Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Finansiell risiko, lav - selskapet er finansiert til inntekter skal komme via nylig TO-oppgjør
Teknologisk risiko, høy - teknologien er ikke validert ifm av inntektsbringende avtaler
Strategisk risiko - lav - anser strategien som klok og måten de utvikler produktet på og pipelinen vil gi mange nye potensielle revenue streams som dukker opp gjennom 2021. “Mange skudd på mål”

Anser aksjen til å inneha veldig høy oppside, men også stor nedside. Her må man gjøre en avveining på hvor mye man stoler på at alle awardene og samarbeidende de har forteller noe om det funker eller ikke.

3 Likes

Enig Fornybar :blush:
Ingenting er sikkert, men oppside er stor :grin:

Teknisk sett så ser den vel også fin ut. Høyere volum = større oppgang, og liten eller ingen salgsvilje på dagens nivåer. De fleste ser kanskje at 100SEK = 350 mSEK i market cap.

3 Likes

Når er det vanlig å kjøre en splitt?

Det aner jeg ikke. Vil anta at det er logisk å forvente det >150SEK, men det sier jeg mest fordi jeg hadde ansett det som kjedelig å bruke 150 000kr på 1000 aksjer :slight_smile:

Fun fact - Warren Buffet gidder ikke splitte Berkshire A-aksjen fordi han ikke ønsker trading av aksjen. Kursen er $350 000 per aksje. Mulig jeg bare HODLER til Biextrax når opp dit.

3 Likes

Du får holde deg langt unna Arendals Fossekompani, da :sweat_smile:

Aksjekurs på ca 4000kr :rofl:

Spikre en avtale nå så kontakter vi tysk blogger. Boom.

2 Likes

De har vel faktisk splitta aksjen i høst😂

Huffda, her har jeg ikke fulgt med i timen, ser jeg :sweat_smile:

Beklager, jeg trekker den tilbake :stuck_out_tongue_winking_eye:

Vil ikke kalle det for høy risiko på teknologi. Det kan godt være PHA ikke egner seg for alle typer applikasjoner og at de ikke signerer alle de store de driver evalueringer med, men jeg føler meg ganske trygg på at prosessen deres fungerer og at produktet er bra. De flyttet jo til nye kontorer i 2018 for å kunne øke produksjon og ansatte nylig en for 3 måneder siden som skal jobbe med videre oppskalering for å “handle the flood of interest currently coming our way”.

Skulle ønske jeg hadde mer å gå inn med uten å ta fra andre langsiktige prosjekter… Dette MÅ jo bli bra om litt!

2 Likes

Får de en avtale som bringer inn cash så vil jeg tro det tar fyr. Det kan det forsåvidt gjøre før det, dog.

3 Likes

Dere som har fulgt bioex en tid, hvordan leser dere utviklingen idag?

Veldig lite volum som skal til for å flytte kursen her, så man må forvente store svingninger begge veier. Dersom ikke makro krakker helt, så tror jeg den holder seg over 80kr i hvert fall. Inntil nye meldinger om progresjon kommer.

1 Like

image

Viktig å ikke la seg vippe av pippen i slike situasjoner. Kjøper antakelig litt mer i dag.

Som dere så av auksjonen på morgenen i dag, så var det spread mellom 90 og 100 på 100 aksjer eller noe. Dersom de kommer med en gladnyhet så er det rett opp igjen.

Med “vippe av pinnen” så mener jeg at det er risky å selge i affekt i slike situasjoner. Selger man en aksje burde det være gjennomtenkt og så går man videre i livet.

3 Likes

Leser det også som kjøpsanledning :blush:

Gleder meg til neste melding. Da fyker vi opp.

Skulle ønske jeg hadde hatt mere tilgjengelig for kjøp nå.

Passet bra å få fylt opp både i går og i dag før triggermåned.

1 Like

Det kan jo selvfølgelig fortsette å være volatilt så lenge markedet er nervøst for krakk, men jeg anser personlig disse dippene for å være muligheter til å øke litt med det jeg tørr :smiley:

disclaimer: Jeg har tro på teknologien og at de får den “validert” gjennom avtaler. Alt jeg skriver må sees på i lys av den troen.

Tipper det er endel store fisker som river seg litt i håret. Skulle nok ønsket det var litt mere tilgjengelig under 100. Ser det er 573 aksjer tilgjengelig opp til 99 per nå.

1 Like

Jeg har en dialog med CEO for å grave litt mer rundt selskapet, og han bekreftet relevansen av å splitte aksjene dersom kursen ble for høy. Et større antall aksjer innbyr også til større likviditet, og på det tidspunktet kan nok litt større fisker komme til. Det fordrer jo at veksthistorien blir en suksess.

9 Likes