Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Ja, men jeg selger alltid for tidlig :joy:

Edit, neida selger ikke på 100 på en kommersiell melding, en halvpart på 160 kanskje

Huskbar Dupp som innlogging på nordnet app. Mon tro om naturen prøver å fortelle noe.

2 Likes

Man kan nesten bli litt småpsykotisk av disse innloggingsordene. De treffer ofte så bra.

Tipper det blir en del runder med kjøp og salg på meg i denne aksjen i 2021, men 100SEK, det anser jeg for å være et nivå som burde skippes glatt over dersom det kommer en kommersiell melding. Har en viss strategi, som jeg også har skissert tidligere tror jeg :slight_smile:

26.2 med årsrapport kan bli en spennende dato

2 Likes

Hvordan tenker du å gå frem når du skal selge, ved en evt avtale/kommersialisering?

Er jo ofte det som er vanskelige i slike caser når det begynner å fly opp. Når høydeskrekken begynner å slå inn :sweat_smile:

1 Like

Alt for tidlig å legge plan for salg her. Inntil vi ser hvordan dette bærer i vei med kommersielle avtaler vet vi ikke hvor høyt dette kan gå. Jeg har plukket litt nye aksjer nesten hver dag etter at emisjonsaksjene kom i markedet for ca en uke siden.

1 Like

Absolutt. Naturlig å ta opp sannsynligheten for at de går videre til lisensieringsdiskusjoner, vil jeg tro.

@Kraakko - ja, det er vanskelig. Dersom du er investert kun for en trade så er jo saken klar, da må du sette et target, selge når kursen når target og la være å tenke mer på det.

Personlig så ser jeg ikke på triggeren “kommersiell avtale” som et definert sell point, på grunn av resonnementet i denne posten. . En kommersiell avtale vil øke “LOA” på alle de andre avtalene de har i evaluering, og således burde det kunne føre til ytterligere oppgang i tiden etter.

Min plan akkurat nå er å få til å øke dersom den kommersielle meldingen kommer, og dersom den er av en slik art at jeg anser det scenarioet for å være sannsynlig.

Her skal vi langt opp før jeg selger. Å være tidlig inne i denne aksjen, som er tidsriktig og grønn, få oppleve en splitt og videre vekst ville vært en nydelig reise.

1 Like

Som KrissKross skriver - Å sette salgstid alt nå, virker totalfeil.
Lykkes en slik Grønn aksje, blir dette en vekstaksje i flere år… :blush::ok_hand::grin:

Noe jeg ikke rakk å skrive, var slik jeg gjør/ønsker å gjøre ved gode meldinger/kursøkning.

Når eks Bioex kommer med en knallmelding, selges 30% av disse aksjene… Slik får jeg ut kapital til andre aksjer eller tilbakekjøp ved senere “dupper”

Men i BIOEX er planen å sitte på 50% av total kapitalen i lengre tid. Men dette kan selvfølgelig endre seg.

1 Like

Man får ikke alle til å ha samme horisont. Dersom ingen selger så vil jo prisen forbli på 90SEK til evig tid :slight_smile: Men jeg er enig med deg. Fra market cap på 300mSEK, så kan man jo tenke seg at den har en del å gå på ved suksess.

https://www.mfn.se/cis/a/bioextrax/bioextrax-paborjar-fordjupat-projekt-med-globalt-topp-3-kemiforetag-652ec1a9

Bioextrax AB (publ) meddelar att det utvärderingsprojekt som det senaste året pågått med ett av världens största kemiföretag (topp-3 på global basis, med en årlig omsättning om mer än 40 miljarder EUR) (“Kemiföretaget”) har fördjupats och fokuserats. Efter initiala småskaliga tester har Kemiföretaget gjort bedömningen att det material som Bioextrax levererat har potential att ersätta fossilbaserade plaster i ett antal tekniskt komplexa applikationer inom personlig vård (“personal care”).

Under den första fasen av utvärderingen, som genomfördes under stora delar av 2020, testade Kemiföretaget mindre volymer av ett antal olika PHA-typer producerade av Bioextrax. Kemiföretaget har nu beslutat sig för att fortsätta utvärderingen med fokus på en av PHA-typerna Bioextrax kan producera. Den fördjupade utvärderingen väntas pågå i cirka 6 månader.

"Detta fördjupade projekt visar tillsammans med ett av våra andra pågående utvärderingsprojekt, med en global aktör inom kosmetika, på det stora behovet av bioplaster inom “personal care”-segmentet.med ett av våra andra pågående utvärderingsprojekt, med en global aktör inom kosmetika, på det stora behovet av bioplaster inom “personal care”-segmentet. Behovet drivs av ökad regulatorisk press, framförallt inom EU. Detta är förstås högintressant för oss ur ett kommersiellt perspektiv, då det är en stor global marknad som kännetecknas av höga marginaler och en premium för biobaserade produkter. Efterfrågan gäller framförallt PHA-typer med långa polymerkedjor, exempelvis PHO. För denna typ av PHA innebär Bioextrax patenterade extraktionsmetod en särskild konkurrensfördel ur ett konstnads- och egenskapsperspektiv. Därför är det extra glädjande att detta globala företag gör bedömningen att polymererna vi har producerat har egenskaperna de letar efter."säger Edvard Hall, VD, Bioextrax

10 Likes

Forstår ikke svensk @Fornybar, du er forøvrig min verge for denne investeringa; så oversett er du snill

3 Likes

Skjønner det ikke selv, @zappa66 må tolke for meg

Rookies.

4 Likes

BUY MORE @Fornybar

Gjelder bare hen :grin:

Topp 3

• BASF . 2019 chemical sales: $66.4 billion.
  • Sinopec. 2019 chemical sales: $61.6 billion.
  • Dow. 2019 chemical sales: $43.0 billion.
3 Likes

“Vet” vi hvem dette er?

Kan det være BAYER, det er snakk om her?
De er vel ett av verdens største kjemiselskaper og hadde i 2019 en omsetning på 43.5mEUR iflg Wikipedia…

Eventuelt Dow Chemical Company, de hadde en omsetning i 2020 på 42.9bUSD (litt mer i 2019, så de sånn sett passer inn i beskrivelsen).

Uansett utrolig bra at en virkelig gigant ønsker å gå videre i vurderingene av Bioextrax sin teknologi. Det kan bli mange om beinet her etter hvert! :handshake:

2 Likes

Jeg finner det veldig positivt at “Kemiföretaget gjort bedömningen att det material som Bioextrax levererat har potential att ersätta fossilbaserade plaster i ett antal tekniskt komplexa applikationer inom personlig vård”. I den grad man ønsker mer validering av teknologien før man tar sats så burde man begynne å få litt conviction nå :slight_smile:

3 Likes

Ja, hadde det ikke vært for fornuften så ville jeg satset bilen her :wink:

2 Likes