Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Ikke veldig mye FOMO tendenser på volumet foreløpig før Q4. Alle er ferdig lastet og venter på gudd njews.

1 Like

Det er ekstremt kjedelig å sitte i en illikvid aksje mens børsen rundt bare stikker avgårde hvis man er en type som plages av FOMO. Synes det lave volumet er et godt tegn på at ikke altfor mange blir grepet av panikken og dumper for å kjøpe andre ting (på topp?).

Selv får jeg til å vente fordi jeg ikke har overeksponert meg i den grad at det er ubehagelig med volatilitet. Faller den for mye så kjøper jeg noen hundre, går den over 115 før presentasjonen så selger jeg noen hundre aksjer.

1 Like

ja, illikvid er ordet.

1 Like

Hehe.

Vi kjøpte jo aksjen fordi den har

• Lav market cap ( 350mSEK )
  • 10 evalueringsavtaler som kan gå inn i kommersiell fase
  • en revolusjonerende tech som treffer markedet perfekt
  • høy risk/reward ifht oppside ved godmelding vs nedside ved kjip melding

I 1H21 gjøres mye, men når og hvordan det skjer vet vi ikke. Eksplosivt blir det i hvert fall. Får de en god deal så blir det ellevilt momentant.

3 Likes

Ja misforstå meg rett, jeg er meget komfortabel med egen posisjon og selskapets situasjon. Popcornposen ligger klar i microbølgeovnen :wink:

1 Like

Ser mr Hall skal tale på 2nd PHA platform World Congress i juli

Session 5: Technology developments

• The use of a very differentiated renewable feedstock base, based on carbon from the atmosphere, biosphere and technosphere

• The move away from new fossil-based feedstock

• Development of new Downstream Processing technologies

• New academic initiative for a series of industrial PhD projects to advance the Materials Science knowledge of the PHA-platform polymers

Speakers:
Robert Celik – Genecis Canada
Manfred Zinn – HES-SO Switzerland
Teng Li – Bluepha – China
Edvard Hall – Bioextrax Sweden
(t.b.c.) – AMIBM Netherlands / Germany

4 Likes

Men når en engang sitter her investert, så ligg i iallefall ikke på selger siden så en detter ut ved bull melding, hadde bare vært toppen av kransekaka :wink:

Litt om det europeiske bioplast markedet.

Today, there is a bioplastic alternative for almost every conventional plastic material and corresponding application. Bioplastics have the same properties as conventional plastics and offer additional advantages, such as a reduced carbon footprint or additional waste management options, such as composting. The current market for bioplastics is characterised by a dynamic growth rate and a strong diversification. There is a multitude of applications for bioplastics ranging from beverage bottles in the packaging segment to keyboards in the consumer electronics segment and interior parts in the automotive sector.

2 Likes

Fredagens Q4, med to evalueringsavtaler som har løpt sin gang, kommer til å bli enormt spennende. Har vanskelig for å se for meg at de kommer utenom å nevne hvordan det har gått, men det kan også hende at en kommentar om at de “ikke kan kommentere på grunn av pågående forhandlinger” er alt vi får.

Mulig det blir bull nok?

1 Like

Det vil være bekreftelse god nok for meg.

1 Like

Ja. Q her blir spennende. Jeg har litt mere aksjer enn jeg egentlig er komfortabel med, men jeg gidder ikke selge ned kursen med de heller. Krysser fingre for en fin oppgang etter q.

1 Like

Vurderer ytterligere noen aksjer innen fredag… Har ståltro på selskapet :blush:
Men med helt fraværende volum, så trenger selskapet oppmerksomhet.
Hvis de klarer å “kapre” de virkelig store selskapene de samarbeider med, så våkner plutselig pressa og vi er i gang…

Lykke til - til oss alle :hugs:

1 Like

Jeg er veldig OK med akkurat dette for øyeblikket. Om man skulle bestemme seg for å få plukket litt mer, så gjør det meg lite om det fortsatt går litt tid før flere får BIOEX på radaren.

1 Like

Den første avtalen trenger ikke engang være en stor avtale. Den øker likevel “LOA” på nesten alle de andre, og aksjen vil bli særdeles interessant for flere.

1 Like

KrissKross…
Her skal vi hente igjen PCIB tapet… :joy:

Men med så mye uttesting i forkant av avtaler og stort press ifra potensielle kunder - Ser fremtiden Veldig bra ut! :ok_hand::blush:

1 Like

Ser den, Det er bare at fristelsen blir litt stor for meg når den synker :joy:
Og jeg har egentlig nok, men det “lukter” noen til :+1::grin:

HVIS det stemmer at Bioextrax sine ekstraksjonsmetoder kan senke prisen på bioplast og dersom det stemmer at plastproduktene er så bra som de sier (og som de sier at andre sier, i børsmeldinger), så er 350mSEK veldig, veldig billig. Kanskje får vi et nytt hint allerede på fredag.

Det gir mening at selskapet da ender opp som en del av Danimer eller noen av de større aktørene.

5 Likes

Det kan se ut som flere aksjonærer er smånervøse før Q. Selgersiden har bygget seg litt opp og kjøpssiden er fraværende.

Er jo ingen grunn til å være aggressiv på kjøpersiden når selgerne sklir nedover. Er ikke så mye konkurranse om aksjene heller

1 Like

Hele verden tror jo på en repeat av 2020, så da blir det litt frykt. Får se om det varer…

2 Likes