Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Bioextrax (BIOEX) 🇾đŸ‡Ș

NÄr det gjelder litt gevinstsikring,blir det sjeldent feil. Men nÄr de fÞrst er priset til 1 milliard og dette pga inntekter / avtaler, er det ogsÄ et bevis pÄ suksess. NÄr de fÞrst har kommet sÄ langt sÄ ligger veien videre for eventyrlig oppgang. NÄr de kommer ditt, vet vi sikkert mer om evt konkurrenter etc
 Slik jeg har forstÄtt er konkurransen lav pÄ det de kan l levere i dag. De sier selv at de stÞrste utfordringene er Ä betene alle forespÞrsler de fÄr om uttesting. Ved siden av dette mÄ de konkurrere pÄ pris mot ikke sÄ miljÞvennlige lÞsninger/konkurrenter. Noe annet aspekt rundt risiko er storskalaproduksjon /drift. Plast forsÞpling er utvilsomt veldig hot, selv om de kan levere pÄ mange flere felt. Spennende !

1 Like

@kaei hva sier du? har ikke du en relevant utdanning til synse litt om scale-up risiko / teknologirisiko og konkurranse i feltet pÄ utnyttelse av biproduktene av bioplast f.eks?

1 Like

HĂžres ut som en eksklusiv avtale i mine Ăžrer :slight_smile:

@sjog jeg synes dere er sÄ nervÞse ifm snakk om salg av aksjer osv. :sweat_smile: Dersom man sitter med 2000 aksjer nÄ, sÄ har man plutselig 20 000 aksjer etter en 1:10 splitt. Det gir selskapet 35mill aksjer, og en kurs pÄ 30SEK ved market cap pÄ 1 milliard SEK. Jeg synes absolutt ikke det hÞres ut som et usannsynlig scenario gitt at techen valideres. Med en gang techen er validert vil det komme inn en hel haug med investorer som liker Þrlite mindre risiko i sine investeringer enn det vi gjÞr. Da vil det komme volum til Ä ta unna alle de som vil redusere med 5000 aksjer for Ä pusse opp badet. Det vil i mine Þyne vÊre helt uproblematisk, og ogsÄ veldig positivt for at kursen skal holde seg der.

2 Likes

Helt enig, kanskje er det pÄ Mcap pÄ 1 milliard det virkelig starter :+1:

3 Likes

Speak for yourself Fornybar, jeg har ikke solgt en aksje etter at jeg kom inn i dette selskapet.

Hvem var det forresten som skrev dette tidligere i dag :“Ja, med market cap nĂŠrmere milliarden sĂ„ har vel aksjen gĂ„tt ~200% fra dagens nivĂ„. Da Er det lov Ă„ ta ut litt gevinst sĂ„ noen nye fĂ„r slippe til, vel? :wink:” Det var du selv Fornybar som (igjen) startet med Ă„ snakke om salg

Her selger vi ingenting fĂžr kurs 1000 gutter.

2 Likes

Det er ikke TekInvestor som kommer til Ă„ drive denne til himmels. Det er det svenske markedet. :slightly_smiling_face:

4 Likes

Hvis og nĂ„r det svenske markedet og “smĂ„spareren vĂ„kner, kan det bli morro

Fulgte og traidet litt i Fingerprint card, nĂ„r den lĂ„ ifra 20 tallet. Helt” dĂžd" i fĂžrsten, fĂžr fingersensor ble hot. SĂ„ smalt det, omsetning og kurs :grin: Finnes sikkert hundrevis av eks, men er sterk i troa :joy: NĂ„r det gjelder BIOEX :blush:

1 Like

Lykkes de
 Er heller ikke det noen stor sum
 3.5 milliard

Kansje ikke sammenlignbart, men hvem hadde trodd for 3 Är siden, at NEL skulle verdsettes til ca 50 milliarder i 2021?
(Jeg gremmes ennÄ etter salget :joy:)

bare dra pĂ„ TC pĂ„ XI og skrive “Sjekk ticker BIOEX! - bear Quantafuel” sĂ„ fĂ„r du kurshoppet

1 Like

Spennende Ä fÞlge med pÄ Danimer, som mange tror kan bli det fÞrste selskapet Bioextrax inngÄr kommersiell avtale med. Danimer er priset til ca 3,5 mrd USD og har bl. a Pepsi inne pÄ eiersiden (6%) og samarbeid med bl. a Nestle.

