(heheh jk)
Litt utopisk at aksjene i et selskap med slikt potensiale handles så lite at to nordmenn kan “avtale” hvem som skal få kjøpe først
Litt lenger oppe i veien etter å ha hentet et par avtaler kan de “grønne” fondene plutselig stå i kø for å komme inn. Hva er kursen da tro?
Har ikke avtalt noe eg. Bare så det er sagt.
Ikke eg som drepte kursen heller.
Det er tydeligvis ikke den samme esg hypen i Sverige som i Norge. Flere selskaper.med masse grønt potensiale som koster noen hundre millioner… Er det minimum 6 måneder til de har ett salgbart produkt eller kan vi få salg neste uke her?
Neste uke, i morgen, i dag, om 3 måneder.
Lol. Jeg legger meg med hoven ute. Det var en fra Avanza som knakk kursen med 200 aksjer
Har du noen tips?
De har et salgbart produkt i dag, dvs teknologien. BIOEX skal ikke selge varer
De selger faktisk vareprøver, sjog.
Og btw, jeg har heller aldri avtalt noe med noen.
Skal den under 100 igjen, så handler jeg mer iaf
Ja vareprøver for å vise at teknologien virker
Deres modell er å lisensiere ut teknologien. De må egentlig bare ha commitment på et av de pågående prosjektene sine for at det skal være take-off her. Leste gjennom deres egne foiler (datert fra 2020) på nettsiden, og potensialet de priser inn er uten nord-amerika.
Stjeler disse fra @Chilli:
2020-09-17 09:51:36Finwire om Bioextrax: Bioextrax tecknar samarbetsavtal med Ecobränsle avseende bioplastproduktion
2020-11-03 17:50:00Bioextrax: Bioextrax påbörjar accelererat utvärderingsprojekt tillsammans med globalt teknologibolag avseende bioplasten PHA
2020-11-25 19:20:00Bioextrax: Bioextrax påbörjar utvärderingsprojekt tillsammans med nordamerikansk producent av bioplasten PHA
Dette kan bli litt av en bombe om det skulle bli commitment på bare en av disse.
Siterer min egen oversikt. Mange av disse evalueringsperiodene er straks ferdige.
Skulle begynt å jobba som IR ansvarlig i Bioex du fornybar
Spøk til alvor, kudos for jobben du gjør! Håper på en spennende reise her
Eneste jeg ikke helt klarte få grep på, er selskapet sin cash-holding. Presentasjonene jeg fant var såpass utdaterte at de kan ikke reflektere dagens beholdning. Bare for å kartlegge litt ståa på risk for emisjon.
De fikk inn penger via TO innløsning nå i januar som vel skal holde ut 21 etter hva jeg har skjønt, men Zappa har vel litt mer kontroll på det.
De har vel sagt at de har cash til de forventer å være cash flow positive, og det forventer de allerede i 2022. Det vil si at avtaler forventes å bli inngått i år, og inntektene øke suksessivt fremover.
De har, og bruker, veldig lite penger ifht hva vi er vant med fra kreftforskning. Bare så det er sagt.
@Kraakko haha - ja, kanskje jeg skulle startet et PR-byrå? Er liksom ikke så mye negativt å henge seg opp i i de selskapene jeg liker å investere i, så da blir det sånn
Lite stikk til NANOV? Hehe! Takk for svar Fornybar. Jeg får følge med på stemningen mot slutten av dagen, og kanskje karre til meg litt.
Takk for denne
. Da kan vi regne med en melding om en måned eller to… spennende… du tipset meg om xplora så du fortjener min tilitt i denne også. Har en del av dine i porteføljen.
Det er jeg enig i. Tiden fram til utlisensiering blir dog sannsynligvis fylt med meldinger om evalueringer og oppstart av økonomiske forhandlinger.
La ikke merke til at den lukket på 102.5 igår, faktisk. Nice. Ikke voldsomt til salgslyst på disse nivåene, forståelig nok.
Litt mer om fjær til protein:
Every year, millions of tons of bird feathers from slaughterhouses are wasted. In the future, we can instead perhaps make use of the protein in the feathers and eat them. Researchers in biotechnology at Lund University in Sweden have identified and refined a microorganism capable of converting various forms of organic waste into products for food, animal feed and cosmetics, among others.
The initiative has now received funding in order to transform feathers into animal feed, but eventually they may also end up on our plates.
“If we continue to gnaw away at the Earth’s resources and spit out waste at the rate we do today, we will need 1.6 planets to survive. But we only have one Earth. Therefore, we need to find new, smart and creative ways to reuse waste to a greater extent”, says Rajni Hatti-Kaul, professor of biotechnology at LTH, Lund University.
Hungry microorganisms can be part of the solution. Together with researcher Mohammad H. A. Ibrahim, she has identified and refined a strain of bacteria that can break down the often inaccessible proteins in the feathers into more convenient – and edible – amino acids.
“As an animal feed, they can replace fishmeal and soy protein, which today is imported from, mainly, South America, and results in a large carbon footprint”, says Mohammad H. A. Ibrahim.
The benefit of these microorganisms – which were isolated on a small hen farm in Egypt – is that no chemical additives are needed, which is good both for the environment and from a cost perspective. The conversion rate is high: 1 kilogram of feathers becomes 900 grams of protein. All of the protein in the feathers is used.
The microorganisms can handle practically all forms of slaughterhouse waste, including fish scales, but as a first step, the researchers are focusing on bringing bird feathers back into the food cycle. Today they are wasted in large quantities.
The researchers have validated the method in a lab environment where a so-called hydrolysis process takes place in which the feathers are “melted” down into a protein hydrolysate liquid of small chain peptides and amino acids.
What lies ahead is to develop the process to increase and expand productivity. The end product must also be evaluated. The method is expected to be fully developed by the end of 2018.
In order to transform the research into useful products, the researchers have formed a company, Bioextrax, based at Kemicentrum in Lund. The company has received funding from Nordic Innovation and the Sten K Johnsons Foundation, among others.
here you go @anon50125742
http://www.lunduniversity.lu.se/article/watch-wasted-bird-feathers-turned-food