Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Tipper første avtal, kommer her :partying_face::grin:

Bioextrax har sedan början av 2018 genomfört tester tillsammans med ett globalt ledande avfallshanteringsbolag (”Avfallshanteringsbolaget”). Avfallshanteringsbolaget är en del i en tysk familjeägd koncern involverad i 31återvinning/avfallshantering, logistik och transport, med
en årlig omsättning om mer än EUR 14 miljarder och mer än 75 000 anställda. Bioextrax ingick i januari 2020 ett term sheet inför ett samarbetsavtal avseende denna teknologi med avfallshanteringsbolaget, som Bioextrax enligt överenskommelse inte kan namnge. Øverenskommelserna i detta term sheet, som har förhandlats underandra halvan av 2019 och slutförhandlats under januari 2020, ska vara basen för ett formaliserat samarbetsavtal.
Överenskommelserna i detta term sheet innebär i korthet att Avfallshanteringsbolaget står för investeringskostnader nödvändiga för kommersialisering, både vad gäller
produktion och marknadsföring.

Avfallshanteringsbolaget, som har en global närvaro, producerar i dagsläget hydrolyserat fjädermjöl (HFM) samt andra ingredienser för djurfoder, vilket innebär att de, enligt Bolaget, är en optimal partner både ur ett kompetens-, logistik- och försäljningsperspektiv för att ta denna teknologi till marknaden samt få stora marknadsandelar globalt sett. Detta är skälet till att
Bioextrax har valt att ge Avfallshanteringsbolaget en global exklusivitet. Avfallshanteringsbolaget har vidare kommunicerat en icke-bindande målsättning om attstarta industriell produktion av djurfoder från fjädrar med Bioextrax teknologi i slutet av 2021 eller början av 2022 och Bioextrax kommer då att erhålla 6-18 procent av vinstmarginalen.

Under 2020 förväntas Bolaget tillsammans med Avfallshanteringsbolaget genomföra fortsatt
produktanalys samt utfordringstester, samt påbörja försäljningsarbetet gentemot slutkunder.

5 Likes

Det er det selskapet også har antydet

4 Likes

Har noen av dere en educated guess rundt tidspunkt?

1 Like

Kan bli i morgen eller om 3 måneder, eller aldri

6 måneder og?

Ifølge disse trinnene er det jo snart på overtid mtp Avfallshanteringsbolaget, siden det er 1 år siden samarbeidsavtale ble inngått. Men det gjelder jo dyrefôr fra fjær, så vet ikke om de er kommet like langt der som på PHA? Når de inngått samarbeidsavtale har jo første tester vært positive, men skal jo forske videre på mikrofiber fra fjær på større prosjekt som etter planen start i Q2, der de har fått støtte på 2,5 mill SEK…likevel kan det virke som de allerede er klar for å fremstille dyrefôr siden de har startet evaluering med andre selskap på det også.

Hva gjelder andre avtaler er det vel kun Ecobransle de ellers har varslet samarbeidsavtale (trinn 3) med, da PHA.

Ellers er vel alle avtaler de ellers har varslet fortsatt på trinn 2, om jeg tolker det riktig?

1 Like

Jeg vil tro at de avtaler som de melder kommer under punkt 3

1 Like

Tror ikke vi må vente mer enn maks 2 måneder.

Mitt rasjonale var å være investert fra de hadde sikret finansiering og utover 2021. Så lenge vi er på denne siden av TO-konverteringen så er jeg happy =)

Jeg tolker det slik:
utvärderingsprojekt / samples / testprojekt= trinn 2
samarbetsavtal = trinn 3

Mye på gang.

4 Likes

Ja, veldig mye! Tar det også som positivt tegn at enkelte avtaler beskrives som “accelererat utvärderingsprojekt”, her virker det som kundene er ivrige til å komme i gang / være først ute - FOMO effekt… som det etter hvert blir på børsen også! Forhåpentligvis :wink:

2 Likes

Husk: Røde dager påvirker ikke tidslinjen for når nyheter kommer, good or bad :wink:

2 Likes

Kan bare holde seg der til jeg får tak i mer midler :slight_smile:
Men lurer litt på om det kan bli litt mye på ett kort, er jo ett lite selskap enda… Uten at det nødvendigvis har så mye å si om/når de får store partnere på plass.

En jeg snakket med var skeptisk pga den store oppgangen siden i fjor våres, men slik jeg ser det var selskapet rett og slett underpriset ved notering…eller hva synes folket?

Er det noen som har en oppdatert teknisk analyse?

1 Like

Kan jo være greit å se på MCAP, potensialet for teknologien, hva de har oppnådd siden notering. Hvilke marginer det kan oppnå med taktikken av å utlisensiere produktet. Antall interesserte selskaper og størrelsen på de, og antall utviklingsavtaler de allerede har på plass. Det meste er vel godt belyst og diskutert tidligere i tråden.
Også prøver de jo å løse et meget stort og viktig problem som er innenfor ESG sektoren.

3 Likes

Når venter vi et potentielt første avtal?

Aaaaany day now.

Det er veldig vanskelig å spå, men

Skal de starte produksjonen i slutten av året burde det begynne å bli klart for en signatur snart.

Ok takk. Tok tilbake en liten spekulativ posisjon, øker om børsen viser noen form av stabilitet.

4 Likes

Hvis man ser på tidslinjen ifra avtale til produksjon, sier Bioextrax minimum 12 mnd.
Samtidig sier de at de forventer produksjon sist i 2021/ tidlig 2022. Så sånn sett, er en avtale like “rundt hjørne” :grin:

2 Likes