@zappa66 fjern salgsordren din på 100, du er i veien for en strålende to ukersperiode.
Blir ikke lett å få aksjer her til en god pris ser jeg
God pris er relativt! Om det er en god eller dårlig pris i dag vet du ikke før en gang i fremtiden
Edit; der senket syv aksjer kursen med 6,2 kroner
Det er helt sant. Men jeg som alle andre vil jo ha den billigst mulig for å få flest mulig aksjer for den nette sum man skal bruke samt prosentoppgang.
Er ikke min, men sikkert endel som synes at 100 er et passe rundt tall å selge på
Er det nå jeg skal spå litt igjen?
Bare dager igjen til de skal uttale seg på kvartalspresentasjon.
Tomt i boka
trodde det lå mer volum rundt 100
Kom meg inn under 100! Så nå er jeg spent på hvordan denne vil bli fremover.
Det trodde jeg og. Dette blir ekstremt spesielt dersom en sluggeravtale tikker inn. Den kan vel fint gappe opp 50-100% da.
Liker at begge de to siste avtalene som har kommet denne mnd er snakk om høye marginaler og premium for produktene.
Sitat siste avtale:
“Detta är förstås högintressant för oss ur ett kommersiellt perspektiv, då det är en stor global marknad som kännetecknas av höga marginaler och en premium för biobaserade produkter.”
Sitat nest siste avtale:
“Motparten i detta projekt är en av de mer sofistikerade komponderarna av PHA, med fokus på nischade och komplexa applikationer. Vi hoppas därmed att detta projekt kan öppna dörren för marknader och applikationer med väldigt höga prisnivåer”, säger Bioextrax vd Edvard Hall.
Close 103. Flott fredag, flere vil nok oppdage denne i løpet av helga.
Ble akkurat så bra som jeg spådde
Sikkert flere som har sett denne, men lærerikt.
"Som Edvard Hall sier - kaster man “pha” plastgaffelen i havet, er den oppløst på 6 mnd!!! Helt unikt
Lytt og lær
Heldigvis er det snart mandag og bare 8 børsdager til kvartalspresentasjon hvor de forhåpentligvis har en oppdatering til oss.
Det var før induksjonsplatene
A watched kettle never boils…
Jeg har ikke vært investert i andre firmaer som Bioextrax tidligere, og jeg kjenner heller ikke til bransjen så godt. Jeg lurte litt på hva annet som finnes der ute om bioplastikk, og blant annet et firma jeg fant som har hatt en ellevill kursutvikling de siste 6 mnd. Det er Good Natured, GOOD NATURED PRODUCTS INC (GDNP.V) Stock Price, News, Quote & History - Yahoo Finance Det jeg lurte på er om dere har andre firmaer liknende Bioexttax eller andre som driver med bioplast i portefølgen. Dette tror jeg bare blir større og større og kunne tenke meg å investere mer i sektoren. Håper ikke dette var veldig off-topic.
Jeg prøver også å forstå hva som gjør Bioextrax forskjellig fra andre selskaper. Bare gått litt basic til verks og leste på Problemet med biologisk nedbrytbar plast - Grønt Punkt Norge
Nedbrytbar plast brytes ikke helt ned
-’Biologisk nedbrytbar plast’ blir ofte kortet ned til ‘bioplast’, men at noe er laget av fornybare ressurser betyr ikke automatisk at produktet er nedbrytbart. Jeg tror at de beste løsningene i utviklingen av plast er den typen som ikke er nedbrytbar. Nedbrytbar plast er ikke gjenvinnbar, og vil derfor kunne ødelegge kvaliteten på det som er sortert. En annen utfordring er at nedbrytbar plast faktisk ikke er fullstendig nedbrytbar, forteller Askham.
Er det riktig å forstå at med BIOEX sin protein-løsning så vil faktisk alt bli nedbrutt?
Hadde all plast blitt levert til gjenvinning så haddet jo gått fint, men problemet er jo at det er jo ganske store mengder som ikke gjør det.