OgsÄ et tysk avfallshÄndteringsselskap kan ligge langt framme i lÞypa med en avtale. De har testet ut Bioextrax sin teknologi lenge. Jeg tror dette er Rethmann, som har omsetning pÄ over 15 mrd Euro.

2 Likes

Lolz, er det ingen som har fortalt XI om BIOEX enda?

1 Like

Danimer Scientific har jo hatt en OK utvikling den siste tiden
 :sweat_smile:

3 Likes

Man mÄ nesten be til Gud om at man lisensierer ut teknologien til dette selskapet.

4 Likes

Er det noen som har sett pÄ andre selskaper som driver med nedbrytbar plast?

Liker forsÄvidt denne setningen pÄ Bioex pÄ den listen: a unique bio-extraction platform technology

Liker ogsÄ tanken pÄ at det kan vÊre IKEA de har levert noen prÞver til, ettersom IKEA ofte er tidlig ute og selv reklamerer for at de blant annet skal bli Co2 positive. Fra sidene til IKEA stÄr det ogsÄ:
Using more sustainable materials and food ingredients, e.g. with ambition to only use renewable or recycled materials in our products by 2030 and continuing to source raw materials for both home furnishing and food products, from more sustainable sources, certified by third parties such as Forest Stewardship CouncilÂź (FSCÂź).

2 Likes

Skulle gjerne sett at de hadde formalisert samarbeidet med IKEA til en evalueringsavtale, slik de har gjort med flere av de andre partnerne de nevnte allerede i memorandumet ifjor. Men det kan jo selvsagt komme any day now, for alt jeg vet. Men forelĂžpig ligger altsĂ„ IKEA tilsynelatende ett steg bak Danimer, L’OrĂ©al og avfallsselskapet fra Tyskland, og de andre som har gĂ„tt videre til en formalisert evalueringsavtale.

2 Likes

Ja, misforstÄ meg rett
 Superhappy med en deal med hvem som helst av de
 Bare liker tanken pÄ IKEA litt ekstra :wink:

3 Likes

Det ville satt litt ekstra fyr pÄ svenskene om de fikk signert en evalueringsavtale med IKEA ogsÄ nÄ :wink: Og det er vel langt fra usannsynlig at det kan skje
 :thinking:

5 Likes

Denne patentsÞknaden fra 4 jan bÞr ses i sammenheng med denne et Är gamle nyheten:

Sustainable Industry Challenge 2020: Suiker Unie selects Bioextrax as winner with the best innovation

Suiker Unie has selected Bioextrax as the winner of its challenge in the green chemical theme of the Sustainable Industry Challenge 2020. This global competition was held by Economic Board Groningen to accelerate the transition to green solutions in the chemical and energy sectors. The final was held in Groningen on 7 and 8 January. Suiker Unie was one of the challenge owners.

Et nytt samarbeid i pipelinen?

7 Likes

Jeg tror at Bioextrax er en av de selskap som kommer til Ă„ melde flest samarbeidsavtaler dette Ă„ret. I tillegg kommer de til Ă„ tegne flere “skarpe” avtal

Det kan vÊre dette selskapet som kan vise seg at en bÞr noen eller mange aksjer i, de neste Ärene
 Uannsett hvordan risikoprofil en handler etter :sun_with_face:

Det blir et VELDIG spennende Är :partying_face::blush:

3 Likes