Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Om det blir noen avtaler har selskapet antydet at det blir små upfront og kanskje forskuddsbetaling, men det er jo ikke bare opp til Bioextrax

Når det gjelder strukturen på avtaler (med unntak av avfallshåndteringsselskapet) så vil nok de bestå bestå av en fast kvartal/ årlig del i tillegg til en prosentandel av overskudd eller besparelse

selskapet har en kostnadsbase på 6-7 millioner i året og har nettopp konvertert TOer og mottatt støtte på 2,5 millioner

4 Likes

image

image

Hvem av dere er det som ligger og fisker?! :grinning:

Jeg ligger her og fisker men er ikke den gule :grin: :fish:

Nå begynner jeg å ta noen bets på at det kommer noe snacks før q4 neste fredag. Blir en spennende uke nå.

@orionen jeg tørr ikke håpe på en avtale fra de avsluttende evalueringene allerede nå, men den evalueringen med den tyske avfallsgiganten kan vel komme når som helst.

Jeg opererer mest på en feeling nå :money_mouth_face:

2 Likes

Tror første avtale meldes før Q. Evt samme dag. Dette blir spennende, økte enda litt i dag.

2 Likes

På samme måte som det hadde vært kjipt hadde en avtale eller en melding om overgang til kommersialiseringssamtaler gjort underverker for kursen. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Jeg har også plukket mer i “svake perioder” i det siste. Kan komme gode nyheter når som helst de neste dagene og ukene.

1 Like

Ligger i bakhodet, men flere evalueringsavtaler har kommet etter en test i forkant. Så dette går nok veien :grin:

2 Likes

5 børsdager til Q4-presentasjon hvor det muligens kommer litt kjøtt på beinet angående overgang til kommersialiseringssamtaler.

Avfallsselskapet de har en term sheet med kan bli formalisert når som helst
Evaluering med dyreforprodusent (4 måneder) utgår ~ søndag 21.02.
Evaluering med nordamerikansk produsent (3 måneder) utgår ~ torsdag 25.02.
Evaluering med globalt teknologiselskap (4 måneder) avsluttes om ca to uker.

Muligheten for konkrete value inflection points begynner å nærme seg.

6 Likes

Må si jeg nesten blir imponert over de som tør å selge aksjene sine på de nivåene vi ser nå med tanke på alt som kan skje neste uke. Føles jo som det vil komme nyheter på rekke og rad. Spennende tid fremover!

4 Likes

Hvis man skal prøve å tenke kritisk her da. Hvordan tror du markedet reagere på 2 avtaler som ikke blir inngått mens f.eks en blir inngått? En avtale er jo omtrent nok til å gjøre selskapet “cash positiv”, eller?

Hva kommer først? Hvor store er avtalene? Hva er grunnene som oppgis?

Det blir for mange variabler. Negative hendelser vil gi negativ kursreaksjon, og en positiv hendelse vil gi positiv kursreaksjon.

Ved en negativ hendelse så har de fremdeles mange flere sjanser, og vurderingen man må ta er hvor mye “avslaget” påvirker LOA på de andre evalueringene.

Ved en positiv hendelse så må man vurdere verdien av avtalen samt vurdere hvorvidt en avtaleinngåelse øker LOA på de andre evalueringene.

Jeg er investert fordi jeg synes oppsiden ser veldig mange ganger større ut enn nedsiden.

Tør å selge ?

Der finnes jo ikke kjøpere og volum. Så her er en stuck på godt og vondt. :wink:

Det som kanskje gjorde meg mest betrygget, er interessen de sier de opplever fra aktører i industrien. Selskapet sier de ikke har kapasitet til å følge opp alle henvendelsene, og prioriterer de prosjektene de mener gir mest verdi for selskapet. Luksusproblem, og for et såpass lite selskap kan det by på litt av en tur på autobahn.

2 Likes

Er med dere med 250 aksjer. Har brukt alt andre steder.

2 Likes

Lukter vel et forventingsrally frem mot Q. Spennende om de drar noe opp av hatten. Magefølelsen sier at de melder avtale samme dag. Disclaimer: Har masse aksjer.

1 Like

Ser ut som selskapet sender melding når de har noe å melde enten børsen er åpen eller ikke. Så at de sparer noe til Q presentasjonen ha jeg ingen tro på

1 Like

Ikke nødvendigvis men kanskje får vi noe nyttig info i og med at det tidsmessig omtrent faller sammen med ferdigstillelse av et par vurderingsavtaler. Men bekreftelse av avtaler kan like gjerne komme før eller etter.

Kjøpesiden i Bioex er sterkere idag enn de siste dagene. Kan nok gå litt mot Q.

1 Like

Helt enig med det. Her er det snakk om at evalueringer er “ferdige” rett før, og at de har muligheten til å kommentere rundt det.

Ser i ordreboka at det hadde blitt særdeles moro dersom de hadde kommet med noe juicy i dag :partying_face:

1 Like