Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Jeg har også observert at svenskene liker selskaper med høye aksjekurser, så det er mulig det ikke er nødvendig der borte… :slight_smile:

Bare å kjøre på det.

Hehe, eg likte og slike lave selskaper tidligere - 2-4 -10 kr…

Men der er ofte en grunn til de er lave… :rofl:

2 Likes

Du får venne deg til høye aksjekurser om du skal være i denne her da, for det er bare 3.5mill aksjer å fordele blant investorene. Dersom sannsynligheten øker for flere avtaler i 2021 - så må jo dette prises inn på ett vis. Og da er det ikke bare vi på TekInvestor og et par Avanzainvestorer som vil eie selskapet.

@Cheerup ja, det er det. Særlig når den går 10SEK fordi noen vil ha 2000 aksjer før det hele braker løs. Nå er den på 90, men den kan like godt befinne seg på 80 eller 100SEK før close i dag :sweat_smile:

Det eneste vi kan være rimelig sikre på er at DERSOM de får til en utlisensieringsavtale med et stort selskap, så vil mye mer av pipeline prises inn enn det er per i dag, og dersom de melder en failure, så vil ytterligere risiko legges på caset.

2 Likes

Imponerende hvor stor interesse de har og hvor mange utviklingssamarbeid de har fått til med så store selskaper og ulike bransjer. At ikke de får noe til å funke virker jo mindre og mindre sannsynlig.
Vanskelig å ikke få litt FOMO i denne. Problemet mitt er å bestemme meg for hvor stor % andel jeg skal ha her før det smeller :joy:

Jeg tenker følgende:

• Selskapet har 10 (?) “skudd på mål” innenfor forskjellige sektorer

• Nedsiden ved et overraskende negativt utfall blir dermed noe begrenset. Et negativt utfall vil selvfølgelig føre til økt risiko vedr. de andre avtalene, men jeg anser overnatta-nedsiden for å være ~50% - antakelig mindre når markedet får summet seg, dersom det ikke er et veldig alvorlig “avslag”
  • En avtaleinngåelse øker sjansen for flere avtaler ila 2021

• Selskapet er nå verdt 20% under den diskonterte summen av èn av de potensielle avtalene med en årlig inntekt på 50mSEK (mitt regnestykke). Dersom en stor avtale blir inngått vil det øke sannsynligheten for at de inngår flere avtaler i mine øyne, og mer av pipeline vil regnes inn i kursen. Jeg anser derfor aksjen for å være en doblingskandidat på trigger, men en 5-10X ila 2021
    • Oppkjøpsmuligheter liker jeg ikke å snakke om, men det er åpenbart en mulighet.
  • Det følger da for meg:

• Dersom selskapet melder at en stor aktør har dumpet prosjektet, og kursen dropper, så tar jeg valget i løpet av påfølgende handelsdag om jeg vil sitte videre eller forlate med et resultat antakelig rundt null. MEN - dersom det kommer en positiv trigger så får jeg sannsynlighvis økt confidence til å holde aksjen gjennom året og dermed oppnå en forhåpentligvis fenomenal avkastning på investeringen.

Jeg tror jeg har funnet et case hvor sannsynligheten for at de leverer er høy.

Risk/reward.

10 Likes

Tekniske synspunkter ca 15min :blush:

Nei, 15m30s ;p

:+1: Har rettet opp :blush:

1 Like

Rolig periode for oss aksjonærere…
Men Bioextrax kjører på :grin:

Her gjør de grep som de svarer på i spørsmål 3 :grin:

3. Vilka är era största utmaningar?

Efterfrågan från potentiella kunder på initiala test, mer formaliserade utvärderingsprojekt och inledning av kommersiella relationer har under det senaste halvåret ökat snabbare än vi kunde förutspå, och vi ser ingen avmattning av kundintresset. En utmaning för oss är att leverera till dessa olika projekt, vilket vi löser med ökad prioritering samt resursförstärkningar.

