kontaktet de. Ble satt pÄ vent i 10 min mens de ordnet dette, og det skal vÊre smal sak Ä handle denne pr telefon nÄ vil jeg tro.

4 Likes

Veldig mye info Ă„ hente her, mer en leser, jo lenger Ăžnsker en Ă„ sitte langsiktig.

Mer Ăžnsker man Ă„ investere :roll_eyes::grin:

3 Likes

Kjenner at det er digg Ă„ ha Nordnet i slike tilfeller :smile:

2 Likes

@Hypergris du er ganske bundet til masta dersom du mĂ„ ringe inn til dnb for Ă„ selge i en sĂ„pass illikvid aksje z😂

Dette er jo ikke en aksje som skal selges Fornybar, ikke fÞr den har gÄtt noen hundre prosent. Innen den tid er den nok pÄ en annen liste og tilgjengelig selv hos DnB :wink:

En liten Helge “tieser” av en “tilfeldig” avtale :grin:

“” **Först och frĂ€mst Ă€r det ett mycket stort företag vi arbetar med, med en Ă„rlig omsĂ€ttning om flera hundra miljarder svenska kronor. Det Ă€r ocksĂ„ en bransch som Ă€r under vĂ€ldigt hĂ„rd press frĂ„n regulatoriskt hĂ„ll, dĂ„ tillsatta och inte biologiskt nedbrytbara plaster Ă€r pĂ„ vĂ€g att förbjudas inom EU i ett flertal av deras produkter. Slutligen har just det bolag vi arbetar med ett stort fokus pĂ„ naturligt producerade rĂ„varor, vilket innebĂ€r att de vill undvika konkurrerande PHA-produktionsmetoder med anvĂ€ndande av olika typer av kemikalier, och vill fokusera pĂ„ vĂ„r helt biobaserade teknologi, sĂ€ger Edvard Hall, vd i Bioextrax."" :ok_hand::grin:

8 Likes

Ja, med market cap nÊrmere milliarden sÄ har vel aksjen gÄtt ~200% fra dagens nivÄ. Da Er det lov Ä ta ut litt gevinst sÄ noen nye fÄr slippe til, vel? :wink:

Ja da skal selv jeg vurdere Ă„ ta litt penger av bordet :wink:

Hvilket selskap et dette? Flere 100 mrd i omsetning, og hvor plast er en av hovedingrediensene. Kan godt vĂŠre h&m.

Denne uttalelsen kommer fra Bioex, og mÄ leses med de brillene pÄ. Det jeg gjerne skulle sett, var h&m sitt syn pÄ dette.

• Hvilke andre virksomheter har de slike avtaler med.
  • Hvem/hva anser de som den mest aktuelle teknologien for plasterstatning.
  • hvordan anser de at bioex ligger an i “kapplĂžpet”?

Dette er jo spÞrsmÄl vi ikke fÄr svar pÄ fÞr en evt avtale meldes. Men er det noen her med kjennskap til markedet og konkurrent-bildet som kan sette noe lys pÄ dette? Da tenker jeg pÄ noe annet enn bioex sine egne uttalelser.

5 Likes

Selskapet har uttalt at det er et topp-3 globalt kosmetikkselskap, og antall ansatte som har blitt oppgitt tidligere stemmer visst overens med L’Orùal.

Her er link til meldingen:

Bioextrax har samarbeidet med selskapet i flere Ă„r, og L’OrĂ©al skal i en tidligere fase ha tatt regningen pĂ„ ca. 10kEUR for tidlig uttesting av teknologien. Selv om det er smĂ„penger for dem, sĂ„ viser det at de i hvert fall er interessert i Ă„ teste ut teknologien. Og jo flere som tester, jo stĂžrre er vel sjansen for Ă„ fĂ„ en lisensavtale. :ok_hand:

3 Likes