Hadde vært supert om du la med en link til innlegget, @zappa66. Utrolig spennende teknologi, og dette er jo bare ett av beina til Bioex.
EDIT: Thanks
Hadde vært supert om du la med en link til innlegget, @zappa66. Utrolig spennende teknologi, og dette er jo bare ett av beina til Bioex.
EDIT: Thanks
Kikka litt gjennom eldre artikler og kom over denne hvor de annonserer samarbeid med bl.a. H&M.
Polyurethane foams are used in everything from furniture and apparel to cars and electronics. With more than 10m tons consumed every year, PU foams are extremely damaging to both our climate and environment. This is why we are proud to announce our new collaboration with H&M, the Borås School of Textiles and Muehlmeier Bodyshaping, to produce 100 percent biobased and biodegradable alternatives (supported by BioInnovation, a collaboration between Vinnova, Formas and the Swedish Energy Agency)
Finnes det noen her som kan dele en teknisk analyse om selskapet?
Weird upward climbing bull flag?
Ser veldig bra ut dette synes jeg, tror vi bare skal fortsette oppover mot 500 mill, selv før en pengeavtale.
Ja. Det er noe sånt jeg ser for meg også, men skulle gjerne ha sett det i skriftlig format.
Vanskelig å si så mye fornuftig når den spretter opp og ned 10% på 250 aksjer
Ikke så mye tekniske signaler i en aksje som går høyere enn noen gang før kanskje?
Lit internasjonal presse, John Deere magazine
“The protein we extract is of very good quality,” says Dr Ibrahim. “It is very rich in amino-acid content which is interesting for feed application.” The prospect of creating an inexpensive feed protein is bright, given that the feedstock is currently just a cost for chicken abattoirs. Now they have found someone who might be willing to pay for it.
“Today, the feathers from abattoirs is just a cost for them, and globally some 5m tonnes of feathers are produced and destroyed annually,” says Edvard Hall, managing director of Bioextrax, now a listed company on the Stockholm Stock Exchange. “A poultry feather contains 91% protein and we´re able to extract 90%, which could be a good replacement for soyabean meal,” he explains.
Meget spennende. Dette er framtiden med det fokuset som nå er på bærekraft. Takk for tipset.
Noen som har noen tanker om hvordan eventuelle avtaler kan bli? Kun royalties? Upfront engangssum i tillegg? Milestonesutbetalinger?
Ja om man kan danne fjær om til mat så bør man få en eller annen nobel pris. Spennende konsept
En licensaffär är normalt byggd på en royalty-baserad
ersättning för en viss producerad volym, en viss omsätt-
ning eller vinst från försäljning av materialet.
Utöver en rörlig royalty kommer Bolaget att eftersträva
en minimum-royalty per år eller kvartal. Enligt Bolaget är
en licensavgift om ca 5-10% av omsättningen normal
inom industriell bioteknik, vilket är branschen på vilken
Bioextrax verkar. Dock anser Bolaget att dess pro-
cessteknologi samt patentportfölj möjliggör för Bolaget
att uppnå licensavgifter om 10% eller mer av kunds
omsättning inom PHA (bioplast) och mikrofibrer, då
Bioextrax här möjliggör öppnandet av nya marknader för
sina kunder. Det term sheet som bolaget har ingått med
Avfallshanteringsbolaget som avser proteiningrediens till
foder från fjädrar, har dock strukturerats annorlunda – se
vidare under ”Väsentliga avtal”.
De nevner ikke up front eller milepælsmodeller i sitt memorandum. I tillegg er den mulige avtalen med det tyske avfallsselskapet enda bedre enn skissert over her.
Kan i såfall ta litt tid før de blir cash-positive da selv om teknologien blir validert og de signerer avtaler. Er jo ikke enorme summer på noen av de mindre avtalene (7msek per år osv) og det tar lang tid å komme i gang med produksjon.
Bare mine tanker/refleksjoner uten at jeg har studert det i detalj.
De sikter på 2022 hvor de skal være cash flow positive. I tillegg så satser de på å selge til bedrifter med etablerte anlegg, sier de også. Vil anta at det kan kvikke opp tidslinjen.
Anyways, om de gjør en emisjon på 300 000 aksjer på kurs ~200… Jeg hadde ikke blitt avskrekket. Kapitalbehovet er jo så lavt.
Kostnadsbildet i BIOEX er så lavt at det skal til bare en eneste avtale før de er cash positive. De potensielle avtalene innbefatter så store volumer/beløp at bare fantasien setter begrensninger for mulige inntekter. Bare de får den første avtalen er bålet antent.
Payouts fra avtaler kommer jo sannsynligvis fram i tid, så en emisjon for å dekke løpende utgifter i løpet av 2H21 må påregnes.
Ja men det trengs ikke rare greiene. En emisjon slik du skisserer vil gi dem cash i 10 år fremover med dagens kostnadsnivå.
Hvilken dato skal Q være?