Bioextrax is looking for a Downstream Bioprocessing Scientist

Published by Bioextrax Team on February 9, 2021

We are currently looking for a downstream bioprocessing scientist to join the team on our transformative journey to become a global leader within the biobased economy.

:ok_hand::muscle::smiling_face_with_three_hearts::grin:

5 Likes

Men det er forventet mulig avklarering på en avtale nå i februar, er det ikke det dere mener?

Nja… Vanskelig å si. Når som helst, er vel mer rett.

1 Like

Eller flere:

2020-11-03 17:50:00Bioextrax: Bioextrax påbörjar accelererat utvärderingsprojekt tillsammans med globalt teknologibolag avseende bioplasten PHA

"Kundens mål är att ha en första kommersiell produktionsanläggning igång så snart som möjligt och därefter rulla ut globalt med ett antal ytterligare anläggningar, då de redan har kundrelationer på alla stora marknader. "

2020-09-17 09:51:36Finwire om Bioextrax: Bioextrax tecknar samarbetsavtal med Ecobränsle avseende bioplastproduktion

2020-11-03 17:50:00Bioextrax: Bioextrax påbörjar accelererat utvärderingsprojekt tillsammans med globalt teknologibolag avseende bioplasten PHA

2020-11-25 19:20:00Bioextrax: Bioextrax påbörjar utvärderingsprojekt tillsammans med nordamerikansk producent av bioplasten PHA

• den tyske avtalen
    +++

Det kommer til skje mye de neste 1-3 mnd :muscle::grin:

Til sommeren ventes også mulig en kjempeavtale… :blush:

• Nye avtaler…
    For en mulighet, blir helt svett :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile: :grin:
2 Likes

Du har jo snakka litt om en aksjesplit, er dette noe du antar @Fornybar , eller har de signalisert at de vil gjøre det også?

Hehe ja, jeg syns denne glir ganske forbi i det stille når det er ganske mye potensiell oppside her. Tenker at hvis Qfuel gikk på det den gikk på, så burde nå vertfall denne gjøre det hvis noen avtaler/partnere manifisterer seg.

Men det kan jo være som @Fornybar hinter til at, den er for “dyr”, og at lavere aksjekurs tiltrekker mer oppmerksomhet :slight_smile:

Jeg har bare signaler fra ledelsen på at det er et relevant tema. Ellers så er det gjetning fra min side, basert på at 3. 5 mill aksjer er veldig få når man kan anta at selskapet vil bli verdt over milliarden innen året. Ellers er jo logikken basert på mine erfaringer fra Oslo Børs og det er absolutt ikke sikkert svenskene bryr seg.

1 Like

Uansett, når det fundementale og fremtidige muligheter kommer frem etterhvert, er xxx prosenter opp uengåelig - splitt eller ei :star_struck:
Ellers enig i at følelsen er bedre med 10000aksjer til kr 80k er bedre en 1000stk aksjer til 80k :upside_down_face:

Høy aksjekurs er et kvalitetstegn

2 Likes

Litt tankespinn på en rolig dag

Mye tyder på at Danimer er en av partene som Bioextrax nå kjører en samarbeidsprosjekt med . Om dette faller positivt ut vil det kanskje være mulig at Danimer ønsker kontroll på teknologien som de ønsker å bruke fremover når de skal ekspandere.

Er det usannsynlig at kjøper den delen av selskapet som driver med PHA-plastikk? Eller kjøper hele greia for f.eks 100 millioner dollar, og selger de delene som de ikke har bruk for til andre eller til ledelsen
Danimer har gått ca 5X på børsen de siste månedene og har mye cash og kan sikkert gi deler av oppgjøret i aksjer

3 Likes

Det er vel i det minste sannsynlig at de forsøker å få en eksklusiv lisensavtale for å få et fortrinn over konkurrentene?

2 Likes

Håper ikke ledelsen er fornøyde med 100 millioner dollar for hele butikken :wink:

2 Likes